Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 19681 til 19700 af 41309
  • Naturforvaltning

    Forumindlæg
    hej alle sammen er i gaang med min biologi opgave og tænkte jeg kunne spørge om jeres meninger :) spørgsmålet: hvad er det for nogle naturoplevelser vi gerne vil have og hvad kan man gøre for at folk lettere får naturoplevelser? hvad er jeres mening?? på forhånd mange tak :)
  • Hjælp, hvis du er klog nok?:-)

    Forumindlæg
    Hej alle Mig og min ven skal aflever et biologi rapport. Er der så nogen der gerne vil være mega høflig og rette rapportet? Det er på 3 sider. Vi vil bare vide om der er nogle fejl, eller om der er noget i synes at der skal tilføjes noget mere. Tak på forhånd:-) Venlig hilsen Amenah og Arvin.
  • Hjælp Tak :/

    Forumindlæg
    Jeg har en biologi rapport til imorgen - har et lille spørgsmål til jer. Vi har lavet et forsøg om dissektion af hjerte/lunger fra et pattedyr - hvad kunne nogle relevante fejlkilder være i dette forsøg (vi havde ingen selv). Tak på forhånd (:
  • KAPILLÆR-spørgsmål :)

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til noget biologi.. 1) Ved hvilken transporttype passerer ilt og kuldioxid kapillærvæggen? 2) Hvor er iltkoncentrationen højest - i kapillæren eller i det omliggende væv, og hvorfor? 3) Hvordan vil du forklare, at vand transporteres ud af kapillæren? Tak :)
  • SRP Kemi rettelse!

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skriver SRP i biologi og kemi og tænkte på om der er nogle som er gode til kemi der vil rette i min kemi del :/? Det ville være rigtig sødt hvis der er nogen som vil.. Jeg går på STX 3.g og har kemi på A På forhånd tak
  • mtDNA - slægtskabsanalyse

    Forumindlæg
    Sidder og fumler lidt med et spørgsmål i biologi, jeg har problemer med mitokondrielt DNA og slægtskabsanalyse, har forstået at mtDNA nedarves fra moderen, men er generelt lidt usikker på det? håber på lidt(meget kunne også være godt :D) hjælp :) lille "bonus spørgsmål": andre metoder...
  • HJÆLP DET HASTER

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har virkelig brug for hjælp!! jeg er igang med at lave en biologi aflevering, og jeg ved simpelthen ikke hvad forædling betyder... jeg har prøvet overalt. men forstår ikk hvad det er for noget ? en der er sød og hjælpe ? :)
  • hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?

    Forumindlæg
    altså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh
  • En der er god til Engelsk ?

    Forumindlæg
    Er der en der er god til Engelsk som kan hjælpe mig med abstract ? Min srp opgave, er historie og biologi. Jeg kan godt skrive det på Dansk men er ikke god til at oversætte til engelsk. :(. Hvis der er en der, vil hjælpe. Så mange taak, for jeg mangler stadig en del :(.
  • Biologirapport - hjælp til spørgsmål om ørken

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er i gang med at lave en biologi rapport om ørkener. Der er et spørgsmål jeg har svært ved at besvare. Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: Ørkenens fremtid? På forhånd tak :-).
  • Jeg har Bio B skal jeg tage hele faggruppe?

    Forumindlæg
    Hejsa! Hvis jeg har biologi B , hvad sker der så når jeg til næste år skal have den naturvidenskablig faggruppe? vil jeg så komme til at få den en ekstra gang på c niveau? Sådan en fagpakke, tages den normalt over et år?
  • resultat

    Forumindlæg
    Hej jeg har problemer med spørgsmål 5 er der nogen der kan hjælpe? http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2010/august/opgave3.pdf mine regne resultater er (procentvise) For voksne 30,2 % For børn 26,3 %
  • Eksperiment med kobling til kræft (kemi eller bio)

    Forumindlæg
    Halløj. Er der nogen, der kan komme i tanke om et eksperiment, man kunne koble til kræft i SRP? Jeg skriver i kemi og biologi. Jeg har kun fundet "EFFEKT AF FERMENTERING AF ANTISTOFFER I MEDIE MED HØJT GLUKOSEINDHOLD" indtil videre. Mange tak.
  • Luftvejen/Lungerne/Ryning

    Forumindlæg
    hei¨... skal lave biologi til imorgen.. *hvordan trækker vi vejret?hvordan styres vejrtrækningen<+ *hvad sker der med luften,når vi trækker vejret? *fortæl hvad der sker med luften i lungerne? *hvad hedder luftvejen? tak på forhånd... håber der er nogen der kan hjælpe..
  • SRP om kronisk myeloid leukæmi

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal skrive SRP om kronisk myeloid leukæmi, og matematisk modellering. Jeg ville høre, om der er nogen der kan hjælpe i forhold til mateiale til biologien, bøger, artikler mm. der egner sig til en SRP. Kh
  • HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg er igang med min biologi opgave, men er stoppet fordi, at jeg ikke kan svare på disse spørgsmål.. Hvad gøre det autonome nervesystem for at kroppen kan komme af med varmen når du dyrker sport???? Hvorfor bliver du varm, når du bevæger dig??????
  • Molekylerne i maden.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en spørgsmål, angående molekylerne i ens mad. Hvad bruges molekylerne i maden til? Det er en spørgsmål, fra min biologi rapport, som jeg er i gang med, og jeg er så lige gået i stå ved denne spørgsmål. Håber at I vil give jer tid til at svare på den :)
  • Pyrgoentest

    Forumindlæg
    Hvorfor er det vigtige at kaniner ikke prøver at slippe fro under testen ? Har det noget med at temperaturen kan ændre sig. ? ER HELT LOST!! Jeg håber en biologi nørd :) Kan hjælpe mig ;)
  • Blodtypebestemmelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her og roder med en biologi-rapport og vil høre om jeg kan få noget hjælp?? Mit spørgsmål er: hvilke mulige genotyper og fænotyper har jeg, når min blodtype er A +?? Jeg håber jeg kan få lidt hjælp...... ;-)
  • enzym

    Forumindlæg
    Nogen som kan hjælpe mig med b og c i denne opgave? Har lidt svært ved at komme i gang. Link til opgave: http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/Roholt/Eksamenss%E6t/aar2005/maj/opgave%203.pdf Tusind tak på forhånd! ;D