Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19701 til 19720 af 152921
  • afsætning af fotosyntesen

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg skal til kemi eksame her den 12 og min lære vil have at jeg laver en afstemt af fotosyntesen ? men ved bare ikke helt hvordan man gøre og hvad jeg skal sige til eksamen ?
  • Vand øvelser til eksamen!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i fysik og kemi (FSA) på fredag, og et af de emner vi kan trække er vand. Jeg har ikke ret mange øvelser til vand, så jeg har brug for nogle flere. Er der nogen forslag? :)
  • Laboratorieteknik og Kemiske Metoder. Inddrag

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtlig kemi c-niveau på fredag.. Et af spørgsmålene vi kan trække er: Laboratorieteknik og kemiske metoder.. - Er der nogle der ved hvad det indebærer?? (Skal inddrage forsøget substitution af alkan)
  • ækvivalente mængder ??

    Forumindlæg
    Jeg har en kemi opgave hvor der står at "syre og baser i ækvivalente mængder neutralisere hinanden, så hvis man fx....." hvad betyder ækvivalente mængder??
  • Laboratorieteknik og Kemiske metoder??

    Forumindlæg
    Hej alle er i gang med kemi eksamens læsningen og der er et spørgsmål der hedder "laboratorieteknik og Kemiske metoder".. er der nogen der ved hvilke kemiske metoder der er, og hvad man kan skrive om under laboratorieteknik??
  • Strukturformler, molekylformler og zig zag formler

    Forumindlæg
    Hej! :) Jeg skal definere hvad henholdsvis strukturformler, molekylformler og zig-zag formler er i kemi. Jeg kan godt se, hvad forskellen er, men jeg kan ikke lige formulere noget, som lyder specielt godt. Er der en der vil hjælpe?
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Heeej Alle derude.. :) Jeg skal til kemi eksamen i morgen og jeg har VIRKELIG brug for hjælp til at afstemme denne redoxreaktion:CH2OH + Cr2O7-- --> COOH + Cr3++
  • Syre opgave?

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med en opgave i kemi, der omhandler syre. Spørgsmålet går på hvilken af de to syrer der er stærkest og hvorfor? Se vedhæftet billede. Nogle der kan hjælpe? :)
  • reaktionsskema

    Forumindlæg
    hey jeg har fået det spørgsmål i kemi og har virkelig brug for hjælp til at løse det spørgsmålet: vis og forklar hvordan man afstemmer reaktionsskema for forbrænding af bezin og enthol
  • Syre/base

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i fysik/kemi om 2 dage så det haster lidt, går i 8. klasse. Hvad vil det sige at en syre afgiver en H+ ion, og en base optager en H+ ion?
  • Har jeg gjort det rigtigt?

    Forumindlæg
    Jeg har lavet nogle opgaver i Kemi, men jeg er i tvivl om, jeg har gjort det rigtigt. Er der mon én, der vil kigge på det, og fortælle mig, om jeg er på rette vej?
  • lektiehjælp

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg har brug for hjælp til fagene biologi, fysik og kemi Er der nogen der tilbyder privat lektiehjælp eller ved i hvor jeg kan få hjælp henne over internettet?
  • Hjælp til hypotese

    Forumindlæg
    Hej jeg har svært ved at finde en hypotese til forsøget med fotosyntese og respitation, håber der er nogle som har idee med hvordan en hypose kunne se ud. Er der eventuelle nogle som har været til NV- eksamen hvor i har haft biologi og kemi.
  • Puffersystem

    Forumindlæg
    er igang med at skrive kemi rapport, og jeg er igang med teori. men ved ikke helt hvad jeg skal skrive om nogle som kan hjælpe. skal have noget med , med syre og base og puffesystemet . håber på hjælp ..- mange tak
  • afstemt reaktionsskema af MnO4 - + 2-methyl-propan-2-ol

    Forumindlæg
    Heej Jeg sidder med en kemi-rapport og kan simpelthen ikke afstemme et reaktionsskema ved MnO4 -(permananat) + 2-methyl-propan-2-ol, så hvis nogen ved hvad det er, ville det være en stor hjælp på forhånd tak
  • Afgangsprøven

    Forumindlæg
    Hej. Når man skal op i fysik/kemi i folkeskolen trækker man så en seddel, men hvad står der på den seddel ? Hvis der står syre skal jeg så bare lave noget om syre alle de forsøg jeg har lavet eller bare det ene forsøg med en syre forsøg ?
  • Rette SRP

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg vil høre om der er en sød sjæl derude som har lyst til at rette min SRP. Det må helst gerne være en kemi og matematik kyndig da det er disse fag jeg skriver i!!!
  • Rapport eller journaløvese til eksamen?

    Forumindlæg
    Hvordan er det, det foregår, når man ska inddrage rapport eller journaløvelse til eksamen i kemi B niveau? Hvad skal man særligt komme ind , hvad skal man ikke begynde at snakke om? Er det mere den teoretiske del eller data behandling der skal snakkes om?? Tak. :)
  • P!rotolysegrad og syrestyrke

    Forumindlæg
    Hej :) jeg sidder med en kemi-opgave, og kan ikke rigtig finde ud af hvad der menes med en teoretisk beregning af protolysegraden for mindst en af syrerne ved to koncentrationer. skal jeg beregne protolysegraden? ...Er der nogle som kan hjælpe??
  • Karakter

    Forumindlæg
    Hej Vi havde en prøve i kemi, jeg fik 28/30 point/ 2 fejl men hvordan kunne det være jeg fik 10? Er der nogen som kender karakter fordellingen? Eller måske har en forklaring til det?