Søgning på: tysk eksamen. Resultater: 19561 til 19580 af 48220
-
sagprosa
Forumindlæghej..jeg og en anden har i Dansk (eksamen efter den nye måde - synopse måden) trukket Sagprosa..vi ville høre om nogen havde nogen gode ideer til nogle artikler??? vi kunne opgive, vi skal have en artikel som vi virkelig går i dybten med, og nogle stykker ved siden af vi kan [relatere] til??og no... -
Hjælp til Kriton
ForumindlægTil teksten 'Kriton' af Platon1) Hvordan opfatter Sokrates/ Platon generelt forholdet mellem den enkelte borger og bystaten(polis)2) Hvilke fordele kan der være i at personificiere lovene i denne tekst?På grundlag af s. 73 linie 4-5 - et åbent udsagn, at sammenfatte hele tekstens budskab.... -
Optagelse på gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien. Jeg er blevet indlagt og kan ikke komme til eksamen nu her i 9. klasse. Jeg har fået lov til at tage de mundlige eksamener, men de skriftlige skal jeg vente med til sygeeksamen til august. Jeg regner ikke med, at det er noget problem i forhold til ... -
Engelsk mundtlig FSA
ForumindlægHey .. Jeg skal snakke om civil rights movement til eksamen, og har virkelig brug for noget inspiration. Foreløbige punkter: the civil rights movement Rosa Parks and MLK, and their fight against the segregation Are we equal now Inspiration neded?? I skal ikke skrive Jim Crow lovene, da jeg i f... -
Bevis for pythagoras ?
ForumindlægHej!Er ved at gennemgå et bevis for pythagoras. Det er den hvor man tegner en retvinklet trekant og laver tre kopier så de danner et stort kvadrat med et lille kvadret inden i. For at bevise sætningen skal jeg finde arealet af det store kvadrat på to forskellige måder. Måde 1:A = (a+b)^2 = a^2 + ... -
Enhedscirklen
Forumindlæghej alle Skal snart til eksamen i matematik C-niveau. Og vi har fået et spørgsmål der lyder således "Gør rede for ensvinklede trekanter, herunder forstørrelsesfaktoren. Gør rede for sinus og cosinus i retvinklede trekanter." havde tænkt mig at inddrage enhedscirklen, men problemet... -
Avisers ideologier
ForumindlægHej :) Håber nogle kan hjælpe (jeg ved at det er sent), jeg sidder mit i min eksamen og er igang med mit metode afsnit og blev meget itvivl angående de danske avisers ideologier (ved de ikke er så relevante idag). Jeg sidder med informationen, weekendavisen og kristeligt dagblad, men hvilke i... -
Vektor i rummet hjælp
ForumindlægHej :) Jeg sidder med et rumvektor projekt til egen brug til eksamen i foråret (mat A). Det er sådan at jeg skal have lavet en forklaring / et udregnet eksempel på hver type opgave man kan komme op i. Jeg har fundet frem til 10 forskellige opgavetyper som bliver stillet i eksamessætte... -
Under emne uden for pensum
ForumindlægHej. Jeg har været op til biologi eksamen, hvor jeg trak økologi derunder forureningsbestemmelse i et vandløb. Dette emne havde vi kort gennemgået i løbet af året, men det var ikke opgivet i pensum på min skoles hjemmeside, som jeg havde forberedt mig udfra. Pga. jeg ingen forberedelse til netop ... -
Hjælp!
ForumindlægJeg skal op til mundtlig historie eksamen fredag, og har virkelig brug for hjælp, da jeg ikke ved, hvad det går ud på. Har hørt noget om, at man kommer ind, og trækker et emne ud fra det, der er opgivet, og derefter får man 40 min til at forberede sig i og 20 min til at fremlægge det i. Vi har e... -
Musik & Pædagogik
ForumindlægHej.. jeg skal til at lave min afsluttende eksamen, på Pau uddanneslen, mine mit hoved fag er Musik/kultur. også skal der noget pædagogik i også.. jeg er bare HELT låst fast ved ikke hvad jeg skal skrive om overhoved, og har hellere ikke nogen problemstilling som skal afleveres på tirsdag e... -
Behandling af en retvinklet trekant
ForumindlægHeej allesammen.. Jeg sidder og læser op til den mundtlige matematiske eksamen på B-niveau.. Et af spørgsmålene man kan trække er under emnet "Trigonometri". Opgaven lyder: Gør rede for definitionen af Sinus, cosinus og tangens. Giv en behandling af den retvinklede trekant. Hvad indgår... -
Terminsprøve forberedelse i Biologi A
ForumindlægHej. Jeg skal op i skriftlig biologi på A niveau til terminsprøven i morgen og 'forsvare' mine 10-taller i årskarakter. Problemet er, at jeg, dum som jeg er, ikke har alverdens noter. Vi må gerne bruge internet under prøven, så længe det er undervisningsreletaret, dvs. noget vi har arbejd... -
svensk eller norske tekst
Forumindlæger her nogen som ved om man kan komme op i en norsk eller svensk tekst til eksamen, hvis man har opgivet en norsk og en svensk tekst? -
skulptur, keramik og arkitektur i old?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse op til oldtidskunstskab og tænkte bare på om der var nogle der vidste hvor meget sådan noget som keramik, skulptur og arkitektur skal fylde til en eksamen? -
stileksam giv karekter
Forumindlæghej er der nogen der gider giv en karekter, på min stil som jeg har lavet idag i eksamen og i må gerne var ærlig hvis jeg ikke er bestået tak -
HAR DU STYR PÅ BILLEDKUNST?
ForumindlægHej er der nogen de rhar styr på hvordan billedkunst eksamen foregår og hvordan man kan øve sig... det er på c-niveau.. pplease hjælp..:S -
spørgsmål???
Forumindlægheey jeg har et spørgsmål. Hvis man dumper matematik skr.. eksamen, og har fået 10 i mundtlig. Er man så dumpet eller bestået?? -
Martin Luther King dispostion
ForumindlægHej :) Jeg skal op til mundtlig eksamen i engelsk i år. Mit emne er Martin Luther King. Er der nogen der har forslag til dispostionen? På forhånd tak :) -
tema eller tekst vigtigst
ForumindlægAng. spansk eksamen mundtlig Hvad er vigtigst at snakke om: selve temaet eller selve teksten man har fået? Jeg skal op om en uge..
