Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19721 til 19740 af 40954
  • Rette en reportage

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har lavet en dansk feature på 4 sider. Er der en der vil læse den og vudere hvilken karakter jeg vil få. Desuden fortælle, om den minder om en feature/reportage... Om den er god, os.v.
  • Rette en reportage

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har lavet en dansk feature på 4 sider. Er der en der vil læse den og vudere hvilken karakter jeg vil få. Desuden fortælle, om den minder om en feature/reportage... Om den er god, os.v.
  • Ernæringsscrening til hospitalsbrug.

    Forumindlæg
    Hej alle.. Hvad er en ernæringsscrening,på let forståeligt dansk? Hvordan laver man, sådan en, over en patient, der er indlagt på ortopæd. afd??? Jeg skal lave en opgave hvor sådan en skal indgå,så jeg har brug for hjælp. Knuz Pia.
  • Formulering

    Forumindlæg
    hejså Hver gang vi få stil i dansk, får jeg at vide at jeg har mange formuleringsfejl. Hvordan kan man rette på det? Tusind tak :)
  • DIE WELLE - HJÆLP!

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har set filmen "die welle", som hedder "bølgen" på dansk, der sådan umiddelbart kan fortælle mig, om det er en alvidende, personal eller registerende fortæller ?!
  • Skriv min stil!? PLEASE

    Forumindlæg
    Har en dansk billede analyse på 6 sider for til i morgen! Har desperat brug for hjælp!!!!! Billede 1Såret i kampBillede 2Døden som børnelegBillede 3VåbenhvileTekst 4Døden som børneleg!Hjæp mig!
  • Olympiade

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive om gamle olympiade i tværfaglig projekt (dansk, idræt & engelsk)..Er der evt nogen der kan komme med bud på, hvilken delemne jeg kan skrive om det...
  • Rettelse af en opgave

    Forumindlæg
    Hej folkens..Ville høre om der er nogen, der lige kan tjekke min dansk opg (på 2 sider) igennem?- hvis jeg kan sende opg til jeres e-mail?Med venlig hilsen:)
  • Fremtiden/ det ukendte!

    Forumindlæg
    Hej vi har på min skole trukket vores fordybelses emne, til mundigt dansk, og jeg trak "Frentiden/ det ukendte" har i nogle gode tekster der omhandler fremtiden?? - Tak på forhånd.
  • Logistisk regression og elasticitet

    Forumindlæg
    Er der nogen der på dansk kan forklare mig hvordan jeg udregner elasticiteten af en logistisk regressionsmodel. Jeg har følgende model Jeg skal bruge elasticiteten for ontimedep mht children
  • Danskopgaven 1.g

    Forumindlæg
    Hej jeg går i 1.g og skal til at lave dansk opgaven. Den skal handle om ungdom, tænkte på om i kan anbefale nogle noveller eller lign. som er gode at arbejde med?
  • Kortfilm

    Forumindlæg
    jeg ska op til dansk mundlig eksamen, har trukket emnet kortfilm, har valgt kortfilmen "eksamen". men mangler noget at perspektivere den med, er der en der har nogle ider?
  • stil

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der er venlige at rette min dansk stil. Har virklige brug for jeres hjælp. hvis der er nogen der vil rette den skal jeg nok sende den til jeres mail. på forhånd tak
  • Dead man's shoes

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med en fortolkning af dead man's shoes fra bogen the big picture. Gerne på engelsk, men også tilfreds med dansk. På forhånd tak for hjælpen!
  • “Danmark, mit fædreland" af H.C. Andersen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op til dansk mundtlig eksamen og jeg har valgt digtet “Danmark, mit fædreland" af H.C. Andersen, hvad er digtets indre og ydre komposition? Tak på forhånd.
  • 90´ernes litteratur

    Forumindlæg
    Hej...Nogen der kan fortælle hvor jeg kan finde noget om 90´ernes danske litteratur.. Nogle internetsider måske? har søgt på google, kunne ikke rigtig finde noget.. Tak
  • stilemner

    Forumindlæg
    hej..! jeg ville lige høre om der var nogle af jeR der afsluttede 9kl. i 2004.. som kan huske stilemnerne i dansk..? ville meget gerne kende nogle af den for skal til prøve snart..!på forhånd tak..!hilsen prinsessepigen!!
  • Til storbyens pris

    Forumindlæg
    Hey Jeg skal op i eksamen i dansk og har trukket essays... VIlle bare høre om der var nogen der har analyseret Til storbyens pris af Dan Turell? Hvis du har vil du så ikke være sød og sende den? Mvh Casper E-mail: [email protected]
  • Tysk oversættelse.. Please hjælp mig!!!

    Forumindlæg
    Jeg har en tysk oversættelse på 10 linjer, fra dansk til tysk, har lavet den men er sikker på at der er en masse fejl. Håber der er nogen som vil læse korrektur på den... Please :)
  • Hvordan reagerer børn alt efter hvordan deres forældre kommunikerer med dem?

    Forumindlæg
    Hvordan reagerer børn alt efter hvordan deres forældre kommunikerer med dem? Nogen kan hjælpe mig med at besvare dette spørgsmål. Både dansk fagligt og psykologi ? Tak