Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19641 til 19660 af 33650
-
Minisaga?!
ForumindlægHej...Har fået til opgave, at skrive en minisaga, alstå en tekst på 50 ord, der beskriver en historie, og som skal indeholde et twist :ser der nogle der evt, kan give mig et tip eller et eksempel?på forhånd tak :D -
Analyse af Smirnoff Green Apple Twist
ForumindlægJeg har fundet denne reklamen, Smirnoff Green Apple Twist, som jeg er igang med at analysere. Jeg har gjort mig nogle tanker omkring historien, som den fortæller, men hvad synes I, at den fortæller? :) -
Drøm og Virkelighed
ForumindlægHejsa, jeg har fået til opgave at skrive en stil om Thomasine Gyllembourg's historie "Drøm og virkelighed".Men er gået helt i stå, så håber at der nogen der kender den, og kan hjælpe?? -
3. års opgave
ForumindlægHey. Jeg har valgt at skrive i historie i min opgave. Opgaven skal handle om heksebrændinger og forfølgelser, men mangler bare lidt nogle ideer til hvilke emner jeg kan inddrage.. Nogen der har ideer?? Mangler lidt inspiration og ideer..Tak.. MVH/ Ditte -
Engelsk: 1 enkelt linie
ForumindlægHeyhvordan siger man: "I historien optræder et par symboler såsom..."In the story a couple of symbols appears such as..Kan man godt sige det? -
Underemne til "kvindernes valgret"
ForumindlægHej studieportalen, Jeg trak mundtligt historie til min afgangsprøve, og trak "kvindernes valgret" som overemne, nu har jeg svært ved at finde et underemne, samt et produkt, så hvis nogen ville hjælpe, ville det være dejligt. -
Analekterne?
ForumindlægJeg sidder med historie opgave (dog kun 2.g), hvor jeg sidder med konfutse. Gang på gang støder jeg på bogen/ideen/? "Analekterne", som jeg ikke aner hvad er. Håber I kan hjælpe!!! -
Lidt hurtig hjælp! :-)
ForumindlægHej :-) Jeg har de her to spørgsmål i historie, som jeg ikke kan finde ud af. Nogle der kan hjælpe ?? :-) Hvordan forløb det danske retsopgør? Var det retfærdigt/ kunne man have gjort det på andre måder?? Hvordan behandledes de tyske flygtninge i DK fra 1945-1949? Hvordan kan vi forholde ... -
Kvinder i arbejde i 30'erne
ForumindlægHej! Jeg skal finde noget om kvinder i arbejde i 30'erne, i historie! Jeg kan ikke finde noget selv, så jeg tænkte på om i ville skrive nogle hjemmesider som jeg selv kunne researche på! I må også meget gerne skrive noget om det selv! Tak på forhånd! Hilsen Maria -
Ida Jessen - sig altid farvel i tide
ForumindlægHej derude. Sidder og forsøger at tolke denne lidt svære tekst af Ida jessen, som var med til studentereksamen maj 2008. Men forstår den virkelig ikke. Jeg aner ikke hvad jegets rejse betyder i denne historie og hvad Ida Jessens formål er med den. Håber der en som kan hjælpe, og har læst denne n... -
Probemformulering til James Cook
ForumindlægHej :) Jeg ville være lykkelig, hvis jeg kunne få lidt hjælp, eller gode idéer til en problemformulering omhandlende James Cook og hans navigation. Jeg skriver i matematik og historie. Hvis der er en, som skriver om det samme, ville jeg synes det er skønt, hvis man kunne snakke sammen om opgaven. -
Ascorbinsyres opbygning
ForumindlægJa, som overskriften nok siger, så skal jeg skrive om ascorbinsyres (C-vitamin) opbygning Jeg skriver SRP i fagene bioteknologi (biologi+kemi) og historie. Men hvad skal man skrive under dens opbygning? Sådan i store træk? Håber der er nogen der kan hjælpe mig! :-) -
redegørelse af terrorisme
ForumindlægHej ! Jeg skal skrive en redegørelse af terrorismens historie i nyere tid? Er der nogen der har en ide til hvordan jeg skal gribe dette punkt an? Jeg ved ikke hvilke hændelser ud over d. 11 sep. jeg skal tage fat på, da der er jo er en helt masse terrorangreb i vores tid. -
Hisopgave kvindernes organisering på arbejdsmarked i ca. 1870-1900
Forumindlæghej..Jeg er i gang med at skrive historie opgave om kvindernes organisering på arbejdsmarked i ca. 1870-1900, men er gået lidt i står.Derfor vil jeg høre om der er nogle der har skrevet en opgave om emnet og kender til nogle gode bøger eller andet..håber på lidt hjælp :) -
Trumandoktrinen og starten på den kolde krig
ForumindlægJeg skal til mundtlig historie eksamen i Trumandoktrinen og starten på den kolde krig. Så jeg ville spørge om I ikke har en masse godt info omkring det. Ikke sådan noget man kan læse sig frem til på nettet, meget gerne noget mere uddybende. Mange tak på forhånd -
Problemformulering
ForumindlægHej alle... Jeg skal igang med et at-forløb hvor jeg har valgt at skrive om Darwin. Jeg har valgt fagene biologi og historie. Er der nogle som har nogle ideer til en problemformulering + de tre taksonomiske niveauer? -
close to the water's edge
ForumindlægHej jeg har forgæves prøvet at finde novellen ”close to the water’s edge” fra eksamen 2004 på nettet. Er der nogen der kender et link til historien eller vil scanne den ind og sende den?På forhånd tak - Cecilie -
Hærværk
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en analyse/fortolkning af Tom Kristensens Hærværk, og kan simpelthen ikke lige gennemskue hvad moralen er i historien? Er der nogle venlige sjæle herinde, som kan hjælpe mig?? B^^k <3 -
Korstogene i Danmark
ForumindlægHej folkens, Jeg skal skrive i religion og historie om korstogene i Danmark, men jeg må indrømme at jeg er blank over hvordan jeg skal begynde, og især om min metode. Også hvordan jeg helt præcist skal skrive den,. Nogen der lige kunne komme med nogle guldkorn så jeg ikke vil panikke helt så mege... -
problemformulering.
Forumindlæghej alle.. jeg skriver AT i historie og engelsk om den spanske borgerkrig, spaniensfrivillige og hemingways roman "for whom the bell tolls".. Er der nogen her, som kan hjælpe mig med en eventuel problemformulering? Altså et overordnet spørgsmål, begrænsing af emnet.. knus
