Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19361 til 19380 af 27496
-
Metode i bio og historie
ForumindlægHejsa jeg skriver AT synopse om Darwins rejse med HSM Beagle i fagende biologi og historie. Er kommet i den trælse situration at jeg ikke kan finde ud af at skrive metode afsnit. Så vil høre om der var en venlig sjæl der kunne komme med nogle forslag til hvordan jeg kunne komme igang med at s... -
Insulin produktionen
ForumindlægHej ! Jeg er igang med en eksammensopgave i biologi. Den handler om insulin og glukose i blodet, om hvorfor og hvordan de stiger. Jeg er kommet til et punkt for hvor jeg skal forklare reguleringen af insulin produktionen i menneske kroppen. Mit spørgsmål er så hvad kan jeg skrive? Umidd... -
Hjælp til rapport om enzymer!
ForumindlægJeg har fået et spøgsmål stillet i en rapport i biologi, som går ud på at navngive et enzym, der nedbryder kød. Jeg ved, at navnene for ezymerne som regel ender på -ase og som regel hedder det stof de skal nedbryde foran... Men jeg nægter at tro på, at enzymet skal hedde kødase ? :S Nogle, som ha... -
Meget svært?
ForumindlægHejsa. Jeg skal op til biologi-eksamen her på torsdag. Jeg har meget svært ved at huske fagordene og jo mere jeg læser videre, desto sværere synes jeg at det bliver. Skal man kunne alle fagordene som man støder på el. er det kun de vigtigste? Hvordan kommer det spørgsmål som man trækker i eksami... -
Transmitterstoffer og hormoner
ForumindlægHej folkens :) Sidder lige nu og har 24timers eksamen i biologi. Har trukket om signal stoffer og ska svare på hva forskellen er på hormoner og transmitterstoffer, hvilket jeg bestemt ikke kan finde noget om. Er der nogen der kan hjælpe? Jeg skal også vide hvad natrium-kaliumpumpen er for at ku s... -
DNA sonde og kromosom vandring
ForumindlægHvad er en DNA sonde? Skal vide det i forbindelse med at forstå princippet i en teknik kaldet kromosom vandring. Det er noget med overlappende basepar til kortlægningen af et gen (faktorVIII) Bogen jeg anvender er ''genetik'' Grundbog i biologi 3 af Niels Søren Hansen og Hans Mar... -
Hvilke genotyper kan du have? Forklar!
ForumindlægHar i min biologi rapport fået stillet spørgsmålet: "Hvilke genotyper kan du have? Forklar!" Da jeg er B/Rhesuspositiv har jeg fundet frem til at jeg kan være enten I^B I^B eller I^B i, når det vedrører ABO-systemet. Når det gælder Rhesus-systemet kan jeg være enten RR eller Rr. Men hvo... -
HJÆLP DET HASTER
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen imorgen, og jeg har trukket stofkredsløb og drivhuseffekten. Det er ikke lige min stærkeste side. Jeg sidder nu og arbejder med spørgsmålet: forklar hvordan planter omdanner glukose til forskellige kulhydrater, f.eks maltose, amylose, cellulose m.v Er der nogen som ... -
kan I hjælp med en opgave?
ForumindlægHjælppppp Er der nogen som er rigtigt god til biologi, og kan hjælp mig med en opgave, der handler om knogler.Opgaven er på tre sider, som jeg har selv skrevet.Men vilgerne en som kan læse og rette eller give en kommenter. Fordi det er meget meget vigtigt opgave, pleas hvis der er nogen der kan h... -
Nogen kan hjælpe mig?
ForumindlægHjælppppp Er der nogen som er rigtigt god til biologi, og kan hjælp mig med en opgave, der handler om knogler.Opgaven er på tre sider, som jeg har selv skrevet.Men vilgerne en som kan læse og rette eller give en kommenter. Fordi det er meget meget vigtigt opgave, pleas hvis der er nogen der kan ... -
Pest med his og bio
ForumindlægHej Er der nogen, der har haft AT om pest, med fagene biologi (B) og historie (A) i det her år med emnet "Katastrofen - årsager og konsekvenser"? Hvis det er, kan en så ikke sin synopsis til mig???. Jeg har mit eget syniosis, men vil gerne læse nogle andres, så jeg kan få lidt ins... -
AT metode i fransk!
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg står i den situation at jeg ikke ved hvad min metode er i fransk sammen med biologi. Jeg skal bruge fransk til at underbygge fakta med citater og sige om avisen er neutral eller ej - ellers er der ikke en masse sproglige virkemidler. Hvad slags metode er det? ville være en... -
ÅNDREDRATSSYSTEM
Forumindlæghej. jeg skal til at skrive en rapport i biologi. men da jeg har været fraværende i den time, for vi har haft om åndedratssystemet vil jeg meget gerne spørge nogen kvikke hoveder, om de evt. kan hjælpe mig i en hastende stund? Jeg skal gøre rede for åndedrætssystemet opbygning og funktion samt ... -
AT- EMPIRI ??
ForumindlægHeej Venner ;) Håber det går godt med jeres eksamens forberelser.. Jeg skal op til AT her meget snart, men har ikk rigtig forstået begrebet EMPIRI, og da jeg har biologi som en af mine to fag, er jeg derfor nød til at forstå det. Har søgt på nettet, men fandt ik rigtig noget brugeligt.... -
AT Om Kolera i KBH
ForumindlægHej jeg er igang med mit at projekt til AT i eksammen om kolera epidemien i KBH 1853 (Biologi A, Historie A). Til at illustrere den historiesk metode skal skal jeg bruge en kilde til at konkludere på. Er der nogen der har nogle foreslag eller ligger inde med noget ? Tak på forhård -
Bedømmelse
ForumindlægHej Jeg har lige fået min rettet rapport om PCR tilbage, og er godt nok utilfreds med bedømmelsen. Der er nogle kommentar som, efter min mening, holder slet ikke. Det er min biologi lærer der har rettet den og jeg synes at det er uretfærdig bedømmelse. Er der ikke nogen der kunne kigge på den og... -
2g opgave om rusmidler.
Forumindlæghejsa.. jeg er igang med at skrive 2.g opgave, om rusmidler, men har et lille problem med et spørgsmål.. i opgaven indgår matematik og biologi. spørgsmåley lyder sådan: Giv v.h.a et eksempel en matematisk beskrivelse af mængden af stof i kroppen ved regelmæssig indtagelses af stoffet? håber på a... -
Projektopgave - identitet og forandring - hjælp?
ForumindlægHej SP Min gruppe og jeg skal lave en projektopgave med det overordnede emne ,,Identitet og forandring''. Foreslag på underemner til dette? Samtidigt med det skal opgaven helst strække sig lidt ud over de andre fag end dansk - fx historie, samfundsfag, biologi, geografi osv. Man skal o... -
Kartofler og osmose
Forumindlæghey derude, Er der nogen der kan et link til en rapport eller en øvelsesvejledning til et forsøg i biologi, hvor man skal "finde kartoffelcellers isoosmotiske koncentration"? Jeg aner nemlig ikke hva man skal, så håber der er nogen der kan hjælpe. Har llige søgt herinde, men synes ikke... -
Evolution - 24 timers eksamen, hjælp!
ForumindlægHej! Jeg er igang med at forberede mig til min biologi eksamen imorgen, og er stødt på flere problemer. Jeg har været så "heldig" at trække emnet evolution og er dertil blevet stillet spørgsmålet: Overvej hvorfor den genetiske variation i en population kan ses som et udtryk for...
