Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19641 til 19660 af 99855
-
spørgsmål
Forumindlæghej jeg ville gerne høre om der var nogen som vidst hvad man skal have i snit for at kunne læse medicin -
strøøøøøøøøøm
ForumindlægOpgave: Du skal i denne opgave beregne I3 , I 4 , I 5 Kan Du fortælle mig hvordan man kan beregne I3.. Så kan jeg klart finde I 4 alene ... -
Forskellen
ForumindlægREFORMATIONSTID OG RENÆSSANCEN ER DET IKKE DET SAMME?? FORDI JEG HAR HØRT NOGLE SIG AT DET ER DET SAMMEN BARE HVILKEN ORD MAN BRUGER? TAK PÅ FORHÅND :) -
Vo
ForumindlægHej jeg har siddet med opgaven i flere timer nu og kan simpelthen ikke komme frem til noget og håber i kan hjælpe mig til at komme igang. En bold kastes med begyndelsesfarten v0 fra jorden i en retning, der danner vinklen θ med vandret. De to afstande indikeret i figuren er begge L . a) B... -
SØGER PRIVATLÆRER
Forumindlægj søger privatlærer i Kbh området og undervisningen skal foregå hos tutoren el bib el noget og pris aftales det skal være i matematik 3 årigt højniveau ca 1 gang hver anden uge -
J/mg til J/g?
ForumindlægKort og enkelt: Hvordan omregner jeg J/mg til J/g? -
Frit fald - nemt
ForumindlægHey Egentligt meget nemt, men min hjerne er taget på ferie, så har brug for lidt hjælp. Jeg kaster et æble ned mod jorden fra en bro. Der er 22 m mellem jorden og broen. Tyngdeaccelerationen er 9,8 m/s^2 og der ses desuden bort fra luftmodstanden. Hvor lang tid tager det æblet at ramme jorden ... -
Alber Einstein!
ForumindlægHvad beskæftigede han sig egentlig med? Hvad var historiske bedrift? - altså hvorfor var det vigtigt? En der vil svare mig på det? Sidder nemlig med en større opgave! ;-) -
De seks grundprincipper?
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave i filosofi at gøre rede for hvad de "seks grundprincipper" er.. Den ene er vel massetiltrækning, men er helt lost med resten..? -
Bevis for erstatningsresistans
ForumindlægAltså.. Beviset for erstatningsresistans i parallel er som følgende: 1) I = I1 + I2 -> Ohms lov -> 2) I1 = U/R1 og I2 = U/R2 -> 3) I = (1/R1 + 1/R2) * U -> 4) 1/R = 1/R1 + 1/R2 Problemet er bare, at jeg kan ikke gennemskue hvordan man kommer fra 3) til 4). Hvad er ... -
"Haster "Hjælp"
Forumindlæghej jeg vil bare hører om der er nogen der har læst dittemenneske barn og hviken 10 sidere synes i er gode på forhånd tak p.s det er til en nye undersøgelse please svar mig -
Biologi Eksamen !
ForumindlægHej ! jeg skal til at forberede mig til en biologi eksamen , men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forberede mig, har I derude nogle råd, som kan hjælpe mig ? på forhånd tak.. -
HJÆLP!!! TEORI FOR BAGGRUNDSSTRÅLING
ForumindlægHej derude. Er der nogle som kan skrive en teori for baggrundsstråling? Er fuldstændig lost og skal allerede til eksamen imorgen.. Håber der er nogle kloge hoveder, som kan hjælpe mig :)) Tusinde tak på forhånd -
Eksamen
ForumindlægEr der egentlig nogle regler om at man helst skal kunne det spørgsmål man trækker uden ad? Altså kan en lærer og censor godt være bekendt og trække ned på ens karakter hvis man kigger lidt for meget i sine notater? ;/ -
lys med bølgeegenskaber
Forumindlægjeg har trukket emnet lys med bølgeegneskaber. prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: lys med bølgeegenskaber. stikord til den faglige samtale; bølgelængder, farver, diffraktion, interferens, dobbeltspalte, optisk gitter, gitterligninger envidere ønskes en omtale af eksperimente... -
privatlærer
ForumindlægHej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret.. -
beregning af vend tilført en kondensator
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige og skal lave en beregning af hvormeget vand der tilføres i timer til en kondensator vor at kunne kondensere damp til vand. jeg får oplyst at tempaturen af det vand der tilføres er: 12grader celcius, og vandet der forlader kondensatoren er : 18 grader celsius, yderme... -
mekanisk energi
ForumindlægHej alle nogen der lige hurtigt kan fortælle hvad mekanisk- og potentiel energi er? Synes det er lige bøvlet det der står på nettet. Vil bare gerne have det kort. Louise -
formfaktor
Forumindlægkan en formfaktor være negativ??? (luftmodstandsformlen) -
STX eller HHX?
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går i 8. årgang. Mit spørgsmål lyder således "Hvilken retning passer bedst". Grundlæggende er jeg god til matematik, engelsk og tysk.
