Søgning på: dansk reportage. Resultater: 19741 til 19760 af 41162
-
PC-ordbog download
ForumindlægEr der nogen, der ved, om der findes et download på nettet, hvor man kan hente en Engelsk-Dansk og en Dansk-Engelsk ordbog? Jeg skal bruge dem til eksamen, så det skal være en udgave, der ikke kræver netadgang (deraf download)! Håber meget, nogen kan hjælpe. Der fulgte nemlig ikke CD-rom med... -
Folkeeventyr FSA
ForumindlægHej studie portalen :) Jeg skal op i folkeeventyr i den danske mundtlige prøve, og så ville jeg bare høre om i havde nogle gode forslag til hvilket folkeeventyr jeg skulle vælge at analysere? Måske om der er nogle der har haft gode erfaringer eller bare lige kender et godt folkeeventyr.... -
ordstillingen
Forumindlæghvordan bygger man en sætning på fransk, jeg tænker på placering af subjekt,verbum, objekt,adverbium og lign. og er der forskel i måden man bygger sætningen på dansk. Hvad er anderledes i placeringen, hvis forskellen mellem den danske og den franske måde at bygge sætningen findes? Har brug for ... -
Idéer til SSO
ForumindlægHej... Jeg skulle bestemme hvilket fag jeg skulle skrive SSO i. Jeg har valgt faget dansk. Nu står jeg og skal vælge hvad jeg vil skrive om i dansk. Men jeg er lidt på bar bund. er der nogle der kan hjælpe med nogler idéer til et emne? eller anbefale en bog?? er der eventult nogle der har en opga... -
Fordybelsesområde: Roller og værdier - hvilken tekst?
ForumindlægFor snart rigtig lang tid siden trak jeg emnet "Roller og værdier" i dansk. Jeg skal op i mundtlig dansk i juni måned, og aflevere synopse i næste måned, men har stadig ikke fundet tekst til mit emne/fordybelsesområde. Jeg må selv vælge teksten, men ved virkelig ikke hvad det skal vær... -
Jordommrejse
ForumindlægHejsa! Jeg ved godt det ikke har så meget med Dansk at gøre, men er der nogen den ved hvor meget en jordomrejse igennem hele verden koster?? Det er bare et spørgsmål vi fik i Dansk.... Det behøves ikke at være HELT præcise tal, men ca. eller gennemsnitligt er også ok! Håber virkelig en ve... -
AT 2016 grænsekontrol
ForumindlægHej Jeg skal snart beslutte mig for mit AT emne, og jeg overvejer at skrive om grænsekontrol i samfundsfag og dansk, men jeg manlgler noget inspiration til hvad opgaven kan indeholde.. Jeg har tænkt på noget omkring partiernes diskurs til emnet, og at inddrage det aktuelle med dansk og svensk ... -
Valg af AT-emne
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamen her til sommer. Overemnet er grænser. Jeg vil gerne skrive i biotek og dansk og har også lidt en ide om hvad jeg vil skrive om, men er lidt i tvivl om det holder. Derfor kunne det være super fedt hvis I ville brainstorme sammen med mig. Hvilke grænser kan man undersøg... -
Den nationale følelse?
