Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19601 til 19620 af 28854
-
Forslag til underemne i AT-Industrialiseringen
ForumindlægHej alle er der nogen som har nogle gode forslag til underemner omkring industrialiseringen. Gerne inden for Fysik, Historie som jeg begge har haft på a eller fysik/samfundsfag(b). håber nogen lige kan komme med et eller andet ekstre interssant emne. -
hjælp- romantikken
ForumindlægHej.:) jeg skal lave at opgave om romantikken, nogen som har gode råd omkring det? nogen som har en opgave liggende,eller ved en masse om det, i fagene billedkunst, dansk og historie. alt hjælp ønskes :) knus mig -
bestemmelse af hel eller brudstykke af tekst
ForumindlægJeg har lige læst Fejlen af Anders Bodelsen. Fra Dansk læsebog side 349 til 352. Jeg kan ikke definere om dette er et uddrag fra en større historie eller om det er en hel tekst. Håber der er hjælp at hente. Nette. -
eksamen
Forumindlægjeg sidder og er i gang med min forbedredelse til historie eksamen, og kommer i tvivl om hvorvidt man må benytte sig af kilder man har gennemgået i undervisningen? Eller skal alt materiale der bruges ift. kilder være noget nyt jeg finder? -
DEN KOLDE KRIG
ForumindlægVi er en gruppe på 3, som skal op i mundtligt historie i morgen. Vi har om den kolde krig, men vi mangler en konkret beskrivelse af afslutningen på krigen. Vi har søgt på nettet, men der er intet decideret svar på - hvordan den sluttede? - Håber i vil hjælpe:) -
2g opgave :(
ForumindlægHej alle gode mennesker:) Jeg er ved at lave en analyse til dansk/historie opgave. Og jeg har læst novellen "Les Quatre Diables" (de 4 djævle) men nu står jeg fast, skal beskrive hvad det stille eksistens er. Nogen der vil hjælpe?! Pleease??! -
NOTER
ForumindlægHey hey.. Er der nogen derude der tilfældigvis har nogle rigtig gode noter til, Mat B, Religon C, Samfundsfag c, Historie B? bare en af dem, behøves selvfølgelig ikke at være dem alle. - Håber der er nogen derude. Tak på forhånd. -
Ideologiernes frembrud
ForumindlægHej Studieportalen. Er det muligt til dette års AT-eksamen at kombinere samfundsfag-historie og skrive om ideologiernes frembrud? Mig bekendt er det i netop perioden 1851-1914 at bl.a. marxismen opstår. Et hurtigt svar ville være super!! :D På forhånd mange mange tak! -
EU og Danmark ?
ForumindlægHej.. Jeg har i min dansk/historieopgave, valgt at skrive i historie, i emnet Danmark og EU. Men jeg er virkelig lost over hvad jeg skal skrive :/ ! Nogle spændende idéer ? :) Det må max fylde 7 sider, så det skal ikke være lange emner . -
son of satan
Forumindlægnogen der har læst den her? tænkte bare om i vidste et godt link til en opg. om den .. ka ik finde noget som helst her og studienet... skal skrive engelsk stil om gruppepres og så self. ved rørende den historie der.. ville være godt med lidt inspiration. på forhånd tak :) -
Er dette grammatisk korrekt?
ForumindlægMan kan sige at Milovans og farfaren Jovans historie minder lidt om hinanden, idet begges liv bliver afgjort af deres spørgsmål: "skal vi blive, eller skal vi flygte?" -
fortælleteknik
ForumindlægHej, er der nogle der har læst Det dobbelte land af Birgithe Kosovic ? Hvis ja, vil i fortælle mig hvilken fortæller vi har at gøre med? Fordi historien er baseret på en masse flashbacks. Vi hører rigtig meget om hovedpersonens fortid igennem ham og flashbacks. -
AT: naturvidenskabelig metode?
ForumindlægHejsa! Jeg skal til AT-årsprøve i morgen i fysik og historie, og skal kunne forklare noget om den naturvidenskabelige formel (Virkelighed --> model og data --> hypotese). Jeg forstår bare ikke helt, hvad der menes med den :) Håber nogen kan hjælpe mig! -
Eksamensprojekt - HF
ForumindlægJeg skal til at vælge fag og emner i det tværfaglige eksamensprojekt (EP). Jeg har afsluttet Samfundsfag på B niveau og er i gang med Historie B. Jeg vil gerne have disse to fag, men må man gerne vælge to fag på samme niveau? -
Tekst analyser
ForumindlægHej er der nogen her inde der kender nogen tekster fra perioden 1854 til 1914 om telefoner. Jeg skal bruge disse tekster i historie, hvor jeg skal sætte dem op mod hinanden og lave kildekritik, hvor jeg forkursere på om det er førstehånds tekst, hvem har skrevet den osv. -
AT - årsprøve.. ideer til synopsis!!
ForumindlægHej.. Jeg skal snart aflevere min synopsis til årsprøven i AT, men har lidt problemer med at finde en overordnet problemstilling at arbejde med. Hovedemnet er naturalismen, og fagene vi har arbejdet i; historie, dansk og fysik. Håber der er nogle der har nogle ideer. På forhånd tak :) -
emner til dialogen?!
ForumindlægJeg har skrevet en opgave i dansk og historie om Martin Luthers tale og sammenlignet ham med Malcolm X, men har virkelig ingen ideer til hvad jeg kan forslå vi skal snakke om i dialogen, nogle der kan hjælpe ? -
Dynamit
ForumindlægHey, jeg har valgt at skrive om dynamit i AT med kemi B og historie A. Ville lige høre om I havde nogle forslag til hvordan man kan lave analysen i kemi delen. For jeg kan jo ikke lave et eksperiment i dette tilfælde, da det er for farligt. Tak på forhånd. -
Siger man 'De' til lærerne i USA?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en dansk historie, der foregår i USA, og så kunne jeg godt tænke mig at vide om, man sagde 'du' eller 'De' til sin lærer. Det hedder jo det samme på engelsk, så jeg er lidt usikker. Tak på forhånd! -
krig og medier
Forumindlæghey! Jeg skal arbejde med fagene engelsk og historie, hvor temaet er krig og medier! derfor vil jeg høre om der er nogle som har nogle gode ideer til emnevalg? f.eks. en krig som blev styret af medierne eller påvirket af medierne.. jeg er åben for alle ideer!!
