Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 19661 til 19680 af 46442
-
Mundtlig Matematik FSA
ForumindlægHej. Jeg skal op i mundtlig matematik imorgen. Jeg har ingen anelse om hvad jeg skal læse op på. Jeg har tænkt mig at læse min formelsamling igennem et par gange. Fik at vide at jeg ville få udleveret et pensum af mine lærer, hvilket jeg ikke har fået. Hjæææælp.. -
kan ikke forkorte min tekst
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at forkorte min tekst: Der Text handelt von Hans und Sophie Scholl. Ihre Kindheit verbringen die Geschwister Scholl in einem beschaulichen Städtchen. Nach dem Umzug in ein anderes Stadt besuchen alle höhere Schulen. Während Hitlers Machtübernahme sind Hans fünfzehn u... -
ideer til indhold i samfundsfagsopgave
ForumindlægHej, jeg skal diskutere, i hvilket omfang FN er i stand til at håndtere situationen i Ukraine, samt i hvor høj grad FN kan bidrage til at finde en fredelig løsning på konflikten. så disse to parameter skal jeg benytte. Jeg skal tage udgangspunkt bilag 1 og i teorier som realisme (offensiv neoreal... -
Opgavesæt/træningsopgaver i fysik
ForumindlægHej Er der nogen, der har gamle opgavesæt i fysik? Eller ved I hvor man kan træne skriftlig fysik? Tak på forhånd. -
Nogen som har eksamensspørgsmålene fra maj 2023?
ForumindlægHej, jeg skal snart til terminsprøve i matematik, og vil gerne øve lidt på nogle eksamensopgaver. nogen der har en kopi af den? mvh jannik -
Gymnasiet
ForumindlægKan man tage gymnasieuddannelsen igen efter at have afsluttet den, fordi man har et lavt gennemsnit? Skriv kun hvis i ved det, tak -
Har jeg dumpet dansk?
ForumindlægHej folkens Jeg har i dag været op til dansk skriftlig og jeg ved bare at jeg har skrevet noget til 00. Der var for meget stress og jeg kunne ikke tænke mig frem til en gode analyse. Jeg har fået 4 til mundtlig årskarakter og 02 til skriftlig. Vil det så sige at jeg har dumpet dansk, da gennemsn... -
Hvad må jeg ha' med?
ForumindlægJeg skal til årsprøve i skriftelig dansk, og siden jeg ikke har haft min dansklære i 3 uger, er der opstået et par spørgsmål som jeg ikke kan få svar på.Jeg går i en IT-klasse (2.g) og får af den grund kun 4 timer til stilen og 1 time til noget til bedømmelse af mine IT-færdigheder.Mine spørgsmål... -
Eksamenssæt til Fysik A og Matematik A
ForumindlægHej venner, Jeg har stilt et lignende spørgsmål tidligere dog uden respons. Jeg har lagt mærke til, at de mest fornyelige eksamenssæt både i matematik og fysik ikke er til at finde, jeg har i hvert fald ikke kunne finde dem, hvilket jeg er meget ærgelig over idet jeg gerne vil øve mig på dem. De... -
Camp Counselor USA
ForumindlægEr der nogen der har overvejet at tage til USA efter studentereksamen, og arbejde som counselor på en SummerCamp??Hvad kan man ellers hvis man gerne vil arbejde i udlandet lige efter gymnasiet?? -
Eksponentialfunktioner, giver 50.kr mobilepay hvis du kan lave opgaven for mig :)
Forumindlæg1.1 Angiv funktionsforskriften og betingelser for a, b og x samt Dm(f) og Vm(f) for en eksponentialfunktion. 2.1 Hvad betyder de 2 faktorer a, b samt variablen x, og hvordan ser graferne ud? 2.2 Hvilken vigtige regneregler gælder der for ln x og log x, som skal bruges til løsning af eksponentie... -
uretfærdig engelsk lære. hjælp
Forumindlægkort sagt, så har jeg problemer med min engelsk lære, der gør forskel på dem hun kan lide og omvendt, med mindre man fedter for hende. fik 5 i en engelsk rapport om psykose og neurose, hvor jeg forlangte at få den vuderet af en anden der gav den 10. kan jeg klage eller få hjælp et eller andet ste... -
HJÆLP til synopsis!
ForumindlægHej! :) Har to spørgsmål, jeg håber I kan svare på. Hvis man i sin synopsis vælger at skrive en perspektivering, skal denne så skrives i punktform, eller skriver man den helt ud? Og må konklusionen indeholde et citat? På forhånd tak! :) -
Hvordan foregår en 9. klasses fysik/kemi afgangsprøve?
ForumindlægHej. Er der nogen fra sidste eller forrige år, som kan fortælle mig hvordan fysik/kemi afgangsprøven var "sat sammen". Det må også være nogle fra tidligere, det er bare mere med tanken om at prøven højst sansynligt forholdte sig anderledes for 5 år siden. Er det nogen med at man: 1) ... -
Differentialkvotient i nspire
ForumindlægHej, Jeg forstår ikke hvor min differentialkvotient i nspire nogle gange ser sådan her ud Ville gerne have den til at sige d/dx Håber nogen kan hjælpe -
Ville jeg også lige lave en. Held og lykke med i morgen allesammen.
ForumindlægSå er det i morgen hammeren falder! Eller det vil sige 1/3 af hammeren falder i morgen for mange af vore tilfælde. Ville bare sige held og lykke og gid x>5 .Jeg medbringer følgende:En computer som jeg skriver opgaven ind på, og dne regner også lidt for mig:)Skrive redskaber til delen uden hjæl... -
mat 1.g opg
Forumindlægreducer:2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 -
1g skr. matematik
ForumindlægHej!Jeg mangler et sted hvor jeg kan hente gamle 1g-matematik årsprøver ned.. Nogen som evt. ved hvor, så skriv tak. -
den kolde krig.
Forumindlæghej.jeg sidder lige og læser op til hirtorieeksamen om den kolde krig..indimellem støder jeg på ordet EKSPANSION... er der nogen af jer, der kort kan fortælle mig, hvad det helt præcis betyder..?på forhånd tak -
historieeksamen
ForumindlægNogen der ved, præcis hvorledes en historieeksamen forløber?mht hvad man kommer op i fx?