ForumindlægHej alle. Jeg er næsten færdig med min dansk synopsis, hvor jeg har trukket fædrelandslyrik. Mit problem er så, at jeg skal finde fx en artikel, som handler om den nationale følelse og danskhed, hvor jeg skal læse et lille stykke op fra. Jeg vil blive taknemmelig, hvis nogen kunne hjælpe mig ... -
Tekster/billeder til eksamen
Forumindlægjeg mangler en tekst/billede til min dansk eksamen. Jeg har trukket emnet"Det moderne gennembrud"(tekster/billeder fra 1870-1890). Alle de tekster jeg har læst, synes jeg ikke har haft særlig meget indhold dansk fagligt, eller også har de været for sværer. håber i kan hjælpe mig. -
Ved Vejen
ForumindlægHej jeg skal til at skrive min SSO opgave og det bliver i dansk og har valgt at skrive i dansk om "Ved Vejen" til Herman Bang hvor mere specifikt kvindesynet og kvindundertrykkelse se evt. Katinka Bai i bogen.. Ville ønske om jeg kunne få nogle hjemmsider/bøger osv. som sekundær littera... -
Optagelsesprøve Stx
ForumindlægHej. Jeg skal til optagelsesprøve her den 29. Marts, jeg skal op i dansk, matematik og engelsk, mundligt alle tre. Jeg ville lige hører om jer, som har været til optagelsesprøve, hvad det helt kommer til at handle om? Altså jeg har hørt i dansk, at man skal analysere en tekst/genre osv, men hvad... -
Essay om realisme
ForumindlægSå har jeg fået til opgave at skrive et essay om realisme i kunst og litteratur, hvor jeg skal tage udgangspunkt i Herman Bangs opfattelse af realisme i: Lidt om dansk realisme. Problemet er, at vores dansk lærer bare har kastet os ud i det uden at give en forklaring på, hvordan et essay skal skr... -
OVERSÆTTELSE-HASTER
ForumindlægHej alle sammen Håber der er nogen der vil hjælpe med at oversætte det nedenstående til dansk: Then the partial derivative is the rate at which production changes with respect to the amount of labor. Emnet er matematik og økonomi. partial derivate oversat til dansk er partielt afledet Jeg e... -
Jeg vil vælge historie
ForumindlægHejsa... Så skal jeg snart i gang med dansk historie opgave... Jeg vil gerne vælge historie. har i nogle tips til, hvad jeg kan starte med at gøre? Altså hvis jeg nu vil skrive om Renæssancen. Hvordan finder jeg en problemformulering? Hvad var fx. et problem i den tid? Tak på forhånd. ps: til d... -
TERMINSPRØVE - TIDLIGERE EKSAMENS HÆFTER
ForumindlægHey derude :) Skal op i Matematik , Dansk og Samfundsfag i næste uge til Terminsprøverne. Er der nogen der kan hooke mig op med: Matematik Eksamen for de 3 seneste år . Et årig højniveau. Samfundsfag Eksamen for de 2 seneste år, ink. retteark evt? Og Dansk Eksamen - sidste år. Mange tak -
Er det rigtig oversat?
ForumindlægDansk: Vi var i Cairo i et par dage Tysk: Wir waren in Kairo in ein paar Tagen OG Dansk: Denne dag har min mor og jeg snorklet/Denne dag snorklede min mor og jeg. Tysk: Dieser Tage haben meine Mutter und ich geschnorchelt. Håber der er nogle gode tyskhoveder derude!! :) -
Studiejob
ForumindlægVi er et firma som trenger å oversette våre norske/engelske tekster til dansk for våre danske internett sider. Passer perfekt til studerende med internett tilgang. Jobb når du vil på kveldstid eller dagtid. Send en email til [email protected] dersom du er interessert. Ha en fin dag videre! :) -
Eksamen - reklamefilm
ForumindlægHej med jer :) Jeg skal op i mundligt dansk i morgen. Sidder og roder lidt i mine notater og har lige et par spørgsmål som jeg gerne vil have svar på? Kan man komme op/trække en reklame film og et drama på STX? Jeg har fået læst på de forskellige genre og perioder i dansk, tror I ikk... -
lektiemakker?:-)STX årsprøve
ForumindlægHejsa, er det måske muligt, at nogle af jer, er vildt god til at analysere danske-noveller?:-) For skal nemlig op til årsprøve den 21. juni, og vil gerne have hjælp:-) Vil gerne vide, hvad der er væsentligt at fortælle om i en novelle og ligeledes, da jeg fik en dårlig karakter i eksamen i 9. k...
