Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 19361 til 19380 af 152759
-
Eksame 2007 :)
ForumindlægHejsa.. Jeg går i 9. klasse og til sommer jeg til mundtlig eksame i fysik/kemi.. så ville høre hvad for nogle forsøg synes i der vil være bedst at lave med hensyn til Magnetisme ? -
HJÆLP PLEASE !
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til disse 2 spørgsmål! 1. Hvad bruger man mol og Unit til, når man taler om kemi? 2. hvad er foreskellen på en kemisk forbindelse og et grundstof? -
Molær
ForumindlægHejsa! Har læst mit kemi/fysik igennem... er kommet over dette molær. Er der en venligtsindet der kan forklare det? :) og forklare HVORDAN man finder ud af hvor meget fx Saltsyre man skal blande i 1l vand, tak på forhånd -
Biomedicin/Biokemi
ForumindlægHej... Jeg sidder, som så mange andre, og skal finde ud af, hvad jeg skal læse... Jeg overvejer ret meget molekylær biomedicin, men vil gerne vide, hvormeget kemi, der indgår. Og hvad er forskellen på det og biokemi? -
kemiske forbindelser
Forumindlæghej har snart eksam i kemi men er bang for de spørger mig hvordan man regner om i ville forklar det har næsten styr på hvordan man regner ioner er det det sammme måde man gør håber i ville give mig nohgle ekmp på hvordan man løser det -
Diskussion og Konklusion ?? hjælp
ForumindlægHej . jeg er i gang med at lave en kemi aflevering . men til sidst står der at jeg skal skrive konklution og diskussion, men hvad betyder det ? . jeg har om : Formål: At bestemme saltkoncentration i en havvandsprøve -
rapport
ForumindlægJeg har virkelig brug for en rapport, der omhandler sukkerindhold, da jeg skal eksamen i kemi, da jeg har mistet min. Jeg vil være meget taknemlig, hvis nogen jer skulle have rapporten.. Mange tak på forhånd -
Elproduktion og samfundets elforsyning
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik/kemi, men jeg kan helt ikke forstå de her to emner. Hvilke ting skal jeg komme ind på, og især hvilke forsøg jeg skal bruge. Tak for hjælpen :) -
Energiforholdene ved kemiske reaktioner
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og bøvler med et eksamensspørgsmål til kemi B eksamen Spørgsmålet lyder: Giv en oversigt over energiforholdene ved en kemisk reaktion Hvilke energiforhold er der tale om?? På for hånd tak! :-) -
Ioner og salte
ForumindlægHej! Skal til fysik/kemi eksamen om ikke så længe. Hvor mange forsøg skal man mindst lave? Evt nogle der har nogle forsøg man kan lave til emnet Ioner og salte?... På forhånd tak -
opvarmning af NaHCO3
Forumindlægheej folkens jeg sidder med en kemi rapport om opvarmning af natriumhydrogencarbonat massen af reststoffet er 0,995g det jeg vil finde ud af er, hvordan finder jeg ud af hvilket slags stof der er tilbage? -
ionforbindelser
Forumindlæghej der står i min kemi at skelne mellem ionforbindelser og molekylerforbindelser hvordan laver man nu molekylerforbindelser kan i give mig en ionforbindelse som jeg vil løse det er længe siden jeg ikke har lavet en -
Diffusion..
Forumindlæghejsa.. er der nogen der gider forklare mig hvad diffusion er? Det skal være sån at en 8. klasses elev kan forstå det der står en smule om det i min fysik/ kemi bog, men vil gerne vide mere (: -
9.klasses transformation spørgsmål?
ForumindlægHvad er høj spædning? og lige et spørgsmål til - skal nemlig op til fysik/kemi mundtlig på fredag.. strøm over store afstande ( modstand sættes i kredsløb? hvordan laver jeg denne forsøg.. håber nogle vil hjælpe mig ? -
Help me
ForumindlægHar fysik/kemi eksame imorgen. og jeg vi bare lige spørge. hvis jeg nu trækker radioaktivitet. hvilken gode og enkle forsøg kan man lave.?? og hvad kan man sige om det periodiske system? -Tak! -
Hjælp til fysik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg mangler gode experimenter som er nemme at gå til men som giver gode karakter. Xp Jeg er så meget på skideren til Afgangsprøverne i fysik kemi. pls hjælp. Tak -
Reaktionsskema
ForumindlægHej kan I kemi eksperter hjælpe mig :) afstem følgende reaktionsskemaer 1. CH4+H20 --> CO + H2 2. NH3+O2 --> NO + H2O -
Hvad undrer du dig over?
ForumindlægHej! Jeg vil gerne hører om hvad I undrer jer over, det må ikke handle om alt.... Det skal hører til/passe til fysik og kemiens verden ;-) Så bare skriv løs! Hvad undrer I jer over???? -
fremstilling af sukker.
ForumindlægHej SP. jeg har lavet et forsøg i kemi, hvor jeg skal fremstille sukker fra en sukkerroe, men ved ikke hvordan jeg skal sammenhold sukkerprocenten ved udbytteberegning med sukkerprocent? nogen der kan hjælpe? -
ide til emne
Forumindlæghej jeg skal skrive srp opgave i fagerne Historie og Kemi. Jeg har valgt og skrive om rygning- nikotin. har nogen en ide hvad man kan skrive i historie delen om dette emne?
