Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 19681 til 19700 af 99855
  • rotationer i universet

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:)
  • Opgaver/noter fra uni

    Forumindlæg
    Findes der en side hvor det er muligt at finde opgaver og noter på uni niveau?
  • matematik hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal løse denne her opgave. Jeg har læst en masse besvarelser og hjælp herinde til samme opgave. De fleste henviser til idealgasligningen og noget med:P * V = P0* V0 . Det er allerede her jeg går helt tabt for jeg forstå ikke hvorfor den kan benyttes, den bliver jo ikke nævnt i opgave. Hvis v...
  • udled reflektionsloven og Snells lov

    Forumindlæg
    Udled reeflektionsloven og Snells lov i Huygens regime og redegør for brydningsindeksets betydning, herunder bl.a. hvilke værdier det kan antage. Redegør for hvorfor brydningsloven kommer til kort i Newtons regime.
  • Vejledende løsninger til alt ;)

    Forumindlæg
    .
  • Hjæælp

    Forumindlæg
    Når man fører en stangmagnets nordpol ned i en spole, vil galvanometeret slå ud mod + (nordpolen), og omvendt med sydpolen. Hvordan kan det gå til når nord frastøder nord, og syd frastøder syd?
  • differentierer og integrerer flere gange

    Forumindlæg
    Hvorfor er det helt præcist at man i nogen tilfælde differentierer flere gange? og nogen gange integrerer flere gange ? Hvad og hvornår bruger man det ?
  • 9: Elektromagnetisme og induktion.

    Forumindlæg
    Hvis jeg nu trækker elektromagnetisme i FSA, kan jeg så komme ind på induktion? Jeg er nemlig i tvivl om, Induktion kan betegnes under elektromagnetisme, da der jo ikke er tale om strøm direkte fra kontakten men stadig brug af en spole. Hvis nej, hvad jeg kan jeg ellers gøre? Jeg har pt. om gri...
  • Produkt til projektopgave om konspirationsteorier

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Mig og en ven har projektopgave om konspirationsteorier - JFK, månelandingen og 9/11, men vi kan ikke finde på noget produkt. Nogen der har en idé? Vi vil være meget taknemmelige for noget inspiration. Tak på forhånd!
  • atomfysik - rydberg

    Forumindlæg
    hvad er det nu Rydberg har gøre med atomfysik?
  • Noter på STX?

    Forumindlæg
    Hej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak
  • Hvordan grundstoffer går sammen!

    Forumindlæg
    Hvordan går grundstoffer sammen?
  • Henfald af radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hvordan finder man den teoretiske halveringstid for Pa-234? Den fremkommer som et resultat af to henfald fra U-238 (uran familien), og Pa-234 henfalder ved beta stråling. Hvordan er det man finder den teoretiske halveringstid, den eksperimentielle er T1/2=74,37? Hvis man skal opskrive en henfa...
  • stød

    Forumindlæg
    Nogle, som vil hjælpe mig med nedestående opgave?
  • Bevis af Keplers love?

    Forumindlæg
    Jeg har virklig brug for hjælp til at kunne bevise keplers 2. og 3. lov. Jeg har prøvet at læse mig frem forskellige steder, men synes ikke rigtig jeg kommer nogen vejne med det. Så er der en der har en nogenlunde simpel måde at forklare det på, for jeg fatter det bare ikke. På forhånd tak!
  • Astronomi forum?

    Forumindlæg
    Hej SP Hvordan kan det være der ikke er noget astronomiforum?
  • Diffraktionsmønster

    Forumindlæg
    Hvad menes der med diffraktionsmønster?
  • Hvilke uddannelser giver ret til at undervise i matematik på gymnasie?

    Forumindlæg
    Er ret forvirret. Så jeg ved godt, at en kandidat i matematik oplagt giver en de nødvendige kvalifikationer for at kunne undervise i matematik på gymnasie-niveau. Men hvad så med et studie som fx matematik-økonomi på KU? Eller et studie som HA.MAT på CBS? De er også kandidatstudier med en mass...
  • hjælp til kemi ting

    Forumindlæg
    Hej! Jeg fatter absolut intet af den her opgave, vi har for. Jeg skal skrive 2-3 sider om oxygen på under 2 uger. Igen, jeg fatter ingenting! Jeg har prøvet at søge overalt, men jeg forstår det ikke:( what to do? (fx. må i gerne sætte et link til en hjemmeside jeg kan bruge)
  • Lydenergi

    Forumindlæg
    Vi skal lave en undersøgelse/opgave om lydenergi i naturfag, men det er svært at finde oplysninger om emnet, derfor spørger jeg herinde om hjælp. Skriv i kommentaren hvis I ved noget! :)