Søgning på: fysik noter b. Resultater: 19781 til 19800 af 110438
  • hurtig svar - please, nemt spg.

    Forumindlæg
    Hej alle! har lige et spg. kan man godt skrive 7580 m 854 m/sek = 8.8 m/sek. Altså, kan man godt skrive m / m/sek??
  • HAR DU NOGLE IDEER ???

    Forumindlæg
    Hej derude er der nogle af jeg der har nolge ideer til hvad jeg skal skrive om emnet " Hvad ville du bruge/gøre hvis du vandt 1.500 euro" jeg har selv skrevet at jeg ville købe en computer og tage på en rejse men er der andre ting der kunne være godt at skrive???
  • HJÆLP MIG !!! Fasediagrammer

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg sidder fast i en opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg ska løse. Den lyder som følger: - Bestem ved hjælp af fasediagrammet frysepunktssænkningen for en 2,7 M NaCl- opløsning. Densiteten kan sættes til 1,1066 g/mL. Hvordan kan man bruge fasediagrammet til at bestemme frysepun...
  • jeg har bruge for hjælp i Fotoelektrisk effekt.

    Forumindlæg
    hej. jeg ville bare vide hvordan man finder eller isolere AL løsrivelsesarbejdet. her er formlen Ekin, maks = Efoton - AL = h * f * AL du må godt give et eksempel, så det er nemmere at forstå. på forhånd tak.
  • Vekselstrøm

    Forumindlæg
    1. Hvad er sammenhængen mellem induktionsstrøm og vekselstrøm? 2. Danner man vekselstrøm ved at føre en magnetstang ned i en spole, og så ud igen? Eller hvordan er det processen foregår?
  • hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej... jeg har virkelig brug for gode råd... jeg skal lave noget i natur fag hvor på spørgsmålet lyder: find enkle kemiske forbindelser. Der arbejdes med enkle kemiske forbindelser i relation til sundhedsmassige og fysiologiske sammenhæng,eks salte,oxygen og kulddioxid... jeg aner virkelig ik hva...
  • Sammenhæng mellem vanddybde og bølgehøjde, bølgetop og bølgedal?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige et spørgsmål angående bølger. Er der en sammenhæng mellem vandybde og bølgehøjde, bølgetop og bølgedal? På forhånd tak for hjælpen.
  • AT 2011

    Forumindlæg
    Det fandme et lorte emne som er blevet valgt i år, jeg har ingen ide om hvad jeg skal vælge.. Jeg vil gerne skrive i noget naturvidenskabeligt og Historie, men kan ikke finde op noget..
  • skriftligt optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvordan skriftligt optagelsesprøve foregår ? hvordan er det ?
  • Hvad kan en potensfunktion bruges til i den virkelige verden?

    Forumindlæg
    Se overskrift. Regner ikke ud fra en bestemt funktion, men mere potensfunktioner generelt.
  • Teori - doping

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og skriver synopsis til min AT eksamen her til sommer, hvor jeg har valgt emnet doping. Jeg har valgt at beskæftige mig med unge cykelrytters holdninger til dopingmisbruget i cykelsporten. Men nu er jeg blevet i tvivl om, hvilken form for teori man kan inddrage til dette. Er der n...
  • hjælp til synopsis

    Forumindlæg
    jeg har lavet en synopsis og jeg skal op på mandag. jeg har om BOTOX og har valgt Biologi og Psykologi, har metoder og case i psyko men mangler bio-metoder:( Hjælp Hjælp Hjælp!
  • fedt,kulhydrater og proteiner

    Forumindlæg
    hej er der nogle der vil hjælpe mig med at forklare fedt,kulhydrater og proteiner. kan ikke rigtig finde ud af at forkalre en uddybende tekst om det .... jeg skal forkalre det hver for sig på forhånd tak :)
  • differentialregning og differentialligning

    Forumindlæg
    hvad er forskellem mellem differentialregning og ligning?
  • Stationært svar på en påvirkning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har har denne påvirkning: 13*√(2)*cos(13t)+5*sin(√(3)+13t) som jeg skal bestemme et stationært svar til. Er der nogen der kan hjælpe med dette?
  • Finde frekvens

    Forumindlæg
    Godaften! Jeg sidder her med en fysikopgave jeg ikke helt kan få til at stemme oppe i mit hoved. Jeg har fået oplysningerne: Vdyb=4,2m/s λdyb= 12,0 m λlav=6,0 m Jeg har herudfra regnet img frem til at fdyb=0,35Hz. Spørgsmået lyder nun således: Hvor stor e...
  • Kuldioxid

    Forumindlæg
    Hvad er kuldioxid?
  • Optagelsesprøve til gymnasie

    Forumindlæg
    Hej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?...
  • Galileo Galilei

    Forumindlæg
    Hej allesammen har lige et sprørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. På hvilken måde repræsenter Galileis opdagelser et nybrud i videnskabelig forstand ? Tak på forhånd :-)
  • Hvordan beregner man bølgelængde i vakuum?

    Forumindlæg
    Hvordan beregner man bølgelængde af lys i vakuum? tak på fprhånd.

Søgninger relateret til fysik noter b