Psykologi

Psykologi c eller Filosofi c?

11. januar 2018 af JacobsenD - Niveau: C-niveau

Hejsa

Allerede i morgen skal vi vælge valgfag og jeg kan simpelhen ikke vælge mellem de 2. 

Er der nogen fordele og ulemper i kan nævne? 

I pyskologi skal vi arbejde med: Socialpsykologi, udviklingspsykologi, tænkning og læring og personlighed og identitet. Er det kedelige emner eller gode enmer? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. januar 2018 af Egofaciens

Jeg havde valgt psykologi, da jeg tror, at filosofi kræver meget mere .. :-) 

Både psykologi og filosofi er spændende, men jeg tror, at du meget aktivt kan inddrage psykologi endnu mere, end du kan inddrage filosofi. Selvom filosofi også kan inddrages meget!


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. januar 2018 af Egofaciens

Men selvfølgelig er det bedste at mærke efter, og vurdere hvad du personligt synes, lyder mest interessant... hvilket jeg dog tænker, at du allerede har gjort, hvorfor du skriver herinde...

Så konklusionen er altså: vælg det letteste og det du tror giver bedst karakter. Hvis psykologilæreren er kendt for at være streng med karakterer, så vælg filosofi :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. januar 2018 af Smut1

Det er meget individuelt. Jeg kunne ikke lige at have psykologi i gymnasiet, da jeg følte, at jeg blev sat til at løse første klasses matematik (alt var så åbenlyst), hvilket også medførte at jeg ikke fik en god karakter i sidste ende. Selvom jeg kom direkte fra 9. klasse var niveauet alt for lavt, så der kan måske være noget om at filosofi er sværere, idet man nemt kommer nemt til at læse og høre et eller andet psykologisk i sin hverdag.


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. januar 2018 af Smut1

Jeg kom til at tænke på, at den store forskel på psykologi og filosofi for mig nok var, at vi i psykologi kun havde en psykologibog "Psykologiens veje", som er lige lovlig overfladisk og pædagogisk efter min smag, mens at vi i filosofi brugte primære, gamle tekster, ligesom i religion og oldtidskundskab.


Skriv et svar til: Psykologi c eller Filosofi c?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.