Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19801 til 19820 af 28984
  • våben, terror

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en rapport om terror hvor kemi skal indgå. Derfor har jeg tænkt mig at analysere et specifikt terrorangreb og våbenbruget dertil. Men er lidt i tvivl om hvilket et terrorangreb jeg skal vælge, da det skal være et hvor et kemisk våben er indblandet, nogen der har nogle forslag?
  • modtager?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med at analysere en tekst fra Robert Falcon Scott's (britisk opdagelsesrejsende, der forsøgte at komme til Antarktis før Amundsen) logbog vha. kommunikationsmodellen. hvem kunne være modtageren her, udover de personer, der finder logbogen?
  • Baudelaire af Sartre

    Forumindlæg
    kunne ikke finde nogen kategori filosofi, så håber jeg har smidt den det rigtige sted .. Må blankt erkende jeg ikke var der da den tekst blev gennemgået i de 4 menneskesyn og jeg har gogglet på teksten men intet fundet :-/ Nogen der kunne hjælpe mig med en analyse af Sartres tekst Baudelaire?
  • Historie opgave om indusrialisering 18-1900 tallet

    Forumindlæg
    Hej, jeq har brug for hjælp til min historieopgave 2.g ,, Min problemformulering ser sådan ud : 1) Redegør for industrialisering i Danmark i 1800-tallet 2) Analyser arbejdsforholdene under industrialisering 3) Diskuter de positive og negative sider ved industriarbejde, Mange tak på forhånd :)
  • Novelleanalyse

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle som kunne tænke sig at hjælpe mig med en novelleanalyse. Det er første gang jeg laver en novelleanalyse. Jeg skal analysere til novellen "Film" af Helle Helle. Håber på et hurtigt svar fra jer derude :)
  • hvad er vigtigst-historieeksamen

    Forumindlæg
    Hvad gør man for at komme op at ringe karaktermæssigt i historie? I den nye ordning, med synopsis. Skal man "bare" kunne alle de ydre omstændigheder, i grove træk, eller er det vigtige ikke også hvad der ligger bag, så¨som ideologier, religiøse tilhørsforhold mv, når man skal analyser...
  • Er i seje

    Forumindlæg
    Hvad kan dú sige om dennne her metafor, hvis du skulle analysere den her sætning. og gennem glasstumpernes nye stilling så han en ny Usha, en meget flot metafor, for at se en velkent person i et nyt lys, hvad betyder det?
  • Videnskabelige artikler.

    Forumindlæg
    Hej! Hvordan analyserer man en videnskabelig artikel på engelsk? Altså hvis man trækker en til mundtlig eksamen? Vi har fx. fået opgivet http://education.guardian.co.uk/higher/news/story/0,,1641668,00.html Hvad vil man gøre her? Håber på hurtigt svar!
  • Hjælp til Kildeanalyae af Robert Molesworth tekst om DK i 1692

    Forumindlæg
    Jeg ska snart til eksamen og er ret stresset,så vil høre om der er nogle der har en god analyse af Robert Molesworths tekst om Danmark og danskerne - En engelsk gestandt besøger Danmark i 1692? Håber der er nogle med gode noter ;)
  • Bestemmelse af fadersskab

    Forumindlæg
    Hej SP, liige et spørgsmål mere) Skal svare på i hvilke tilfælde blodtyper IKKE kan bruges til at bestemme faderskaber ( Altså via DNA-analyse) og hvilke metoder man så kan bruge til at fastslå faderskabet... er lidt lost, og kan ikke finde noget om det på nettet... En lille hjælp?:)
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    jeg står og har virkelig brug for en analyse model til romaner. Men af en eller anden grund kan jeg ikke downlodde det, selv om jeg indtaster både brugernavn og kodeord. Er der andre der har oplevet det samme, og hvis ja hvad gjorde i så ? :)
  • Off with her Head

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogle der har lavet et essay, analyse og fortolkning af novellen/short story 'Off with her Head' af Kathrin White i engelsk? Kan slet ikke komme igang med det. Et hurtigt svar ville være fantastisk da den er til onsdag!
  • Eventyr (24 timer)

    Forumindlæg
    Jeg har været oppe og trække et eventyr i dag. Ville høre om der nogen der kender til en side som viser en analyse model til et eventyr.. evt på tysk? Og forresten.. nogen der har gode noter til eventyret weg mit der grenze.. ?
  • Ewalds "Høyen"

    Forumindlæg
    Er der nogen der har noter/analyser af Ewalds "Høyen" fra "Levnet og meeninger"? Det er det sidste jeg mangler til eksamen i morgen..... Ellers må jeg selv prøve at få noget kolgt ud af teksten - og det kan være farligt!
  • Disponering!

    Forumindlæg
    Sad lige og tænkte... Da jeg skal op til mdt. dansk eksamen i morgen (FSA, ville jeg lige høre hvordan i plejer at disponere jers "Fremlæggelse". Man kan jo ikke nå en hel analyse på¨bare 40 min! Eller hvad?
  • Opgave skrivning mod betaling

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger en der vil skrive en mindre opgave med fokus på analyse af hovedsageligt de sociale medier (opgaven skal jeg nok specificere hvis vi indgå et samarbejde) deadline er der ikke så lang tid til. Det drejer sig om en opgave fra en kandidat uddannelse. Mere info privat. Kontakt mig ...
  • OLD - hjælp.

    Forumindlæg
    Jeg har Platons Eutyphron opgivet som pensum. Jeg har dog svært ved at analysere den, så jeg tænkte, om nogen måske lå inde med nogle noter til denne tekst? - De er ikke at finde herinde nemlig. TAK!
  • Forvirring!!

    Forumindlæg
    Jeg er som mange andre igang med at læse til engelsk eksamen og har fået opgivet digtet "My Sad Self". For at sige det rent ud, så er jeg temmelig forvirret over det, og kunne VIRKELIG godt bruge en hjælpende hånd med analyse og fortolkning af den. KH sof20
  • Hvad er en Mohrtitrering?

    Forumindlæg
    Siger emnenavnet ikke næsten det hele? Jeg har læst i min lærerbog, at en Mohrtitrering kan bruges til at analysere indholdet af chloridioner i en prøve. Er dét det eneste man kan bruge Mohrtitreringen til? Kun chloridioner? /LT
  • Hjælp

    Forumindlæg
    hej alle Jeg har fået en aflevering for hvor jeg skal finde 2 selvvalgte kilder som ikke er i Fokus 2. Jeg går på gymnasiet i 2.g og er virkelig lost. Analyserne af de 2 kilder skal handle om oplysningstidens filosofiske strømninger. Er der nogle som vil være søde og finde to kilder til mig?...