Søgning på: kemi b isis. Resultater: 19601 til 19620 af 96602
-
Kobber(i)oxid i bundmaling!
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til kemi eksamen, og jeg skal forklare hvorfor bundmaling der indeholder kobber(I)oxid, er velegnet til glasfiberbåde, men ikke til aluminiumsbåde. Nogle der kan hjælpe? :) //Andreas -
Aldehyder og ketoner
ForumindlægDer står i min kemi bog at aldehyder og ketoner har et højt kogepunkt fordi de er polære, men jeg kan ikke lige se sammenhængen. Er der nogen der kan hjælpe mig? På forhånd tak! -
Global opvarmning
ForumindlægI skolen har jeg om global opvarmning i forbindelse med en projektopgave og ville høre hvilket produkt i kunne anbefale til en fremlæggelse. Nogen andre idéer end et simpelt fysik/kemi-forsøg? -
Hvor finder jeg gamle eksamensopgaver henne?
ForumindlægOverskriften siger måske lidt af sig selv.. Ved godt det er inde på UVM men synes bare ikke rigtig jeg kunne finde dem. Skal bruge eksamens opgaverne i kemi og matematik A-niveau 1 årig. På forhånd mange tak -
haster
Forumindlæghej,..jeg skriver om 1.verdenskrig, og har valgt at indrag kemi og biologi fordi emnet er brugen af giftgasser.. har i nogle forslag til hvad et evt. problemformulering kunne være? mange tak på forhånd. -
HJÆLP TIL EKSAMENProjekt
Forumindlæghey..jeg skriver om 1.verdenskrig i historie og og har valgt at inddrage følgende fag: kemi og biologi er der nogen af jer der kunne kommer med et forslag om hvad et evt. problemformelering kunne? mange tak på forhånd. -
ÆKVIVALENSPUNKTET?
ForumindlægHej... jeg sidder med en kemi-rapport jeg skal aflevere og jeg skal finde koncentrationen af HCl i ækvivalenspunktet... mit problem er bare: HVORDAN FINDER MAN ÆKVIVALENSPUNKTET PÅ TITRERINGSKURVEN? please hjælp mig for er gået i stå!!!! Hilsen Sabrina -
Eksame 2007 :)
ForumindlægHejsa.. Jeg går i 9. klasse og til sommer jeg til mundtlig eksame i fysik/kemi.. så ville høre hvad for nogle forsøg synes i der vil være bedst at lave med hensyn til Magnetisme ? -
Opløslighed
ForumindlægHej .. Jeg har fået stillet en opgave i en kemi aflevering: Bereng opløsligheden af Mg(OH)2 i 0,10M NaOH Og jeg er fuldstændig på par bund .. -
Hjælp
ForumindlægEr der en, der har følgende opgaver til kemi A- vi nemlig gerne tjekke mine resultater: August 2006 opgave 2 Maj 2005 Opgave 3 -
Molær
ForumindlægHejsa! Har læst mit kemi/fysik igennem... er kommet over dette molær. Er der en venligtsindet der kan forklare det? :) og forklare HVORDAN man finder ud af hvor meget fx Saltsyre man skal blande i 1l vand, tak på forhånd -
Biomedicin/Biokemi
ForumindlægHej... Jeg sidder, som så mange andre, og skal finde ud af, hvad jeg skal læse... Jeg overvejer ret meget molekylær biomedicin, men vil gerne vide, hvormeget kemi, der indgår. Og hvad er forskellen på det og biokemi? -
Udgået fra pensum
ForumindlægFor os før reformen er elektrokemi en del af pensum, hvis man har det på højniveau. Hvis man vælger kemi A under reformen, kan det så virkelig passe at elektrokemi er udgået fra pensum? Og hvorfor? -
Hvad sker der hvis man får 00 i eksamen?
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om hvad der sker hvis man får 00 i fx fysik-kemi eksamen i folkeskolen, når man er blevet optaget på et gymnasium. Vil det påvirke ens adgangskrav? Jeg er bare lidt nysgerrig. Håber i vil hjælpe :) -
kemiske forbindelser
Forumindlæghej har snart eksam i kemi men er bang for de spørger mig hvordan man regner om i ville forklar det har næsten styr på hvordan man regner ioner er det det sammme måde man gør håber i ville give mig nohgle ekmp på hvordan man løser det -
Elproduktion og samfundets elforsyning
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik/kemi, men jeg kan helt ikke forstå de her to emner. Hvilke ting skal jeg komme ind på, og især hvilke forsøg jeg skal bruge. Tak for hjælpen :) -
Beregn ligevægtskonstanten
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med opgave d) i det vedhæftede billede. Hvilken formel skal jeg bruge? Opgaven er fra kemi-eksamen i år d. 24 maj (tror jeg det var). Tak på forhånd. -
HJÆLP PLEASE !
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp til disse 2 spørgsmål! 1. Hvad bruger man mol og Unit til, når man taler om kemi? 2. hvad er foreskellen på en kemisk forbindelse og et grundstof? -
rapport
ForumindlægJeg har virkelig brug for en rapport, der omhandler sukkerindhold, da jeg skal eksamen i kemi, da jeg har mistet min. Jeg vil være meget taknemlig, hvis nogen jer skulle have rapporten.. Mange tak på forhånd -
Ioner og salte
ForumindlægHej! Skal til fysik/kemi eksamen om ikke så længe. Hvor mange forsøg skal man mindst lave? Evt nogle der har nogle forsøg man kan lave til emnet Ioner og salte?... På forhånd tak
