Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19441 til 19460 af 27879
-
Lufttryk
ForumindlægHej. Vi sidder med en naturgeografiopgave, og behøver lidt hjælp inden for emnet klimatologi. a) Hvor stort er lufttrykket ved jordoverfladen i mb? b) Og i 5,5 km´s højde? c) Og ved hvilken vanddybde er trykket tre atmosfærer? Vi skal aflevere i morgen, så hurtig hjælp ville være skønt. På fo... -
Økonomi - Jura kan det lade sig gøre
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vægle hvad jeg vil efter folkeskolen. Jeg har prøvet at undersøge emnet meget selv, men uden held. Jeg går lidt med tanker om endten at læse virsomhedsøkonomi eller jura-advokat, men er meget i tvivl om, om jeg skal have en stx eller hhx for at kun... -
interview om velfærd
ForumindlægHej, jeg skal lave en interview (voxpop) om emnet velfærd, men jeg ved ikke om hvilke slags spørgsmål jeg skal vælge. Flest af mine klasse kammerater har valgt at spørge om skat, men jeg synes det vil være lidt kedeligt at fremlægge om det. Håber at jeg få lidt hjælp her! Tak (undskyld hvis jeg ... -
Hjælp til mundtlig dansk 2010 søges (:
ForumindlægHej alle (: Jeg har trukket emnet "essay" i mundtlig dansk. Jeg har fundet det essay jeg vil arbejde med, nemlig "glæden ved at give slip", som er skrevet af Bo Green Jensen. Af den grund vil jeg høre, om der er nogen som har læst teksten, som kunne hjælpe mig en smule? Primæ... -
Mixe psykologi og samfundsfag?
ForumindlægHejsa! Jeg går i 3.G og skal snart udarbejde en SRP. Jeg vil rigtig gerne blande fagene samfundsfag og psykologi, så ville høre om der var nogle der havde nogle super god ideer til hvad mit emne kunne omhandle? Jeg har selv tænkt lidt på socialpsykologi, og sociologi (giddens) Men jeg vil rigtig... -
inspiration til studieretningsprojekt?
ForumindlægHej alle sammen:) Da jeg skal aflevere blanket for studieretningsprojekt i oktober, vil jeg høre om nogle af jer har nogle ideer til nogle emner man kun skrive om.. mine mulige fagkombinationer er: Samfundsfag - matematik, samfundsfag- historie eller samfundsfag- dansk.. ved ikke rigtig, hvad j... -
HJÆLP til produktidéer!!!!
ForumindlægHeej... Mangler virkelig idéer til hvilket produkt der passer bedst til mit emne " Teenagernes udvikling" Det mit underemne og mit overemne er forandring og konsekvens. Det handler om hvordan begrebet teenager har ændret sig og hvad kulturen har været gennem tiden:) Skal fremlæg... -
dansk synopsis, kvindefrigørelse. hjælp!
Forumindlægjeg skal skrive synopsis i dansk til folkeskolens afgangsprøve. jeg trak emnet kvindefrigørelse og er ret blank. nogle ideer til tekster jeg kunne vælge? har selv tænkt på enten "et dukkehjem" eller "ditte menneskebarn". nogle ideer dertil, hvordan jeg kan komme i gang. altså ... -
Valg af underemne?
