Søgning på: dansk eksamen. Resultater: 19781 til 19800 af 68593
-
Genretræk
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk eksamen på tirsdag. Jeg har trukket emnet: romantikken, så jeg har valgt et maleri. Men jeg har et spørgsmål omkring genretræk. Hvad kan det være for nogle træk der er? Kan ikke finde det nogle steder på nettet og har fuldstædig glemt hvilke nogen der er, hvis der ove... -
kuppet kortfilm hjælp.
Forumindlæghej jeg skal op til dansk eksamen imorgen. jeg har trukket kortfilm og har valgt kuppet. jeg skal så analysre filmen. Jeg er noget til forkuspunktet, er der nogen der kan hjælpe mig? og plus har jeg svært ved at perspektivere kortfilmen kuppet til filmne: Sommersøndag Under bæltestedet Val... -
Forholdet mellem fordybelsesområdet og teksten
ForumindlægHej, jeg skal snart til dansk eksamen, men jeg er dog i tvivl. Hvad mener de egentlig med "forholdet mellem fordybelsesområdet og teksten"? Jeg har forstået det sådan at man "sammenligner" og finder forskelle mellem ens prøve- og perspektiveringsteks. Eller er jeg helt... -
2. verdenskrig og den svære kærlighed
ForumindlægJeg står og skal op i dansk eksamen i folkeskolen på torsdag, og mit emne er den svære kærlighed. Jeg skal komme ind på, hvordan 2. verdenskrig, 1940'erne og den svære kærlighed hænger sammen.. Jeg ved lidt allerede, men bare ikke helt nok, så jeg håber der sidder en derude, der ved lidt me... -
Drivhuset vs. Skibsdrengens fortælling perspektivering HASTER!!
ForumindlægHej jeg skal op i 'Drivhuset' af Anders Bodelsen, til dansk eksammen og så har jeg valgt at perspektivere til 'Skibsdrengens fortælling' af Karen Blixen. Men jeg kan nu egentlig ikke se så mange ligheder igen.. andet end, at de begge følger syndefaldsmyten. Nogle der kan h... -
Perspektivering
Forumindlæghej jeg skal til dansk eksamen om et par dage. jeg skal Perspektivere til to tekster. min primære tekst er om frihed og er fra bogen bommuldens dronning. jeg skal Perspektivere til digtet"på det tørre" og sangen "man binder os på mund og hånd". hvordan kan man perspektiver... -
Spg. Vedr. RetsKilder.*
ForumindlægHvad er danske dommes retskildemæssige betydning? Og er retssædvaner og sædvaner ikke det samme? Og det allersidste spørgsmål, har betækning og bemærkning noget retskildemæssige betydning? Jeg skal op i eksamen i juridisk metode i morgen, og vil lige gerne have styr på disse spg. PS: der et ... -
dolken perspektivering
Forumindlæghej jeg har teksten dolken i min dansk eksamen men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal perspektiver den til er der nogle der har nogle forslag? hvis det er muligt så gerne en af dem her Skabt for hinanden Svend Åge Madsen 1995 6,5 Den Blomstrende Have Pretty Pictures Glasskabet Klok... -
Plastic af Mette Thomsen
ForumindlægJeg er en IB studerende (international student) som skal op til den afsluttende eksamen om 2 uger. I dansk skal jeg bl.a. skrive om Plastic, men indtil videre har jeg fundet den meget forvirrende, og jeg ville hører om der var nogle der evt. sad inde med nogle notater der kunne give lidt lys på t... -
Perspektivering??
ForumindlægHejsa! Så er det sidste eksamen i Dansk Mundtlig! Har dog et problem! Har fået at vide, at man skal perspektivere til opgivne tekster. Problemet er,at jeg har en billedroman, "Emmely M", og den skal perspektiveres til "Værelse uden nøgle". (billedroman) Jeg kan b... -
analyse ark
ForumindlægEr der en der har nogle gode analyse ark til tekster, som kan forekomme ved en skriftlig eksamen i dansk på en gymnasial niveau. Jeg vi helst have en god analyse ark til noveller samt artikler. Mange tak på forhåd, jeg synes, at jeg har fået rigtig meget hjælp her.. -
Søndeneng! HJÆLP! '
Forumindlæg- jeg har snart dansk eksamen, og har valgt en tekst af astrid lindgren der hedder søndeneng .. jeg tolker den til at den ender med, at de kommer i ''himmelen'' i paradis .. men jeg er overhovedt ikke sikker ' er der nogen der har en tolking til teksten? eller en analyse mo... -
Hvilken rækkefølge?
ForumindlægJa, dansk mundtlig eksamen! Jeg har lidt svært ved at placere de forskellige perioder i rækkefølge! Altså, oplysningstiden, romantikken, det moderne gennembrud, modernismen osv osv! Nogle der kan sætte dem i rækkefølge, evt. med nogle forfattere som kendeteger dem!? Jeg har nemlig lidt svært ... -
hvordan kan jeg kommen igang
Forumindlægskal lave opgaver til en eksames opg. "Live like a dog, alone" jeg har læs den og den er forståedet men jeg ved ikke hvordan jeg kan komme igang alene jeg kan godt gøre det på dansk men jeg kan ikke med eneglesk. har brug for hjælp en spøgsmål: hvornår skal "C" udtales som en ... -
gletcher..
ForumindlægHej jeg står og skal til eksamen, og har altså ikke rigtig styr på det danske landskab.. så hvis nogle har nogle gode noter må de meget gerne sige til! men har 3 spørgsmål: hvad er det som får en gletcher til at bevæge sig ? hvad er en bakkeø og hvordan er den opstået ? Hvad betyder refief-ri... -
Naja maire Aidt
ForumindlægHej piger og drenge. Dansk eksamen venter og lidt hjælp kunne være dejligt. Jeg står her med 2 tektster af naja marie aidt, "En kærlighedshistorie" og "Som englene flyver". Jeg har lidt svært ved at komme igang med at analysere osv. Så hvis nogle af jer sidder inde med nogle ... -
Engelsk litteraturhistorie?!
ForumindlægJeg skal snart til eksamen i engelsk mundtlig, og vil blive glad, hvis nogen har links eller noter til engelske litteraturhistoriske perioder? Jeg har ledt på google, men uden resultat. (Jeg har perioderne til dansk, men det er ikke helt det samme i engelsk, så det er ikke godt nok). Så host l... -
hedder det til eller for?
ForumindlægTil min engelsk eksamen i morgen skal jeg læse noget op fra min tekst, jeg vil godt vide hvordan jeg kunne indlede fx: "I have chosen this passage for reading" eller: "I have chosen this passage to reading" Meningen på dansk: "Jeg har valgt denne passge til oplæsning&q... -
Analyse af essay - men hvilket?
ForumindlægJeg har trukket emnet "Essay, blog og klumme" til dansk mundtlig eksamen. Jeg tænker at jeg vil analysere et essay, og har researched lidt her og der på gode essays, men vil gerne have mere inspiration før jeg tager min endelige beslutning. Er der nogen som kender et godt essay, som vil... -
Prøveoplæg til selviscenesættelse
ForumindlægHej Jeg har trukket fordybelsesområdet selviscenesættelse til den mundtlige dansk eksamen. Hvis der er nogen som ligger inde med en tekst der omhandler selviscenesættelse, kunne det være rart hvis i lige kunne skrive. Jeg vil lige gøre jer opmærksomme på at jeg helst vil undgå reality shows, da...
