Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19401 til 19420 af 27879
-
Integration
ForumindlægHvis udtrykket 8-6x skal integrereres, vil det være ligeså rigtigt hvis man skrev; 8x -6x + k som 8x - 3x^2 +k Man kan sige, når udtrykket differentieres, så får vi ved begge tilfælde 8-6x. ? Ps: lige startet på emnet, så helst formidle ud fra niveauet, så jeg kan være med. Tak for hjælpe... -
AT-opgave, indledning
ForumindlægHi guys, Jeg er i færd med at skrive en 1.g AT-opgave - og det eneste jeg mangler er indledningen. Jeg aner ikke hvordan jeg skal sætte den op. Jeg har virkelig prøvet, men hvad skal jeg inddrage, og hvordan skal jeg præsentere min opgave? Det kunne være virkelig rart med et eksempel eller en fo... -
Kommunikation i praksis - Det gode jobafslag
ForumindlægHej er der nogle som har en eksamens opgave liggende fra faget kommunikation i praksis. Jeg er igang og mit emne er Det gode jobafslag. hvor jeg kigger på kommunikationen. Jeg har dog svært ved at komme igang og håber derfor jeg kunne finde noget inspiration herinde. på forhånd tak for hjælpen. -
Gode links?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag -
Problemformulering til Inkariget?
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive dansk/historie opgave, og har valgt kun at skrive i det ene fag - historie. Jeg har valgt emnet Inkariget, men jeg ved ikke helt hvor jeg skal lægge mit fokus. Jeg håber i kan give lidt inspiration og har nogle gode ideer. :) På forhånd mange tak for hjælpen. Mvh.... -
utopi - dystopi!?
ForumindlægHEY.. jeg skal til AT-årsprøve i år, og har fået overemnet "utopi og dystopi", med fagene engelsk og religion. jeg skal have valgt et emne, jeg vil arbejde med herunder, som rummer både fagene og enten dystopi eller utopi, men er helt lost. nogen der har gode ideer? det kunne være e... -
vibrio cholerae
ForumindlægHej. Jeg har valgt emnet Kolera epidemien hvor jeg har valgt fagene matematik og biologi. Jeg har 2 spørgsmål. et hvor hvert fag. Jeg har svært ved at finde kilder som snakker om koleraens biologiske opbyggelse. Jeg har svært ved at finde data om kolera epidemien. -
Dansk mundtlig - novelle
ForumindlægHeej guys! Jeg går i 10. klasse og har lige trukket mit hovedemne til dansk eksamen, hvor jeg skal lave en disposition. Emnet jeg trak var 'ungdom og livsstil'. Nu står jeg så, og vil gerne finde en novelle, der handler om ungdom. Derfor ville jeg høre om, i har nogle gode ideer? :) Evt. ... -
Kernestof?
ForumindlægFindes der et såkaldt kernestof i historie til 1.g? Såfremt i fald, der er en hjemmeside med en liste af en form for pensum, så ville det være dejligt med et link. Hvis ikke, (og i har tid) må i gerne skrive de emner ned, i har haft oppe i 1.g. På forhånd tak. PS: Hvis nogen også har til andre f... -
Fjollebillede
ForumindlægJa, ved godt at emnet har gået igen. Men har været igennem det hele. Skal bruge en ide til vores fjollebillede som vi ska ha taget torsdag. Vores klasse hedder 3.t Så nogle forslag med temaer der starter med T er velkomne. Derudover er vi matematik A-niveauere. Og lidt kendt som den klasse der bl... -
nogle links til gode samlinger af beviser?
Forumindlæghej. jeg skal (måske) snart til Matematik Mundtligt og jeg samler så mange beviser så muligt nu. Jeg har set der er mange ældre forumtråde med links, men siderne virker ikke og ville lige høre hvis der er nogle der har nogle samlede beviser de kan uploade eller linke. Det kan være alle emner i M... -
Musikipedia - Hvis du vil vide mere
ForumindlægJeg har netop lanceret Musikipedia (www.musikipedia.dk), som er en side med musikteori, opslag (akkorder, intervaller, skalaer, udtryk, funktioner), artikler, nyttige links m.m. Jeg tror at mange af jer herinde vil finde nytte i den, og jeg tillader mig derfor at poste et link her. Hvis i har kr... -
Alzheimers
ForumindlægHej... Jeg har to spørgsmål som jeg simpelthen ikke sys mit pensum dækker over. Jeg har læst emnet igennem utallige gange og kan stadig ikke finde svar. - Redegør for acetylcholins virkning på synapser -Hvilke følger kan unormale receptorer få for nervecellernes funktion Håber nogen kan ... -
Eksamen
ForumindlægHej venner. Eksamens ræset er startet og jeg har nogle nogle spørgsmål omkring 2 emner første går ud på astronomi. Helt konkret exoplaneter. Hvordan bestemmer man exoplaneters størrelse? hvis det skal formuleres kort og godt. anden ting er mekanisk energi. Hvad ville være godt at sige om... -
Tysk afgangseksamen.
ForumindlægHej - som sagt har jeg trukket tysk til eksamen. Jeg tænkte på, om nogle herinde havde nogle gode punkter til min problemformulering omkring emnet "nynazisme" - tænkte på den skulle handle om lidt info. omkring under anden verdens krig.. Kom med nogle bud - ville glæde mig gevaldigt! -
Femkantet Pyramide Rapport til afsluttende prøve
ForumindlægHej jeg mangler nogle ideer til nogle flere beregninger til mit emne jeg har valgt. Skriv gerne forslag Billede af teltet: http://lippanoa.com/wp-content/uploads/2013/12/IMG_3342.jpg Jeg har lavet omkreds, overflade areal, areal på pyramiden, hvor beklædning der skulle bruges på teltet, dør hul... -
Vi har brug for et produkt!
ForumindlægHejsa. Kan I hjælpe os med at finde et produkt til vores fremlæggelse? Vi skal fremlægge om ca. 2 uger, og vi kan simpelthen ikke finde et produkt. Vores emne er ''Søvn''. Vores problemformulering er ''Hvad er søvnens formål?'' Hvis I kunne hjælpe os v... -
Reducer: (a+b)(2a-3b)+a(-2a-b)-(-a-b)(3a+4b)
ForumindlægSom emnet siger vil jeg gerne have lidt hjælp med at regne den her ud. Og ja man kan tage den på lommeregner men vil gerne vide hvordan det bliver gjort nemmest og hurtigst. Reducer: ( a + b ) ( 2 a - 3 b ) + a ( - 2 a - b ) - ( - a - b ) ( 3 a + 4 b ) Mvh Lenze Ps: som jeg nævner vil jeg gerne h... -
Opgave - Polynomier
ForumindlægHej alle. Jeg har fået stillet denne opgave: "Produktet af to på hinanden følgende tal er 1122. Bestem de to tal." Opgaven er under emnet 'Polynomier', men jeg kan ikke finde ud af en metode indenfor polynomier hvorpå jeg kan udregne denne opgave. Jeg håber i kan hjælpe mig. P... -
En times vikar-opgave
ForumindlægHej Alle sammen :) Jeg skal være vikar i 8.klasse i en time, hvor ungerne har dansk. Jeg har fået lov til at lave en opgave, som de kan arbejde videre med på biblioteket. MEN, hvad kan emnet være? Har I forslag? For det skal ikke tage mere end en time at lave det, og måske skal de også nå, at eva...
