Søgning på: billedkunst analyse. Resultater: 19461 til 19480 af 24343
-
Hjælp til en opgave i VØ & Afsætning
ForumindlægHej, Jeg har til opgave at lave følgende "Foretag en analyse af virksomheden med fokus på værdikæden." Jeg har lavet en værdikædeanalyse og rentabilitetsanalyse, hvad kan jeg mere lave? :s Fik af vide at mit SWOT skulle være som bilag og ikke som en del af opgaven... Mvh. -
Im Gebüsch
ForumindlægEr kommet op i denne tekst til min tysk eksamen, så hvis der er nogen der har nogle noter liggende til vil jeg blive meget glad, hvis jeg kunne få dem. Sidder ret meget fast i analysen af teksten, har set opslag omkring teksten. et link til teksten: https://vdgb-online.s3.amazonaws.com/documents... -
en gæst af Carl Soya
ForumindlægHej alle Jeg sidder med min DHO og skal analyse et udrag af en gæst skrevet af Carl Soya. udraget er s. 53-60 Mit hovde emne er besættelsen og mit under emne er samarbejdespolitkken. mit problem er at jeg har svært ved at forstå hvordan "en gæst" har noget med samarbejdes politikken ... -
Historien om en moder
ForumindlægJeg er i gang med analyse af eventyret "Historien om en moder", og er rigtig meget gået i stå, og vil derfor høre om i har nogen ting, som er særligt vigtigt, jeg kan kigge på for og komme i gang, eventuelt ideer til nogen symboler, målegruppe, tema osv osv? Derudover, ved jeg ikke, hve... -
Tysk aflevering
ForumindlægHAr en aflevering for, hvor man skal indsætte bestemmelses ord i nogle tomme felter. Man skal analysere sætningerne, således at bestemmelsesordet kommer i den rigtige kasus. Det er navne ordenes køn, fx. hankøn, hunkøn, intetkøn flertal.. Kan bare ikke finde ud af det!!!!!!????? hvordan ved... -
Mundtlig dansk
ForumindlægHey, jeg har snart mundtlig dansk eksamen, hvor jeg så har trukket reklamer. Jeg har valgt reklamen Interflora Odd Love, og er i gang med at analysere den. Mit spørgsmål er om nogle herude kender noget jeg kan perspektivere til, altså noget der minder om reklamen? Håber på hjælp!:) Tak på for... -
Brug af historie (kildekritik og ophavssituation)
ForumindlægHalløj. Jeg skriver i samfundsfag og historie i SRP'en - og skriver om racehygiejne i dk, senmoderniteten og dansk handicappolitk. Jeg sidder her og laver en historisk analyse og kan ikke helt finde ud af hvordan og hvornår jeg skal bruge kildekritik og ophavssituation. Og hvornår og hvord... -
Metrik i 'Det blomstrende slagsmål'
ForumindlægHej, jeg er ved at lave SRO. Jeg skal blandt andet lave en analyse af Tom Kristens digt 'Det blomstrende slagsmål', og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det med rytmen/metrikken. Så jeg tænkte på om der er nogen herinde der kan hjælpe mig med det? Altså om den består af jamber, trokæer ... -
Dansk Eksamen
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og skal op til mundtlig dansk eksamen her om 4 uger. Jeg har trukket emnet ulykkelig kærlighed, og er på udklig efter en god novelle. Kender i nogle gode noveller man kan lave en god analyse udfra? Selvfølgelig omhandlende ulykkelig kærlighed. Tak på forhånd :) -
HJÆLPPPP
ForumindlægHeyy, jeg har virkelig brug for hjælp Jeg skal analysere digtet "vær dig selv" af Vita Andersen fra hendes digt samling tryghedsnarkomaner Jeg SKAL finde billedesprog, men kan virkelig intet finde, og jeg vil sætte stor pris på hvis i vil hjælpe mig, for skal nemlig aflevere i aften ... -
UV-spektre af kinin
ForumindlægJeg skal tolke de her to UV-spektre i sammenligning med hinanden. Og jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal gribe det an.. Dette spektre er lavet ud fra en TLC-analyse af et "hjemmelavet" ekstrakt af kinin fra kinabark, hvor jeg har skrabet kininen af TLC'en for at kun... -
Økonomisk teori for at få danmark gennem finanskrisen 2008?
ForumindlægHejsa. Jeg har fået til opgave at analysere de økonmiske teorier og de politiske tiltag, der blev lavet for at få Danmark gennem finanskrisen i 2008. Jeg er dog lidt i tivl om hvilken økonomisk teori der lå til grundlag for de politiske tiltag der blev iværksat efter krisen havde ramt. Nogen de... -
Metoder i sep
ForumindlægJeg skal op i srp mundtlig forsvar snart og har skrevet om psykopati i engelsk og psykologi. Skal jo komme ind på fordele og ulemper ved ens metoder. I engelsk har jeg brugt filmanalyse og i psykologi tekstfaglig analyse. Er der nogle der ved hvilke fordele og ulemper der er ved disse? -
økotoksikologi
ForumindlægHvor kan jeg finde svar på de her spørgsmål? Har ledt overalt på nettet, og føler slet ikke jeg kan finde svar nogle steder Beskrive hvordan man vil teste et stof med enten LC50- eller LD50-metoden Beskrive hvordan et stof kan ophobes op gennem fødekæden (biomagnifikation) - Analysere tun... -
Hjælp til forklaring af figur
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive eksamen i NF jeg har den her problemformulering: Hvordan nedbryder kroppen de næringsstoffer, vi indtager, og hvordan påvirker det vores sundhed og den globale fødevareforsyning? Jeg skal så finde ud af det her i kemi: Analyser fysiske og/eller kemiske egenskab... -
Enigma-Maskinen
ForumindlægHej jeg er godt igang med min studieretningsopgave, men har lidt svært ved de nedenstående spørgsmål, håber I kan hjælpe :) Forklar om nogle af de centrale ideer bag Enigma. Analyser hvilke egenskaber, der gjorde Enigma-koden så værdifuld for tyskerne. Forklar principperne i en Enisma-maskine... -
Fortæller teknikken i ''The Bell Jar'' af Sylvia Plath
ForumindlægHej Alle Jeg er igang med en analyse af en amerikansk romanen ''The Bell Jar'' af Sylvia Plath Jeg har læst bogen og skal til at skrive om dens fortællerteknik? Jeg er ikke helt klar over hvad det er for en fortæller der er på spil, om det er en indre eller ydre eller 1.person ... -
Metoder i dansk
ForumindlægJeg er i gang med at analysere en novelle i dansk. Novellen er på en måde samfundskritisk, da den kritiserer nogle bestemte personligheder i samfundet. Jeg skal deruover finde ud af, hvilken metode, der er bedst at bruge (f.eks. findes der nykritisk metode, biografisk metode). Er der altid én met... -
HJÆLP! Mangler kilde fra det traditionelle samfund?
ForumindlægJeg er igang med SSO, og har om synet på homoseksuelle og deres kamp for rettigheder. Som en del af min problemstilling skal jeg analysere en selvvalgt historisk kilde fra det traditionelle samfund, men kan simpelthen ingen finde fra den tid... Jeg ønsker helst at kilden skal være i form af et b... -
Sætningsanalyse
ForumindlægNogen, der kan hjælpe med at analysere nedenstående sætning? Manden fra London ankommer i aften. Det jeg er i tvivl om er adverbialledene. Jeg ved godt, at i aften er et adverbialled, men jeg er lidt i tvivl om: "fra London". Er "fra London" et adverbialled eller hænger det ...
