Søgning på: Dansk. Resultater: 19801 til 19820 af 40954
  • Tysk oversættelse ... :/

    Forumindlæg
    Hej Der skulle ikke tilfældigvis være én der ude, som har oversat en tysk aflevering fra dansk til tysk, der hedder "Au-pair pige i Köln". ? Jeg er nemlig ikke god til skriftelig tysk :/
  • en to tre nu

    Forumindlæg
    hej jeg har fået en opgave i dansk om bogen en to tre nu hvordan reagerer cecilie og hendes familie, om kræften lav et digt på 3 vers om cecilies situation (kræft)
  • Forklaring af et ord

    Forumindlæg
    Sidder lige og skriver dansk stil, men så faldt jeg over "Bureaukratiske patriarkat", korrumperede og "Etatisme" og tænkte om der var nogen af jer der kunne forklare mig hvad det er? Har desværre ingen fremmedordbog, så det er ikke en mulighed.
  • Diskussion i kronikken

    Forumindlæg
    Hej, - Når man skal skrive en kronik i dansk og man så skal skrive diskussionen, skiver man diskuterende med sig selv eller skriver man feks. Klaus mener at" Lundsberg kostskole ikke gør noget godt for eleverne"
  • Digte, Søren Ulrik Thomsen

    Forumindlæg
    Hej!Skal fremlægge et dansk digt imorgen af Søren Ulrik thomsen!Det hedder "Du kommer gående hendimod sengen". Nogen der har en analyse af det her digt i gider sende?Vh Moestrup
  • Et vakkert barn

    Forumindlæg
    Er der nogen der har skrevet en dansk aflevering om Pia Juuls - Et vakkert barn?Har svært ved at finde ud af hvad den dobbelte fortæller betyder (hvilke effekter den giver)...På forhånd tak.
  • Angebotsrhythmus!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Angebotsrhythmus!!!!!!!!Hvad vil I siger på dansk?Det handler om kataloger som bliver sendt til kunderne en gang per sæson.Det er en normal katalog uden specielle priser, alså ingen speciel tilbud.
  • Metaforer

    Forumindlæg
    Jeg sider og ligger sidste hånd på min danske stil.Hvad kan ild, lys og mørke være metaforer for? Jeg er remelig lost hvad det angår. Kan I hjælpe mig??Bo
  • Projektuge - Minkavl i Danmark

    Forumindlæg
    Hejsa:) Jeg skal snart have projektuge og har valgt at have om "Danske Minkfarme". Jeg ved bare ikke hvad jeg vil have som produkt og tænkte at i måske kunne hjælpe? Tak på forhånd Mvh. Caroline:)
  • Optagelsesprøve På KG?

    Forumindlæg
    `Nogen der har været til en optagelsesprøve på KG altså Københavns åbne eller Gefion gymnasium? Hvad var det man skulle gøre under faget; Dansk, Engelsk, og Matematik? Nogen der kan forklarer please`?
  • Analyse af Byens hotel og Hvis din far gir dig lov

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med en dansk analyse af disse sange, af Kim Larsen. Har søgt på nettet og prøvet selv men er ikke rigtig kommet videre. MVH mikkel
  • FS10 aflevering - jobansøgning til tankstation! HJÆLP

    Forumindlæg
    Hejsa! Er der nogen, som kunne tænke sig at læse min dansk aflevering igennem, og sige om den er god? Jeg har virkelig også brug for, at få den sat op på den rigtige måde :) Tak på forhånd!
  • heksejagt hovedspørgsmål

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg skal til at skrive dansk historie opgave, og har valgt at skrive om heksejagt i middelalderen. MEN, ved ikke hvad mit hovedspørgsmål kan være? hvad jeg skal redegøre for? nogle der har én ide?
  • Engelsk oversættelse, 70 ord

    Forumindlæg
    Som en mini-aflevering, har vi skulle oversætte en dansk tekst til engelsk. Er der en venlig sjæl, der vil skrive en pb til mig og evt rette? Den er kun på 70 ord! :D
  • argumenterende artikel

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg skal skrive en artikel om argumenterende artikel på hf niveau i dansk kan nogen hjælpe mig med at hvordan kan jeg begynd og skrive?
  • Projekt Integration

    Forumindlæg
    Hej Jeg har om integration i vores projektuge men jeg kan ikke svare på det her spørgsmål : Hvorfor og hvor har det danske samfund svært ved at integreret 2. generations indvandre? Tak på forhånd
  • Partikel i en endelig potentialbrønd

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der ligger inde med nogle gode noter, hjemmesider eller lignende, som omhandler en partikel i en endelig potentialbrønd? Gerne på dansk. Der findes en hel del på engelsk som jeg har læst.
  • Simpel tysk sætning.

    Forumindlæg
    Dansk: Christian har besøgt Heinrich.Hedder det ikke bare Christian hat Heinrich besucht eller hedder det Christian Heinrich besucht hat?Desuden, hvornår bruger man habe og sein?
  • optagelsesprøve STX i morgen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal til en optagelesprøve i morgen, prøven er både skriftlig og elektronisk. men jeg ved ikke hvad jeg skal op i udfra disse fag, dansk, engelsk og matematik. nogle der vil hjælpe?
  • 1 MEGET KORTE SÆTNINGER

    Forumindlæg
    en der lige hurtig vil rette disse to sætninger?(Dasnk-Tysk)Dansk:13) Men byggeentreprenøren var blevet tilfredsTysk:13) Aber BYGGEENTREPRENØREN(hvordan skriver man det? - på tysk) war zufrieden geworden.