Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 19601 til 19620 af 46442
-
Forskel på bindinger??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina -
Lidt i tvivl
ForumindlægHej,Jeg skal til mat eksamen her på torsdag..Jeg er lidt i tvivl om hvilke formler jeg skal kunne i hovedet til prøven uden hjælpemidler, nogen der kan skrive dem op herinde? -
Nogle goe foreslag??
Forumindlæger der nogle der har nogle goe foreslag til hvordan et sprøgsmål til mundtlig B (sproglig) kan lyde til eksamen...??????? for jeg har ingen idé, da vores lærer aldrig er kommet med nogen..... -
Dansk synopse
ForumindlægJeg skal her d. 11. juni til eksamen i mundtlig dansk og skal lave en synopse. Men, jeg er ikke helt klar over hvordan man opstiller sådan en synopse og hvad den skal indholde. Nogle der kan forklare mig det? - På forhånd tak :) -
ekstemporaltekster
ForumindlægHej, da jeg snart skal til eksamen, ville jeg høre om nogle sidder med nogle ekstemporaltekster, jeg skal øve mig på.. Og nogle som kan give mig gode råd? På forhånd tak! :D -
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
Sproglige virkemidler, stilistiske virkemidler? Hvornår?
ForumindlægHej I hvilekn opgavetype mener i at man skal tage enten sproglige virkemidler i brug i analyse eller stillitsiske virkemidler i beug som en del af analyse i den skrftlige danske A eksamen? -
ti-89 købes
ForumindlægHej, er der nogle der har en ti-89 som de gerne vil sælge for omkring 800 kr.?Jeg har virkelig brug for en, når jeg skal til eksamen her til sommer, og jeg har ikke råd til at købe en helt ny. -
Dansk tidslinie.
ForumindlægJeg mangler en tidslinie som går fra ca. år 1000 og til idag.det skal være en som beskriver alle de forskellige -ismer i dansk og udenlandsk litteratur.På forhånd tak for hjælpen.Jacob -
Har brug for virkelig hurtig hjælp!!!
ForumindlægHvad må man have med af hjælpemidler til skriftelig matematik i 1.g??? Jeg skal op i morgen, så har brug for hjælp hurtigt... -
Jo flere højniveaufag des højere snit?
ForumindlægJeg har hørt noget i medierne omen plan om at ens højniveau fag skulle tælle højere end de andre fag og at jo flere højniveau fag man havde des højere blev ens snit derfor. Jeg mener selv at disse regler først træder i kraft med gymnasiereformen i 2005 (hvis de overhovedet bliver vedtaget) men n... -
Årsprøve 1.g?
ForumindlægHej! Jeg skal årsprøve i matematik og går i 1.g. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om der ikke var nogle som ville forklare, hvordan det egentlig fungere til årsprøven, altså med hensyn til den tid man er derinde??? Drt ville være utrolig dejligt, hvis ngn vil give mig et lille overblik. Tak ... -
oldeksamen
ForumindlægHej...Jeg var til oldtidskundskabseksamen i dag, og kom op i hulebilledet, hvilket jo er et meget spændene emne, og i forberedelsen skrev jeg mange noter - på teksten...Da jeg så kommer ind i lokalet hvor lærer og sensor sidder, bliver de meget agressive og informere mig om at jeg meget vel kunne... -
Statistik
ForumindlægGodaften. Jeg sidder med et eksamensspørgsmål, som jeg er i tvivl om, hvad jeg skal svare til. Det omhandler statistik. Sprøgsmålet lyder: Gør rede for statistisk beskrivelse af et grupperet observationssæt. -
Hvilken karakter er bedst?
ForumindlægHvis man kigger på 2 eng. skr. eksamensopg. og den ene (på A niv.) har fået 10 og den anden (på B niveau) har fået 11, hvilken er så bedst? -
hurtig mat hjælp.
Forumindlæghar problemmer med at differentiere dette udtryk... men håber jeg har gjort det rigtigt.f(x) x^2 + 6/xf'(x) 2x + (-6/x²)? -
Klage - karakter
Forumindlæghvad er mulighederne for at klage over en årskarakter, og hvad er chancen for at få noget indført??er der nogle der har erfaringer med at klage over en karakter? -
årsprøve i skriftlig dansk
Forumindlæghey, tænkte om nu hvor jeg skal op til årsprøve i dansk, er det så et gammelt fra en af de sidste år eller et nyt et ? -
Metoder psykologi og idræt -bjergbestigning
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med at lave en synopsis om ekstrem sporten bjergbestigning i fagene psykologi og idræt, er virkelig meget i tvivl om hvilke metoder jeg bruger. I psykologi beskæftiger jeg mig mest med socialpsykologi, i det jeg skal finde ud af hvorfor mennesker bestiger et bjerg, når... -
Er dette datasæt normalfordelt?
ForumindlægData = 28, 27, 29, 29, 30, 30, 31, 30, 33, 27, 30, 32, 31 Er det en hurtig måde at finde ud af om man har et normal fordelt datasæt? Jeg ved jeg kan plotte tæthedsfunktionen eller lave en histogram og se om det ser symmetrisk ud. Hvad er den bedste og hurtigste metode?
