Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19681 til 19700 af 28984
  • Synopsis!

    Forumindlæg
    Hej glade folk Jeg har valgt at gå op i et rapdigt til dansk mundligt, men er lidt på Herrens mark når det kommer til analyse og fortolkningspunkter af rapdigtet. Har i nogen ideer til hvilke punkter je kan tage med i min synopsis? MVH Michael
  • SRO

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg tænkte på om der var nogen der havde nogle gode ideer til nogle lidt sjovere overskrifter end Indledning, Redegørelse, Analyse, Diskussion osv? :-) Gerne noget fagligt, men lidt sjovt :-D Tak på forhånd!!
  • Hjælp til dansk

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg har gået og tænkt over 1.Hvad betyder ordet "hovedmotiv" Det skal bruge til en analyse af et maleri 2.Hvad menes der når man spørg"Hvad er billedets udsagn" Håber nogen gider at hjælpe. Kan virkelig ikke finde ud af det.
  • nogen der kan hjælpe med design?

    Forumindlæg
    hej. jeg skal til eksamen i design, på onsdag.. jeg skal analysere reolen der hedder Carlton, den er fra 1981. jeg skal også fortælle hvordan farver kan spille forskellige roller i design.. jeg ønsker gerne hjælp hurtigst muligt :) Hilsen Mette.
  • Synkron og diakron

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen på den diakrone og den synkrone analysemetode i historie? Laver man en synkron analyse når man fokuserer på et bestemt samfund på et bestemt tidspunkt, og hvorfor det ser sådan ud, hvor imod den diakrone ikke fokusere på et bestemt samfund, men forklarer hvordan en begive...
  • Historie - delkonklusion

    Forumindlæg
    I forbindelse med mit AT-forløb skal jeg analysere to kilder for/imod Tyrkiets indlemmelse i EU, men jeg er usikker på hvad/hvor meget jeg skal skrive i delkonklusionen, når det kun skal fylde ca. 1/2 side. Nogen der kan hjælpe mig???
  • Perspektivering i dansk

    Forumindlæg
    Hej alle:) Jeg har trukket Karen Blixen i dansk, og har herefter valgt at analyse Ringen. Jeg skal kunne perspektivere til både De Blå Øjne og Skibsdrengens fortælling. Hvordan skal jeg gøre? Er der evt. nogen, som har læst dem? :) Tusind tak på forhånd!
  • Musik ..

    Forumindlæg
    Hej folkens.. Jeg har brug for hjælp til at analysere mit musik stykke, men der skal siges, at det kun er "formen, og harmonik og tonalitet", jeg gerne vil have hjælp til .. Håber virkelig nogen af jer vil komme me denne hjælp .. ?? Kan i ?
  • HJÆLP! DANSK SYNOPSE

    Forumindlæg
    Jeg har trukket Ramantikken i Dansk, jeg har valgt at jeg ville analyser et billede, af P. C. Skovgård, men jeg ved ikke hvordan man laver Præsentationen? Er der nogen der har nogle gode forslag til hvad man skal skrive i sin præsentation ?
  • Maleri af P.S Krøyer

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Jeg sidder her og er ved at analysere et maleri af P.S Krøyer - "De Italienske Landsbyhattemagere" Hvilken betydning har diagonaler, det gyldne snit osv. for billedet? Her er linket til billedet: http://www.hirschsprung.dk/kroyer/arbejder/206/index.html På forhånd tak!
  • betydning af sætning

    Forumindlæg
    er igang med at analysere "Lønningsdag - En idyl" af Martin Andersen Nexø. Er der nogle der ved, hvad han mener med følgende sætning: Den lille bys tage skinner røde gennem den hvide sne - rødt og hvidt, det kunne se ud, som om man flagede for fattigdommen.
  • Pufferområde

    Forumindlæg
    Hej, sidder og skal lave en kemi rapport. Jeg skal analyse en graf for en titrering af CH3COOH (0,083)og NaOH (1). Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet noget om et pufferområde på en graf, men kan ikke huske var der sker i pufferområdet, eller hvad det går ud på. Tak på forhånd
  • ´Hvordan?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal snart op til eksamen i dansk. Der kan man risiker at komme op i analysering af en tekst? Jeg fatter ikke hvordan man analyser en tekst, men kun et billed. Nogen der kan hjælpe mig med det? og så Esays? Jeg har haft om det. Men kan ikke helt 100% huske hvad det er præci...
  • Odysséens 5 sang mm.

    Forumindlæg
    Hej alle. Sidder og kæmper med theogonien, solons elegi, ovids forvandlinger og odysséens 5 sang. Er der nogle der har nogle gode link til nogle fede analyser eller evt selv har lidt godter til nogle gode fortolkninger? Mvh Marie
  • sangtekstsanalyse

    Forumindlæg
    hej, jeg har læst to sangtekster i faget engelsk: anniedog af smashing pumpkins og beatiful ones af suede. ville lige hører om der er nogen der kender et sted på internettet eller har nogle notater til en analyse af hvad teksterne går ud på. ville være en stor hjælp!
  • Tysk eksamen

    Forumindlæg
    Er der nogen som kender eller har arbejdet med Marlies Menges tekst "Liebe zwischen ost und west"? Jeg har lige trukket teksten, og ville meget gerne have noget hjælp til den. Referat, analyse, alt er relavant. Håber der findes en som kan hjælpe.
  • Dokumentarfilm?

    Forumindlæg
    Hejsa :) Skal til at analysere en dokumentarfilm til min dansk mundtlige prøve, og tænkte på om nogen kendte en virkelig god doku? En der virkelig er noget værd, og en man kan få så meget ud af, og virkelig gå i dybten på? -Ville være vidunderligt! :) Tak på forhånd.
  • 3.g opgave

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har valgt at skrive 3.g's opgave i dansk. Men jeg har endnu ikke valgt hvilken bog jeg skal analysere. Er der nogen som har et par forslag til nogle gode bøger. Tak på forhånd
  • Hjælp!!

    Forumindlæg
    Hey folkens.. Har nogle billeder jeg har ret svært ved at analysere.. nogle der kan hjælpe, de er vedlagt. De optræder som enkelt billeder, men har lige sammenlagt dem så det er nemmere - Hvis nogle af jeg også har kommentare på budska og hvad billedet iger ville det være fantastiks!
  • tid og rum digtanalyse

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder og er ved at skrive dansk-historie opgave, hvor jeg i dansk-delen skal analysere digtet "møens morgendrømme". jeg kan bare ikke finde ud af, hvad tid og rum inden for digtanalyse betyder? håber der er nogen der kan hjælpe :)