Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19721 til 19740 af 33650
-
Hjælpelærer
ForumindlægHej. Jeg søger en privatlærer, som evt. kan hjælpe mig til min eksamen i 3.g i historie mundtiligt. Jeg skal op i en 24 timers prøve d.23 så vil gerne have lidt hjælp, hvis nu det brænder på. Er der nogle der evt. kan hjælpe? -
Spørgsmål om AT eksamen
ForumindlægHej Jeg vil bare høre om der er nogen der ved hvor lang tid oplægget skal vare til den endelige AT eksamen? Er det godt hvis jeg går ind og kritiserer min egen synopsis(jeg tænker specielt på kilder i historie) under mit oplæg? Tak for mulige svar :) -
fif ?
ForumindlægHey, Har lige fået at vide idag, at jeg skal op i Eø, historie, dansk og religion - andre der er i samme, eller delvist samme, situation ? Nogen der har fif, til tricky spørgsmål specielt i eø og rel ?hund -
Analyse og fortolkning af "Fem uger i ballon" (af Jules Verne)
ForumindlægHej :) Jeg er ved at analysere romanen ”Fem uger i ballon” af Jules Verne. Men jeg har svært ved at se, hvad budskabet/Vernes hensigt med historien er? Håber der er nogle, der kan svare på det, da det vil være en stor hjælp. På forhånd tak :D -
Metode når man studere kort
ForumindlægHej Jeg skal op i AT på Fredag, jeg har skrevet synopsis om James Cook og så ville jeg høre hvilken metode jeg bruger når jeg studere et kort, mine fag er Historie og Engelsk -
AT - metode - HIST-SPANSK
ForumindlægHej folks. jeg har en AT eksamen på fredag, og jeg har skrevet i historie og spansk, henholdvis samfundsvidenskab og humaniore, MEN... alt det der metode noget har jeg simpelthen ikke fattet. er der nogle som kan hjælpe mig, da jeg skal til eksamen fredag, og meget gerne vil have styr på det? -
AT, religion
Forumindlæghej, jeg står og skal til AT-eksamen med fagene religion og historie(som samfundsfag) mit problem er lidt, at jeg ikke helt har styr på, hvikle metoder man bruger eller kan bruge i religion. er der nogle, der kan hjælpe mig? -
Hypotetisk deduktiv metode
ForumindlægHej er der nogen som ved hvordan man kan koble den hypotetisk deduktive metode på sætningen p=m*v, har om rumkapløbet (historie - Fysik) eller evt. nogle andre metoder som jeg kan bruge når jeg skal fremlægge til den mundtlige eksamen? -
Renæssance
Forumindlægjeg skal skrive en historie opgave og jeg vil gerne skrive om Columbus og hans rejste til Amerika. jeg vil også gerne skrive om Renæssance. hvordan hænger sammen Christoffer Columbus rejse med Renæssance????? er der nogen der kan hjælpe mig , please! TAK -
Katastrofe?????
ForumindlægHej, Jeg har AT i 3.g. Overemnet er katastrofer, hvor jeg herindunder skal vælge et emne.. Det er tværfagligt mellem Fysik og Historie. Jeg søger forslag til hvad jeg kan skrive om - det skal altså have noget med katastrofer at gøre.. :-) vh Magnus -
Afrika
ForumindlægHej!Jeg er igang med at læse op til historie eksamen, og mangler lidt assistance.Jeg skal redegøre for nogle udviklingsmodeller i forbindelse med Afrika, mener at der er 3 forskellige. Er der nogen der kender nærmere til disse modeller, eller blot kender nogle nyttige links?På forhånd mange tak! -
Hjælp. AT religion
ForumindlægJeg skal op i AT på fredag. Jeg har valgt Religion og historie. Kan jeg både bruge den hermaneutiske spiral i begge fag, selv om det skal være naturvidenskabeligt? Hvad skal jeg bruge til hvilket fag, og hvad til det andet? hvilke metoder ????? -
kildekritik af alm. bog.
ForumindlægHej, jeg sidder og skal op til at.. og jeg har ingen rigtig historie kilder jeg kan bruge, men jeg har derimod en alm. bog om mit emne, kan jeg godt kalde den for en kilde? og stille de samme spørgsmål som man normalt gør under kildekritik? -
AT-religion og hi(sa)
Forumindlæghej jeg er gået i stå... Jeg har valgt fagene Religion og Historie (sa).. Jeg har skrevet om Hinduisme, og har tænkt mig at perspektivere til islam.... Jeg har også tænkt at analysere en tekst.... Hvad for nogen metoder har jeg brugt.??? MVH Malika -
efter 2 verdenskrig 3 supermagter kort spsm?
Forumindlæghey jeg er igang med at læse til historie eksamen...er der nogen herinde der kan hjælpe mig med hvad konferencen i jalta mellem USSr, USA og storbritaninen gik ud på? og hvad meningen var...?håber nogen kan hjælpe -
Nationalisme? forklaring?
ForumindlægHej med jer! nogen der vil forklare mig hvad nationalisme helt præcist er i sammenhæng med 1. verdenskrig?og nogen som har notater til:Den 1. verdenskrig. Europas historie 1870-1930 og den er skrevet af Michael Kloseller:Verden i krig og krise af Else Priesholm? -
Unheimliche Begegnung?
ForumindlægHejsa... Er der nogle der har lædt historien "Unheimliche Begegnung"? er nemlig i tvivl om hvad budskabet er, og i det hele taget hvem er forfatteren til denne tekst? og evt noget om ham? Håber der er nogen der kan hjælpe mig:D -
referat?
ForumindlægNår man sidder til eksaminationen, skal man så også give et referat af HELE historien, selvom man kun får 1 normalside, som man skal snakke ud fra? Altså, hvis jeg får en side fra medea, skal jeg så også fortælle, hvad hele medea handler om? -
AT om pest
ForumindlægHej :) Er der ikke en der gider rette min synopsis???. Jeg har skrevet AT om pest i fagene biologi og historie. Jeg vil gerne vide om jeg har svaret på min problemformuering...Også med hensyn til grammatik, stavefejl vil jeg også gerne have hjælp... Håber at der er en, som gider hjælpe her.... -
Hjælp til AT emne og fagkombination!!!!
ForumindlægJeg skal til at skrive At, hvor vores overordnet emner er "grænser" Jeg tænker på psykologi og religion eller historie og oldtidskundskab.. Kan i hjælpe med nogle underemner til disse fagkombinationer?
