Søgning på: srp engelsk religion. Resultater: 19441 til 19460 af 35259
-
haster
ForumindlægJeg skal skrive til at skrive en sso. Får problemformuleringen på fredag 2-2 07. Har skrevet en, en gang. Man da jeg kun fik 6 for den, vil jeg til at skrive dem om. Jeg skriver i faget religion på hf. (Islam - Profeten Muhammed) Men har virkelig brug for hjælp til, hvordan man skriver en kanom... -
Naturvidenskabelige metode - biologi - stamceller
ForumindlægHej, Jeg skriver om stamceller i AT i biologi og religion. Jeg har problemer med metoden i biologi. Jeg ved at jeg skal kigge på den naturvidenskabelige metode, men hvordan? Skal jeg have et eksempel med hvor der er en forsker der har beskrevet metoden til at finde frem til pågældende resultate... -
Guds rolle i forbindelse med tsunamien
ForumindlægJeg har en opgave i religion, hvor jeg skal skrive om Guds rolle i forbindelse med tsunami-katastrofen. Jeg vil godt perspektivere katastrofen til et eller andet, men kan ikke finde en oplagt handling at perspektivere til. Jeg vil godt perspektivere til noget, der er sket i virkeligheden, Bibele... -
Darwin &evolution
ForumindlægHej. et af mine spørgsmål til AT- fremlæggelsen, lyder sådan - Hvilken tilgang havde man oprindeligt til Jordens (menneskets) skabelse? jeg kan devsærre ikke finde svare på det, jeg ved ikke rigtig om det var kristendommen andre religioner osv., men hvis det var kristendommen, vil vdet og... -
248 knogler i kroppen?
ForumindlægI religion har vi hele tiden fået fortalt, at jøderne har 248 påbud - én for hver knogle i menneskekroppen og 365 forbud - en per dag om året. Men min biologi undervisninger fortæller mig at der er 206 knogler i kroppen. Er der nogen som kan forklarer forskellen på 42 knogler ? På for... -
Relevante metoder?
ForumindlægHej folkens, Jeg ville lige høre hvilke metoder der kunne være relevante at bruge? Til faget dansk har jeg tænkt mig at bruge den hermeneutiske metode, men jeg skal vel have flere? Jeg tænker lidt på at bruge Toulmins argumentationsmodel. Og så i faget religion, vil jeg ger... -
Eskimoerne
ForumindlægJeg skal fremlægge foran min klasse imorgen, og har lidt problemer hvad selve teksten handler om og hvad essensen er i den? Vil lige høre om der er nogen, der ved hvad den handler om og hvad der er væsentligt at trække frem iden.. Det er tekst 38 og det er en myte.. Den er i bogen: "Lasse ... -
Hjælp til opgave.
ForumindlægHej. Jeg skal lave en synopsis om emnet "videnskab og ansvar" i almen studieforberedelse. Fagkombinationen skal være kemi eller fysik og dansk, historie, religion eller samfundsfag. Lige nu aner jeg ikke hvad jeg vil skrive om. Er der nogle som har en god ide? Jeg vil meget gerne ligge... -
Pagtsteologi???
ForumindlægHejsa! Skal til at begynde på et nyt emne i religion : pagtsteologi. Har tjekket google, men der står intet, så jeg tænkte, at der måske var nogle af jer, som havde haft om emnet og kunne give mig et lille indblik inden jeg starter på emnet. Smil Marie. -
Identitetsdannelse - indvandrere og efterkommere
ForumindlægJeg mangler gode ideer til hvilke teorier og teoretikere, der kan bruges til at svare på følgende spørgsmål; "Hvorfor har efterkommere et større behov for at udtrykke deres religion end indvandrere" - Her specielt henvendt til indvandrere og efterkommere fra muslimske lande. På forh... -
SHARIA OG DURKHEIM
ForumindlægHej, Er der nogle der kan se en kobling mellem Durkheims teori om civilreligion og sharia loven? Det jeg kan komme i tanke om er, at Durkheims teori om civilreligionen og sharia loven, er at begge aspekter blander religion og stat sammen, så de gør en enhed. Er der nogle der kan se andre ... -
Religionseksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i religion på fredag, og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal lave en læseplan over det. Ved nogenlunde alt grundstoffet, men har hørt at religionseksamen går ud på at analysere en tekst, ud fra en religionsmetode. Jeg kan komme op i emnerne Euthanasi, Buddhisme, kristen... -
jeg kan ikke fatte det!! HJÆLP
ForumindlægHej. jge skal op til religions eksamen og på pensum er bla det nedstående link om johannes åbenbaringen. problemet er bare at jeg ikke fatter hvad der står, og hvad jeg skal få af fakta ud af at læse det.. så jeg håber virkelig der er noget der vil give et lille resume og fortælle hvad ... -
HJÆLP! Stamceller - transskriptionsfaktorer - induktiv metode
ForumindlægHej, Jeg skriver om stamceller i AT i fagene religion og biologi. Jeg har problemer med at finde en kilde, som forklarer en induktiv metode ved forskning af stamceller. Forskerne har forsøgt at finde transskriptionsfaktorerne, som er essentielle i ES, og dette måtte have foregået ved en indukti... -
Undervisning efter offentliggørelse af eksamener!
ForumindlægKan det passse at man må modtage undervisning EFTER det er blevet offentliggjort, hvilke fag man skal op i? En af mine venner, der går på en anden skole, har endnu ikke haft sidste skoledag, og hun modtager stadigvæk undervisning i religion (bl.a.), selvom hun har fået at vide, at hun skal op i ... -
Skabelsen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til eksamen i religion, og er igang med at skrive noter :D men er lige gået i stå ved skabelsen,.. har læst at der er to skabelsesberetninger: 1. = Kosmoprocentriske 2. = Antroprocentiske er der nogen der ved hva det lige er for "to skabelsesteorier" håb... -
cbs bøger til salg
ForumindlægJeg sælger flg. bøger til salg: Ideer om et universitet, 2007, Kant m.fl. Religion in an expanding Europe, 2008, Byrness og Katzenstein Kort indføring i komparativ retskultur, 2006, Ole Lando Nationalisme, 2003, Anthony Smith Send en SMS på 27573565 hvis det har interesse -
eksamen -hvordan?
ForumindlægHey Nogle der har været oppe i religion, og som kan skrive et par ord om hvordan vedkommende har gribet det an? Måske lidt omkring hvad censor/lærer vil spørge ind til? Fx, vil de spørge om noget så konkret som "hvornår zionisme er opstået"? Eller "hvad er chassidisme"? osv.... -
buddhisme -- "jeg"
ForumindlægHey - jeg skal op i religion i morgen, så prøver desperat at få styr på de sidste detaljer :D hehe Og så kom jeg lige til at tænke på en ting angående buddhisme--de tror ikke på, at de har et "jeg" eller en sjæl, men hvis de ikke har det, hvordan kan det så være, at de mindes deres afd... -
Gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg har lige et lille spørgsmål til beregning af gennemsnit. Det er opdelt i årskarakterer og eksamenskarakterere. Når man skal udregne eksamensgennemsnittet, skal man så overføre karaktererne fra de fag man ikke skal op i????? Hvis man for eksempel ikke skal op i old og religion, skal man...
