Søgning på: srp engelsk spansk. Resultater: 19641 til 19660 af 36230
-
Golfstrømmen
ForumindlægHej alle Som jeg har forstået det, begynder vand fra den mexicanske golf at bevæge sig mod nordeuropa pga vestenvindene og corioliseffekten. Men hvorfor opstår den kanariske strøm så? -
Mundligt matematik (brug for hjælp)
ForumindlægEmil har fundet nogle varer i en butik i London, men han ved, at han også kan købe de samme varer i Danmark. Undersøg, om det kan betale sig for Emil at købe varerne, mens han er i London. Han har 1500 kr. med i lommepenge. (Jeg har brug for at vide hvordan man regner det her og hvad regnestykke... -
Antager mindsteværdi
ForumindlægÅbenbart er svar 4 falskt. Kan nogen forklare hvorfor? Jeg vil mene at funktionen nemlig antager en mindsteværdi i intervallet (-3,1), nemlig ved f(-3). -
Motor
ForumindlægHej, jeg skal til at købe en DC motor, men ved ikke helt hvilke krav jeg har til motorens "torque". Derfor tænker jeg, at lave lidt beregninger før jeg køber min DC motor. Jeg tænker, at den "bil" jeg vil bygge kommer til at veje omkring 5kg. Dernæst har den 4 dæk, så vægten ... -
Naturvidenskabeligt fag - Psykologi
ForumindlægEr Psykologi et "naturvidenskabeligt" fag? (Nu har der været en del diskussion om Matematik... ). Tak. -
Genmanipulation og CRISPR (hjælp)
ForumindlægHej, jeg arbejder med genmanipulation og CRISPR, og jeg ville om, der var nogen, der havde lavet et forsøg med CRISPR? Jeg mangler et forsøg til min gruppes projekt, og vi er lidt fanget, fordi det er svært at lave forsøg med genteknologi i folkeskolen. Jeg håber I kan komme med nogle ideer. -
Hjælp til 3.G opgave
ForumindlægHejsaJeg skal skrive om den danske modstandsbevægelse i 2. verdenskrig. Samt om krigens indvirkning på det danske folk.Jeg har ikke formuleret min problemformulering endnu, men så var det jeg tænkte om jeg kunne hente inspiration fra jer?er der nogen af jer der har skrevet om noget lignende? og m... -
Ang. stilehæftet i skriftligt dansk 2002!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej, jeg skal til terminsprøve i dansk på mandag, og det kunne da være meget fedt, hvis nogen tilfældigvis vidste, hvad stileemnerne i skriftligt dansk 2002 var???? -
spørgsmål
ForumindlægHej!Hvad er det stoffer man kalder "synth"? f.eks. Rh, Db, Sg Uun osv. altså jeg mener nogle stoffer er fast (s) og nogle andre er væske (l).Hvad betyder ordet synth? kalder man synth på dansk?På forhånden tak. -
Obama og McCain
Forumindlæger der nogle som kender nogle gode danske hjemmesider, hvor man kan se hvad Barack Obama går ind for, og hvad McCain går ind for?... Og endnu bedre, hvis nogle kender en god hjemmeside hvor deres politiske holdninger er sat op overfor hinanden, så man kan se hvor forskelle og ligheder er?... -
1.g., referat...
ForumindlægHej, vi skal skrive et referat om Claras day af Penelope Lively. Det skal skrives i nutid.... nogle der har lyst til at give en kommentar?? The story is about a fifteen-year-old girl, Clara. She lives with her mother, and her mother’s boyfriend Stan. One day Clara strips off all her close in the ... -
DREAMSPEAKER
ForumindlægHej..Nogen der har skrevet om bogen "DREAMSPEAKER"??? -
Ny gymnasiereform ?
ForumindlægHej !Er her nogen der ved hvad den nye gymnasiereform kommer til at indeholde ?Jeg har nemlig ikke fået noget af vide på mine introer, og er en smule interesseret i det...Er det rigtigt at det bliver meget sværer at gå på gymnasiet ?Hilsen Kristina -
fremstilling af jøderne
ForumindlægHej Er der nogen der ved eller kan hjælpe mig med at finde taler, hvor jøderne fremstilles dårligt? (eller hvor der bliver set positivt på dem, hvis dder skulle være noget der). Jeg har brug for historiske kilder i form af taler, breve eller lign, hvor de omtales dårligt eller godt. Håber virkel... -
Blodets kredslød
ForumindlægHej alle sammen! Håber der er nogen, der vil hjælpe mig!! Jeg søger en let forståelig, men samtig også lidt detaljeret beskrivelse af blodets kredsløb. Desuden leder jeg også efter en god illustration af samme. Venlig hilsen Line -
SSO - Raymond Carver's novellesamling "Short Cuts"
ForumindlægHey allesammen!Jeg har tænkt at skrive 3-års-opg. omkring nogle af novellerne i Raymond Carvers novellesamling "Short cuts" ( ved endnu ikke helt hvilke...) og vil i den forbindelse høre om der er nogen der har erfaring med større opgaver om måske noget fra netop denne novellesamling, e... -
hjemmeside..
ForumindlægJeg jeg vil gerne lave en hjemmeside. Som fx hedder www.sketchs.com eller et eller andet..Men hvor skal jeg så søge henne? For jeg vil gerne have, at der står com til sidst. Så hvis du kunne hjælpe mig, så ville det være skønt. Ray !) -
4 højniveausfag?
ForumindlægKan det lade sig gøre at have 4 højniveausfag i 3.g når man er på den gamle reform. Det skulle efter sigende være muligt med 4 A-niveausfag efter den nye reform, men den gamle reform gør vel ikke kunsten efter? Venligst Cille -
Rosa Parks? - haster
ForumindlægHej mennesker, Skal til at skrive om nord og sydstater, ville så lige høre om Rosa Parks boede i syd eller nord? (montgomery busboykotten) Ps. Nogen der ellers har forslag til hvor jeg kan finde noget om nord og sydstaterne. Haster en smule -
HJÆLP! TIL FRANSK DET HASTER PLEASE!!
ForumindlægJeg har en lille franskstil om min tid på min skole. Det er små 200 ord. Meget let fransk der bare lige skal kigges igennem inden jeg vil aflevere. Det haster virkeligt fordi den skal afleveres i aften. PLEASE JEG VIL SÅ GERNE HAVE JERES HJÆLP!!!!