ForumindlægHejsa :-) Vi starter vores projektuge i næste uge, men ved ikke hvilket underemne jeg skal vælge. Overemnet er 'kultur'. Jeg står mellem to emner - jehovas vidner og adoption, men kan ikke vælge. Så hvad ville I helst høre en 20 minutters fremlæggelse om? (det er kun 8. årgang, de... -
Nazificeringen af hjemmet i 1930''erne
ForumindlægEr der ikke nogen der kan fortælle mig lidt om Nazificeringen af hjemmet i 1930'erne. Altså lidt om hvad nazismen gjorde for/mod familierne ? Om hvad der skete når børnene blev mere nazificerede end forældrene gjorde ? Og hvad alt dette indebar ? Eller nogen lignende om dette emne. Jeg er... -
AT problemformulering - rumkapløb
ForumindlægHalløj allesammen :) Jeg sidder og arbejder med AT-årsprøve - rejser. Her har jeg valgt at skrive om "Rumkapløbet" (samfundsfag - fysik). Tænkte på om der var nogle der ville komme med gode idéer til en mulig problemformulering til emnet... Er helt på bar bund på det samfundsfalige, ... -
Valg af fag til SRP
ForumindlægHej til alle jer på studieprotal. Jeg er desvære kommet i den problemstilling, at det jeg troede kunne blive mit studieretningsprojekt, ikke kan lykkes alligevel. Så jeg tænkte på om der var en af jer, som har et eksempel på en rigtig god kompi. af Matematik og kemi? Matematik er på A niveau, men... -
Psykologi c eller Filosofi c?
ForumindlægHejsa Allerede i morgen skal vi vælge valgfag og jeg kan simpelhen ikke vælge mellem de 2. Er der nogen fordele og ulemper i kan nævne? I pyskologi skal vi arbejde med: Socialpsykologi, udviklingspsykologi, tænkning og læring og personlighed og identitet. Er det kedelige emner eller gode enm... -
Dansk eksamen - Hjælp!!
ForumindlægJeg har trukket emnet ulykkelig kærlighed. men jeg kan simpelthed ikke finde en fremmedtekst, jeg går i 9'ende klasse. Kender du nogle korte noveller som omhandler ulykkelig kærlighed, eller kender du en anden tekst som indeholder ulykkelig kærlighed, så vær sød at svar tilbage. tak på for... -
2.g-opgave i dansk. "Nordkraft"
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om Nordkraft af Jakob Ejersbo i 2.g's dansk-opgave. Dog kan jeg ikke helt finde ud af hvilken indgangsvinkel jeg skal have til emnet, da det jo spænder bredt. Forfatteren, stilen, tema, litteraturhistorisk tid? Nogen der har nogle gode idéer, erfaringer? -
Deskriptiv statistik
ForumindlægHejsa, jeg har fået en emne opgave for i Matematik om Deskriptiv statistik, og har rimelig mange problemer med hele opgve 2 i den. Ville høre om jeg kunne få noget hjælp til den, og hvis nogle kunne hjælpe med at lave den i programmet tn spire, og derefter hjælpe mig med at besvare spørgsmålene v... -
en lille "godbid" til læseren (indledning)
ForumindlægHej alle! Jeg skal til og skrive dansk-historie opgave, og har valgt dansk. Jeg skal skrive om folkeeventyr og deres pyskologiske virkning på os mennesker. Jeg er igang med min problemformulering, og er i tvivl/er blank for ideer til hvad man kan skrive i sin lille indledning i problemformulering... -
PLEASEEEEE HASTER !!!!!
ForumindlægJeg har virkelig virkelig brug for hjælp.. Jeg skal lave en konklussion og en diskussion, men ved ikke hvordan man laver det? Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive, jeg har prøvet + Mit emne er om et forsøg i mekanisk energi også har jeg om vandkraft ?? Hvad kan jeg for eksempel skrive i min diskussi... -
Mundtligt engelsk!!
ForumindlægEn der kan hjælpe mig, jeg sidder og skal aflevere den opgave jeg skal fremvise til eksamen, jeg har valgt og snakke om tøj i danmark og tøj i england. skal jeg lave en billede side, og skrive lidt tekst der på ? og så lave en seddel hvor jeg skriver på hvorfor jeg har valgt det emne , eller ... -
Synopsis
ForumindlægJeg har lige trukket emne i dansk. Jeg trak "Tekster af en kanon" Jeg er desværre gået helt i stå da jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre. Jeg er helt med på hvad en synopsis er osv. og jeg har været på biblioteket og låne bøger om Klaus rifbjerg. Er det godt? og hvad skal jeg så gøre?...
