Søgning på: kemi b. Resultater: 19701 til 19720 af 96568
-
STX eksamen 2013
Forumindlægnogen som ved hvor man kan finde opgavesættet til STX eksamen 2013? mangler også en facit list eller den lavede opgave for kemi og fysik eksamen (STX) 2013 -
Carbonhydrid
ForumindlægHej alle sammen! :-) Jeg har noget kemi for om carbonhydrid, som jeg har rigtig svært ved. Det er meget få opgaver. Håber I kan hjælpe :) På forhånd tak! :-) (Jeg har vedhæftet opgaven) -
SRP
ForumindlægHej Om ikke særlig længe, skal jeg skrive SRP, og da det er en utrolig stor opgave, vil jeg spørge, om I har nogle idéer og tips ? Jeg skriver i fagene kemi og biologi Tak på forhånd -
Fedtsyrer radikaler
ForumindlægHej Jeg sidder med en kemi rapport om umættede fedtsyrer, og er i tvivl om hvorvidt jeg kan placere en dobbeltbinding på eksempelvis omega-9, hvis der ikke er dobbeltbindinger på omega-3 eller 6? På forhånd tak -
Fremstilling Af Magnesiumoxid:
ForumindlægHej til Alle. Er der nogen derude, der har skrevet rapporten i Kemi c-niveau "Fremstilling af Magnesiumoxid"?. Hvis nogen har lyst til at hjæpe mig, please send din rapport til mig. Det vil være meget rart. -
HJÆLP! Navngivning af stoffer.
ForumindlægHej .. Skal til eksamen i Kemi onsdag (: Nogle der kan hjælpe hvad disse stoffer hedder: 1: Na2O? 2: 2CO2 3:NaOH 4:NA2CO3 HJÆLLLLP !! -
Reaktionshastighed
ForumindlægOkay, jeg skal snart op i fysik/kemi eksamen. Og jeg mangler at skrive en del outlines. Som fx. reaktionhastighed. Er der nogle der kunne hjælpe med hvad jeg skal komme ind på? :-) -
hvor lang tid til fysik eksamen?
Forumindlæghej, jeg ved at man skal være inde til fysik/kemi eksamen i 2 timer. men der er vi jo 4 personer? hvor lang tid har man for sig selv/hvor lang tid skal man ca tale/lave forsøg??? -
Farvestoffer
ForumindlægHej, jeg har kemi og dansk i AT, jeg tænkte på, hvilke forsøg man kan lave for at undersøge farvestoffer i mad? Hvordan gør fødevarestyrelsen fx, når de undersøger sådan noget? -
Metaller disposition
ForumindlægHej, Sidder og bakser med fysik/kemi dispositioner og mangler kun EN disposition og det er metaller - og mangler lidt inspiration til min egen! Hvis I har forslag til ideelle forsøg og nogle vigtige punktur, kunne det være skønt. /TAK PÅ FORHÅND -
Hvordan kunne et eksamensspørgsmål lyde?
ForumindlægHej alle jer som har været op til fysik/kemi eksamen i folkeskolen! Hvad kunne et spørgsmål lyde på, når man har haft forskellige emner som man skulle lave dispostioner ud fra! Hvordan skal jeg forberede mig bedst? -
Kemisk ligevægt
ForumindlægEn der kan hjælpe mig med kemi? spørgsmålet er om kemisk ligevægt og lyder således " herunder behandles heterogene ligevægte med præsentation af forskellige typer af heterogene ligevægte" -
Citronsyre i citronsaft
ForumindlægNu skal jeg op i Naturfag, hvor både Kemi, Geografi og Biologi skal inddrages. Noglen som ved eller har en ide til hvad geografi og biologi kan inddrages i"Citronsyre i citronsaft" ??? -
HCL-førsøg eksamen
ForumindlægJeg skal op her på mandag i fysik/kemi. Jeg laver lidt forberedelse med HCL, jeg har forsøget som lyder; elektrolyse af saltsyre(HCL) Hvad kunne man ellers have som forsøg. gerne ikke for svære da det er 9.klasse. -
Struktureret eksamen
ForumindlægJeg har liget været til eksamen i mundtlig kemi, hvor jeg fik at vide, at min eksamen var meget ustruktureret. Hvordan formår i at holde jeres eksamen struktureret? -
Butanon og ethanol i surt miljø
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til dette spørgsmål i kemi: Hvilken reaktion sker mellem butanon og ethanol i surt miljø, og i hvilken retning er ligevægten forskudt i denne reaktion? -
Hjælp mig
ForumindlægHej Allesammen jeg er tvivl om studieretningerne jeg går på htx og har nu Kemi bio som retning men der er mange der har anbefalet BioTeknologi, og nu står jeg og er i tvivl om hvad jeg vil vælge, er der nogen her der kan hjælpe mig. -
Fældningsreaktioner
ForumindlægJeg forstår overhovedet ikke, hvordan jeg skal få dem til at reagere med hinanden. Kemi har aldrig været min stærke side.. Ca(NO3)2 + Na3 + PO4 -
Reaktionsmekanismen mellem 1-bromhexan og hydroxid.
ForumindlægHej alle kemi interessede. Jeg sidder med følgende opgave: Redegør for reaktionsmekanismen mellem 1-bromhexan og hydroxid. Jeg er lidt på bar bund - nogen der kan hjælpe? Er det noget SN1 noget? -
Metoder
ForumindlægHej. Er der nogen derude der kan fortælle mig, hvad det er kemi kan, som biologien ikke kan? Altså i forhold til, hvis man skulle snakke om undersøgelsen af manglende vitaminers påvirkning på kroppen. På forhånd tak!
