Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19461 til 19480 af 28984
-
Folkeeventyr til eksame
ForumindlægJeg har trukket folkeeventyr til eksame og tænkte på om nogle af jer kendte nogle gode til eksamen? Jeg tænkte selv på Hans og Grete, da jeg i forvejen kender den og den virker som en tekst med meget at analysere. -
Synopse hjælp
ForumindlægHej, jeg har trukket fordybelsesområdet billeder til vores dansk synopse. Er der nogen der kan komme med gode bud til billeder, der er gode at analysere? Nogle som man måske kunne relatere til de fleste af Erik Henningsens billeder (Barnemordet, en folketaler, osv) Tak! -
Beregn masseprocenten???
ForumindlægHej allesammen! Sidder med en Kemi afleveringen, og er gået lidt i stå i denne opgave: Et grønligt pulver er en blanding af FeCl2 og FeCl2 *2H2O. En analyse viser, at pulveret indeholder 37,4 masse % Fe. Beregn masseprocenten af H2O i pulveret. På forhånd tak. -
Jan Sonnergaard: Radiator
ForumindlægHejsa.. Skal til at skrive SSO om Jan sonnergards Radiator, hvor jeg udvælger tre noveller, men jeg mangler en analyse og fortolkning af "William" og "Lotte" til at støtte mig op ad.. Nogen der har noget på hjerte? :)Takker.. -
Er der nogen der kender nogle gode noveller om krig og mennesker ? Skal op i mundtlig dansk.
ForumindlægSkal op i dansk og mit fordybelssmråde krig og mennesker. Vil gerne analysere en novelle, men har problemer med at finde en der er god. Novellen må mindts være 5 sider og må maks være 10 sider. Den må meget gerne handle om det indre krig, fx. psykiske problemer. -
Essay tekster
ForumindlægHej. Jeg har trukket Sagprosa i mundtlif dansk, og har derfor valgt at analysere et Essay. Mit problem er, at jeg ikke kan finde nogen steder, med essay tekster. Kender I nogle gode essay tekster, eller en side med nogle? På forhånd tak:) -
perspektivering
ForumindlægHej Jeg er igang med at analysere "kan du høre hende synge", af Nik og Jay. Jeg ved slet ikke hvad jeg kan perspektivere til. Er der nogle der har nogle bud til? Tak på forhånd. -
SSO - Jammersminde
ForumindlægHej!Jeg/min veninde behøver hjælp - meget hjælp - til en analyse af Leonora Christinas værk; Jammersminde. Jeg kan intet finde på nettet om værket til hende, og hun er på helt bar bund...så hvis der er nogle der sidder inde med oplysninger, vil det redde en studenterhue!På forhånd tak.Tina -
Camen
ForumindlægHey go jul og godt nytår! Er der nogen som har læst Carmen og som ved lidt om den ? Jeg har fået til opgave at skrive en stil (Analyse/fortolkning) af den men aner ikke hvad jeg skal skrive! Nogen som kan hjælpe? -
Salvador Dali - Drøm inspireret af en bis flyven om et granatæble et sekund før opvågnen
ForumindlægJeg skal lave en billede analyse af ovenstående billede. Er der nogen der kan hjælpe med noget om hvad de forskellige symboler betyder.? F.eks. tigre er tegn på mandighed osv.Alt andet om billedet modtage også med glæde, så jeg måske kan se andre vinkler og ikke bliver for snæversynet. -
Forskellen mellem skizofreni og personlighedsspaltning?
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive min SRP opgave. Jeg har om personlighedsforstyrrelser og skal analyser filmen "Black Swan" Men jeg er meget i tvivl om hvad forskellen er på skizofreni og personlighedsspaltning? Hvis der er nogen der ved noget om det, må i meget gerne hjælpe :) -
Hjælp til Tirsdag nat af Helle Helle
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive min afsluttende danskopgave. Jeg skal analysere teksten "tirsdag nat" af Helle Helle. Vil i være så venlige at skrive jeres forståelse af teksten? :) -
Jeg-fortæller, både observerende, personal og alvidende? Danskopgaven
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere en roman ved navn "Belejring," og jeg er lidt i tvivl ang. fortællerteknikken. Kan jeg-fortælleren både være observerende, alvidende samt personalfortællende? Tak på forhånd. Mvh Matt -
HJÆLP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej :) Jeg har skrevet om dette billedet før, og er endelig nået frem til en analyse af billedet, men mangler kun tiden, hvilke isme, periode billedet er ? nogen der vil hjælpe mig :D ? http://fc.nghf.dk/~lf/rum/0050C321-000F4448.4/111007_105200_0.jpg Mvh Line -
Argumentation ud fra idealistisk teori?
ForumindlægArgumenter ud fra en idealistisk teori imod nedenstående udsagn: Politikerne er ikke interesserede i globale værdier. De vil fundere deres politik på en kold og kynisk analyse af deres nationale interesser ud fra en usentimental vurdering af fordele og ulemper, understreger Christopher Meyer. Nog... -
Tema i Gåsepigen?
ForumindlægHej alle Jeg sidder og laver dansk synopsis, men jeg gik i stå, da jeg kom til temaet i folkeeventyret ''Gåsepigen''. Er der nogle der ligger inde med en analyse, eller har nogle tanker, som i vil dele med mig? Tak på forhånd! -
Den sidste aften af Herman Bang
ForumindlægJeg sidder med en DHO opgave og har valgt Den sidste aften, som en af mine noveller, at anylserer i forhold til Bangs brug af impressionisme og synspunkt på kvinderne i samtid... Er der nogen, der kan hjælpe? Der evt. har lavet en analyse af novellen? -
SPROGLIGE VIRKEMIDLER
ForumindlægHej Jeg sidder og er igang med at analysere to taler, hvori jeg har et primært fokus på de retoriske og sproglige virkemidler. Jeg studser bare over en ting. HVAD er formålet med de sproglige virkemidler? Hvad har de af betydning i en tale? er der nogen der kan hjælpe? :) -
"Dukkehjem"
ForumindlægHej!Jeg skal læse dukkehjem sammen med min klasse... Det ville være fedt hvis jeg kunne score nogle ekstra points. Er der nogen der ligger inde med, eks. analyser, resumeer, fortolkninger e.lig? Det ville være kanon! -
Budskabet i "Torben og Maria"
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at analysere novellen "Torben og Maria" af Naja Marie Aidt. Men jeg kan slet ikke finde ud af hvad budskabet er i denne novelle. Er der nogen som har læst den og kan komme med et bud? På forhånd tusind tak!
