Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19701 til 19720 af 28984
  • Stofer og modstrofer i Medea

    Forumindlæg
    Hej vi sidder lige og skal analysere Medea i old. Vi er så blevet i tvivl om, hvordan stroferne og modstrofer er opbygget: To versioner: Er det første stroferne der er generelle og anden stroferne der er specifikke Eller: Er det stroferne der er generelle og modstroferne der er specifikke? På fo...
  • Forslag/Inspiration

    Forumindlæg
    Hej Skal til at skrive en dansk/historie opgave angående Ungdomsoprøret og Vietnamrkrigen, og skal analysere nogle tekster. Har overvejet nogle sangtekster eller lignende, dog har jeg ikke nogle bestemte. Håber i kan give gode forslag. Tak på forhånd
  • Efterspørgselsfaktorer

    Forumindlæg
    Jeg er ved at lave en opgave i globaløkonomi og har fået spørgsmålet vedr. efterspørgselsfaktorer, men hvad er det, er det politikker eller? Jeg skal analysere dansk og svensk økonomi og skrive hvad der kan bidrage til deres økonomiske udvikling
  • Argumentationsanalyse

    Forumindlæg
    Hej alle Er der muligvis en, som er god til argumentationsanalyse, og som har lidt tid til at hjælpe mig med noget feedback på enkelte korte tekster? Jeg er bange for at have lavet analysen forkert, og vil derfor meget gerne have feedback. Tak på forhånd Mvh
  • den grimme ælling

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal analysere "den grimme ælling" og skal burge den til eksamen. Er der plz nogen som kan hjælpe med et kort resume af eventyret og hvis i kan hjælpe mere så hjælp til at sætte den ind i aktantmodellen. Tusind tak på forhånd
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med analyse af monotoniforhold og fortegnbestemmelse (og evt. ekstremer) af denne funktion: . Jeg ved at man skal differentiere funktionen, så får jeg 2 løsninger. jeg skal vist prøve de værdier der ligger mellem punkterne.
  • Billedeanalyse til dansk eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Står i lidt af et dilemma.. Jeg er ved at analysere et billede der hedder " Fra højbro plads" http://www.kunstnyt.dk/fischer1-5.jpg Jeg er i tvivl hvilken total det er. Så håber i kan hjælpe mig :-)
  • Den hermeneutiske spiral

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle kloge hoveder, der kan svare mig på, om den humanistiske metode med udgangspunkt i den hermeneutiske spiral kun kan bruges til skønlitterære tekster, eller om den også kan anvendes til at analysere fx en artikel? På forhånd tak! Mvh
  • Digt af Mette Moestrup

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fået til opgave, at analysere digtet Ydun af Mette Moestrup. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår den måde hun skriver på. Så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være fedt.. Mvh Allou..
  • ELISA-test

    Forumindlæg
    Har lige nogle spørgsmål med hensyn til Elisa-testen. 1. Hvorfor er testen så følsom? 3. Hvilke fejlmuligheder kan der forekomme i analysen? 2. Hvad kan være årsagen til et falsk positivt resultat? Ville bliver super glad, hvis nogen kunne hjælpe.
  • argumentation

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ikke så god til argumentationsanalyse, så jeg håber, at der en venlig sjæl derude, der vil fortælle mig, om der er noget, jeg har gjort forkert i min analyse? Det er en meget kort tekst, og jeg takker mange gange på forhånd! Teksten er i vedhæftede word fil
  • Aflevering: Vildvinen

    Forumindlæg
    Hey.. Jeg er igang med en aflevering, hvor uddraget er af Charlotte Weitze. Jeg må nok indrømme at jeg er stået fuldstændig af, med både analyse og fortolkning. Er der en som kan hjælpe??? Ville være rigtig dejligt
  • SSO! please help!

    Forumindlæg
    skal skrive om levevilkårene for slaverne i USA..er der mon nogle herinde der har skrevet noget om det eller har en god idé til det..? -forresten er der nogen der vil se min opgave igennem i de kommende dage...? (ups.jeg skal analysere det(levevilkårene)..)
  • 2.g opgave omkring Den Franske Revolution

    Forumindlæg
    Jeg skal holde Jakobinerne op mod en anden politisk gruppe fra den franske revolution, og ud fra det redegøre, analysere og vudere. Men mit problem er at jeg ikke kan finde en anden politisk gruppe og min lærer (og bøger) var ikke til meget hjælp.
  • Essay af Dan Turèll

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til dansk eksamen i morgen, og har valgt at analysere et essay af Dan Turèll, "Regnvejrs-rhapsodi". Det er bare sådan, at jeg er gået lidt kold - og jeg tænkte på, om der var nogen der havde arbejdet med netop dette essay? Det ville være fedt med noget hjælp ;)
  • Noteloft på SSO?

    Forumindlæg
    Er der et max antal noter man må ha i sin opgave? Jeg analyserer en roman, og så har jeg altid fået at vide at ned i teksten = op i karrakter... så kan man jo ikke undgå en masse noter der leder hen til passager i bogen?
  • Dansk eksamen, emne TABUER

    Forumindlæg
    Hej venner, Jeg skal til prøve her om lidt og jeg har emnet: Tabuer. Jeg skal selvfølgelig finde et værk som jeg kan analysere, men jeg ved ikke rigtig hvad for et... Kom gerne med en masse ting om tabuer som jeg kan snakke om i det hele taget.
  • Kildeanalyse?!?!

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere kilderne 2-7 i Finn Madsens: Aztekerriget og den spanske erobring, med henblik på magtforholdet mellem Motecuzoma og Cortéz, men aner ikk hvordan jeg skal gribe det an. Det er til SSO. Nogen der kan hlælpe mig?
  • Engelsk eksamen torsdag

    Forumindlæg
    Er der nogen der evt. har lavet opgave, været til eksamen eller lign. om Burn Man Burn fra bogen ´´this is my england´´.. Er helt lost! Skal analyserer, fortolke og sætte den i perspektiv?? nogen der har noget??
  • Komposition af cigaret reklame

    Forumindlæg
    Hej studieportalen. Jeg er igang med at analysere vedhæftede cigaret reklame, som jeg har redigeret. Jeg er meget i tvivl om dens komposition. Håber nogen skabe billedkunst folk, vil kunne hjælpe! :-) På forhånd tak!