Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19561 til 19580 af 96602
  • konstant????

    Forumindlæg
    Hej :)) har fysik/kemi eksamen i morgen, så håber virkelig i kan svarer så hurtigt som muligt :)) Jeg vil gerne vide, hvad det betyder, når noget er konstant På forhånd tak
  • Opløselighedsprodukt (Ca(OH)2)

    Forumindlæg
    Hej Derude jeg sidder og skal til mundtlig kemi A eksamen, og kan simpelt hen ikke finde ud af dette inde for opløselighedsprodukt: Hvad sker der med opløselighedsproduktet for calciumhydroxid hvis temperaturen hæves ? Håber i kan hjælpe!
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op til mundtlig kemi i overmorgen og har problemer med at forstå redoxreaktioner. Ved godt at det er en reaktion hvorved der sker en elektronoverførsel. Men kan ikke forstå hvordan . Håber i kan hjælpe :)
  • Polystyren

    Forumindlæg
    Hej. Er i gang med kemi afleveringen og der er 3 opgaver som jeg ikke kan finde ud af i sættet om polystyren, så hvis der er nogle der kan hjælpe (gerne hurtigt) så vil det være alle tiders. MvH Playstation
  • kemiingeniør - DTU

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er optaget for Bachelor i Kemi og Teknologi i DTU. Er der nogen som læser det? Er bøger i dansk eller engelsk og havd med læsning og klasser? Er der virkelige hårdt at bestå?
  • Skal man skrive rapporter i biologi?

    Forumindlæg
    Har indtil videre haft fysik og kemi, og der skulle vi lave forsøg og skrive rapporter. Er det også sådan i de andre naturvidenskabelige fag, fx biologi og geografi?
  • pKb-værdien for NaOH ???

    Forumindlæg
    HejEr der nogle der er indehavere at en databog i kemi/fysik som lige har mulighed for at slå pKb værdien op for NaOH(aq)på forhånd takmvh kim
  • Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen

    Forumindlæg
    Jeg skal i min Fysik/kemi rapport svare på dette spørgsmål: Fremstilling af vand ved hjælp af hydrogen - Jeg skal derved vise det. Er der nogle der her lyst til at hjælpe mig med dette spørgsmål?
  • HJÆÆÆLP ! :D

    Forumindlæg
    Fysik/Kemi ..Hvilken masse har Cl (37 i kernedele)(17 protoner) ?mit eget bud er : 37 Unit.*Men jeg kan ikke helt selv huske reglen omkring dette .
  • Hjælp til eksamenssæt.

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lavet eksamenssættet i Kemi fra august 2008? - der er nemlig mange opgaver jeg slet ikke kan overskue, har dog lavet hele opgave 1. hjæælp?
  • kursiv eller ikke-kursiv?

    Forumindlæg
    Skal udregninger i kem, f.eks. reaktionsskemaer, skrives med kursiv eller ikke med kursiv i kemi?Så var der lige et andet spørgsmål, I2 er det "solid" elelr er det (aq). Hvilken tilstandsform :) Katrine
  • acetone på sår

    Forumindlæg
    Jeg har en rift på fingeren. I fysik/kemi i dag kom jeg til at spilde lidt acetone på det, kan det være farligt?Jeg glemte at spørge min lærer og nu er det for sent.
  • hvor er dec 2005

    Forumindlæg
    Hey! nogen der ved hvor eksamensættet for kemi december 2005 ligger. Når jeg kigger på uvm.dk under vintereksamen kan jeg nemlig kun finde matematik!
  • Eksamenshjælp søges

    Forumindlæg
    Eksamenshjælp i kemi søges til gymnasieelev - niveau c - mundtlig eksamen 15. juni 2009. God timeløn gives. Vi bor i Virum. Kontakt : dahllisb[email protected]
  • plz HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal som op i skriftlig kemi på fredag og tænkte om der var nogen, som kunne evt. henvise til noget materiale om START/LIGEVÆGT skema ?? Jeg forstår ikke hvornår der skal trækkes fra eller lægges til. plz hjælp
  • Ionprodukt / Opløselighedprodukt - sammenhængen?

    Forumindlæg
    Skal til skr kemi A eksamen i morgen, men jeg er blevet i tvivl om sammenhængen mellem ionproduktet, opløselighedsproduktet og opløseligheden generelt. Er der nogen, der har styr på dette og eventuelt kunne forklare mig det? Tak :)
  • Ingen ioner ved elektrolyse af Eddikesyre

    Forumindlæg
    I kemi har vi fået et spørgsmål der siger: Hvorfor er der ingen ioner ved elektrolyse af eddikesyre? Jeg har haft meget bøvl med spørgsmålet og kunne virkelig godt bruge noget hjælp! :-) Vh Hjælpmig21
  • Mættet og umættet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er så heldig at skulle til eksamen i mundtlig kemi, men er lidt i tvivl om flg.: Hvornår (hvordan) kan man sige at et carbonhydrid er mættet eller umættet? Forstår ikke helt princippet i det der med mættet og umættet.
  • Nernst lov

    Forumindlæg
    I Kemi 2000 A-niveau 2 omskrives Nernsts lov (s. 60 hvis nogen har bogen)...Hvorfor kan ln(Y) omskrives til 2,303*log(Y)?
  • Optagelsesprøve til stx HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige?