Søgning på: finanskrise opgaver. Resultater: 19441 til 19460 af 141881
-
Systematisk navn samt adskillelse af 2 mineraler
ForumindlægHejsa :) Sidder med to opgaver, som jeg ikke rigtig kan finde ud af, men som jeg håber I kan hjælpe med :) Alt information er vedhæftet. a) Angiv det systematiske navn for levulinsyre Har fået det til 4-oxo-pentansyre, er det rigtigt? c) Undersøg, om flussyreopløsningen kan anvendes til at ads... -
Brok
ForumindlægDet er sateme da ikke til at hjælpe folk med matematik herinde, når de ikke engang skriver opgaven rigtigt op! Det er ikke for at "overfalde" nogen konkret, men det er altså et virkelig stor problem i dette forum med, at folk ikke skriver opgaverne korrekt op, hvilket må være et minimum... -
AT - Historie. Hvordan bruger jeg kildekritik?
ForumindlægHej alle :) HJÆLP! Jeg har et lille problem. Jeg sidder og skriver AT opgave i bl.a. historie. Skal min kildekritik indgå i selve brødteksten, eller er det som jeg tror det er, noget jeg har gjort inden, jeg har besluttet mig for, hvilke oplysninger jeg vil bruge i min opgave i fx forhold til tro... -
Ionisk form af donepezil
ForumindlægOpgaven lyder: Opskriv den ioniske form af Donepezil, der dominerer ved pH = 7. Hvordan skal jeg opskive den ioniske form? der er i opgaven ikke angivet nogen pKa eller pKb værdier. Skal man så finde pKs værdier, for de funktionelle grupper der er i mokelyket? og derudfra bedømme om molekylet kan... -
Vektorregning
ForumindlægHej,Jeg har problemer med en opgave fra et eksamenssæt fra 2002, 3-årigt A-niveau på gym.Det er opgave nr. 4 fra følgende sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-3.PDF(tror næsten det er nemmest at have henvisning til PDF'en, da der er en illustration som måske er ... -
SSO - vægtning
ForumindlægHej.. er lidt i tvivl, så håber da nogen kan hjælpe mig. Min problemformulering indeholder tre spørgsmål. 1. Gør rede for.... 2. Sammenlign... 3. diskutér.. Er lidt i tvivl om vægtningen af hver opgave.. Er det bare ligesom normale skriftlige opgaver? altså hvert spørgsmål vægtes lige højt?? Håbe... -
Synosis om folkedrabene i Rwanda
ForumindlægHey allesammen. Jeg skal skrive en synopsis omkring folkedrabene i Rwanda. Er der nogle der har nogle goder ideer til opbyggelse af sådan en synopsis. Eller sågar ligger inde med en tidligere opgave om folkerab i Rwanda som jeg kan bruge til inspiration. Opgaven skal skrives inden for 9 dage så... -
HASTER! Familieliv i Danmark 1870-1930
ForumindlægJeg sidder midt i en AT-opgave, hvor et af mine emner omhandler den høje børnedødelighed ved århundredeskiftet. "Hvad var årsagen til, at dødeligheden var så høj blandt børn, og hvad ændrede situationen?"- lyder spørgsmålet. Er det nogen der kan hjælpe med en henvisning af en hjemmeside... -
Koordinatsystemer
ForumindlægJeg er igang med at lave problemregning, og så kommer jeg til en opgave hvor man skal lave noget med koordinatsystemer. Jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad det er jeg skal gøre!!!!! HJÆLP, EN ELLER ANDEN!!!!!!!! Det er de tre første opgaver :-) Jeg håber I kan læse hvad der står, for... -
hvilke virksomheder anvender neuromarketing?
ForumindlægHej.. jeg skal skrive om neuromarketing i min SRP opgave (Afsætning og psykologi) Jeg vil til slut i min opgave taget udgangspunkt i en specefik virksomhed, der anvender sanser/henvender sig til modtagerens ubevidste. Har i nogle forslag til hvilken virksomhed/kæde jeg kan inddrage ? :) -
Kildehenvisninger og bilag
ForumindlægHej! Jeg er løbet ind i følgende problem: Jeg har lavet en del af min opgave i excel (dataanalyse), hvor jeg som udgangspunkt blot skal bruge en graf derfra. Skal jeg så udskrive alle excel siderne og lave bilag ud af dem - eller skal jeg blot forklare hvordan jeg har gjort det i excel, i opgav... -
Den kære indledning
ForumindlægHey... Nogen der ved, om man skal have sin problemformulering med i sin indledning, fordi nu har jeg kigget på nogle gamle SSO opgaver( og ved godt kravene ikke er det samme), men her er der nemlig både eksempler på at de er med og uden... Så ville bare lige høre om den skal med eller ej... O... -
Hvor meget energi der skal til
ForumindlægHej Jeg jar fået en opgave der lyder sådan: 1) 800 g is skal opvarmes i et varmeisoleret system. • Hvor meget energi skal der til at smelte isen? (smeltning!) og en der lyder sådan: • Opvarmning fortsættes til vandet koger. Hvor meget energi skal der tilføres? (opvarmning!) ... -
Middelalderen - HJÆLP !
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT-opgave, som skal handle om Middelalderen. Det er en opgave, hvor to fag skal indgå i, og jeg har fået Dansk og Historie. Ville så spørge, om der var nogen, som havde ideer til, hvad jeg kunne skrive som et hovedspørgsmål i min problemformulering og arbejde mig videre der... -
hjælp
ForumindlægEn nærmere analyse af datamaterialet i opgave 3 viser, at hvert procentpoint af variablen arbejdsløshed med tilnærmelse svarer til 26.000 arbejdsløse. Benyt nu denne værdi til omregning af arbejdsløshedsprocenten i datamaterialet i opgave 1 og 2 til en ny variabel Antal ledige. Hvad bliver an... -
H.c. andersen og biedermeierkritik
ForumindlægHej Jeg skal skrive en større opgave om H.C. Andersen og kritik af biedermeierkulturen. Her skal jeg analysere nogle eventyr af HCA, som indeholder kritik af denne. Jeg skal selv udforme opgaven og finde eventyr. Der er selvfølgelig mange af hans eventyr som indeholder kritikken. Men er der nogl... -
Rumgeometri
ForumindlægHej Sidder lige med en opgave jeg ikke kan finde ud af. Håber der er nogen der kan give en hjælpende hånd. Så vil jeg bare blive glad :) Opgaven lyder: Linjestykket AB er delt i tre lige lange stykker af punkterne S og T. Angiv stedvektorerne (OS) ? og (OT) ? udtrykt ved (OA) ? og (OB) ?. Jeg h... -
Kommenter residualplot
ForumindlægHej jeg har lavet mit residualplot, og jeg skal kommenter på baggrund af den linære models anvendeligehd til at beskrive udviklingen i medlemtallet. Jeg har plottet opgave formuleringen ind og mit residualplot. Det er den sdiste opgave jeg mangler så jeg kan afleverer min aflevering, så håber de... -
eksamen mat b -24.05.2013 opg. 10
ForumindlægHej sidder med en aflevering i dette årseksamenssæt i mat b fra d. 24.5.2013. Jeg har dog problemer med opgave 10. http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/130524... -
Osmanerriget
ForumindlægHey Folkens! Er ny på SP, og har brug for info omkring Osmanerriget. . Hvis nogle af jer ligger inde med nogle opgaver I har skrevet om Osmanerriget eller lignende, må I meget gerne skrive til min indbakke :) Vil bli rigtig glad!! Sys ikke jeg ku finde nogle opgaver herinde :) På forhånd tak.
