Søgning på: dansk eksamen. Resultater: 19821 til 19840 af 68593
-
80'er lyrik
ForumindlægSkal til dansk eksamen snart og har læst op på alle perioder og forfattere. Det eneste jeg aldrig har fået fat på er 80'er lyrikken - herunder Strunge og Thomsen. Håber i kan hjælpe mig! Hvad kendetegner perioden og hvilken relation har det til samtidige historiske begivenheder? Hvordan skal... -
Folkeviser og eventyr
ForumindlægHej, Jeg går i 10 klasse og jeg har trukket emnet folkeviser og eventyr, som jeg skal op i til den mundtlige eksamen i dansk. Jeg er meget i tvivl om jeg enten skal vælge en folkevise eller et eventyr. Kender i nogle gode tekster jeg kunne bruge til eksamenen? Gerne nogle tekster hvor der er n... -
Man kan altid nå at redde en elefant - Jesper Wung-Sung
ForumindlægJeg har valgt Man kan altid nå at redde en elefant af jesper wung-sung til min eksamen i dansk mundtligt under emnet "Nyere fiktion - ungdomslitteratur" er der nogen der har nogle gode analysepunkter til teksten? eller evt. nogle tekter til perspektivering -
Gode noveller fra 1990-2010
ForumindlægJeg har trukket "noveller fra 90'erne og 00'erne" i min dansk mundtlig eksamen. Jeg skal selfølgelig selv have en novelle fra den tidsperiode at analysere, så jeg tænkte på om i måske ville kunne skrive nogle gode i kommentarfeltet. Tak på forhånd. ... -
Skriftlig fremstilling
ForumindlægHej SP Jeg er igang med at forberede til skriftlig dansk eksamen her på onsdag, og jeg har lidt problemer med at kunne helt præcis se forskellen mellem en kommentar og et debatindlæg, da jeg ser det nærmest, som at begge genre skal kommentere en andens synsvinkel på et emne, også at man kommer me... -
Reklame som fordybelsesområde
ForumindlægHej :) Jeg har trukket reklame, til når jeg skal op i 10. klasses mundligeprøve dansk. Jeg regner med at finde et billede*, men jeg er kommet i tvivl om, hvilken tekst jeg skal læse op til eksamen? Har I nogen foreslag? På forhånd tak! :) - Emma *Den vedhæftet fil er et reklamebillede fra L... -
Perspektivering til Opgang af Pia Juul
ForumindlægJeg skal snart til mundtlig eksamen i dansk (9. klasse) og jeg har valgt at analysere novellen Opgang af Pia Juul. Jeg aner bare ikke hvad jeg skal perspektivere den til. Jeg overvejer at tage novellen Hunden af Kim Fupz, men jeg er ikke helt sikker på om den passer særlig godt ind. Er der nogen ... -
Perspektivering til novellen "Ateisterne og Ayatollaherne"
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu og forbereder mig til dansk mundlig eksamen. Jeg har trukket kulturmøder og har valgt at analysere en novelle der hedder "Ateisterne og Ayatollaherne" af Tarek Omar. Og jeg har rigtig svært ved at finde noget som jeg kan perspektivere den til... Er der nogen so... -
Analyse af "En Lille Tur" af Helle Helle.
ForumindlægHej. Jeg skal til min mundtlig eksamen i dansk, og har valgt teksten, en lille tur af Helle Helle. Jeg er færdig med at analysere teksten, men tænkte om der er andre, der også har analyseret denne, så jeg kan se om, der er noget jeg har misset? I må gerne sende til min mail, hvis det er en ana... -
På vej mod voksenlivet
ForumindlægHej allesammen :D Min veninde har trukket på vej mod voksenlivet i dansk til eksamen. Hun har sat sig lidt fast og kan ikke komme videre. Hun beder om lidt hjælp, med noter og forfattere, som har skrevet nogle digte, noveller og folkeviser det kunne hjælpe hende meget. hvis i gider at sende nogl... -
H.C Andersen
ForumindlægJeg har trukket H.C Andersen til min mundtig dansk eksamen. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge at snakke om. Det må både være et eventyr, digt eller hvad han ellers har lavet. er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan vælge. evt hvis der ere nogen der har stået i samme situat... -
kortfilm
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til at forberede mig på dansk eksamen, og jeg har trukket levende billeder - film Jeg har overvejet kortfilmende "Under bæltestedet" og "ny status" Jeg kan ikke helt vælge, og ville høre om i har nogle gode råd til hvilken en jeg skal vælge. Mang... -
Engëlsk eksamensforberedelse
ForumindlægHej... Jeg skal sådan set op til engelsk eksame I 10.klasse , men på fsa niveau (9.kl's niveau), og det emne som jeg fik trukket var "LOVE". Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal fortælle om dette emne.. nogen bud? PS: hvis i har gode hjemmesider der handler om kærlighed så bare sig til.... -
Forslag for tekst oplæsning til Det moderne gennembrud.
ForumindlægHej jeg har trukket Det moderne gennembruds billeder til dansk mundtlig eksamen prøveform b. Jeg har valgt billedet Sat ud af Erik Henningsen, men jeg skal også have noget tekst oplæsning der passer til billedet. Er der nogen der har nogle forslag på tekster? Det skal helst være fra perioden Det... -
Analyse af "de mørke fugle fløj"
ForumindlægHej jeg står og skal aflevere en synopsis her på fredag til min mundtlig dansk eksamen i 9. klasse. Jeg skal analysere digtet "de mørke fugle fløj" og jeg har simpelhen så svært ved det så jeg tænkte på om der ikke var nogle søde sjæle der kunne hjælpe mig med det? Her er digtet http... -
Tema og budskab i "Bøgeskov i maj" af P.C. Skovgaard
ForumindlægHej Jeg skal til mundtlig dansk eksamen i næste uge, hvor jeg har trukket fordybelsesområdet "Romantikkens kunst", så jeg har valgt "Bøgeskov i maj" som mit prøveoplæg. Jeg ved dog virkelig ikke, hvad jeg skal sige til tema og budskab. Er der nogen, som kan hjælpe mig med, at... -
perspektivering til kortfilm
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til at perspektivering i dansk mundtlig eksamen. Jeg har fået kortfilmen "Eksamen" og derfra skal jeg perspektivere til kortfilmen "Beast". men jeg ved ikke hvad jeg skal sige til det. jeg ved ikke hvad de de har til fælles/modsætninger. håber der ... -
Perspektivering af Klokken
ForumindlægHej jeg sidder og er ved at arbejde på min dansk eksamen og jeg har valgt mit fordybelsesområde skal være Danmark mit fædreland ud fra det har jeg valgt at perspektivere til Klokken af H.C. Andersen og vil gerfor høre om i har ideer til hvrdan jeg kan perspektivere dem. -
tekster om "at blive sat fri"
ForumindlægHej alle skal op til Dansk eksamen på mandag og har valgt en teksrt af Louis Jensen "de mærkelige billeder" Den handler om det vat være fanget, til så at blive sat fri. i dette tilfælde er det også fugle. Jeg vil i den efterfølgende samtale gerne perspektiveret til andre tekster med s... -
Trukket Gys og Gru
ForumindlægHej :D Jeg har trukket fordybelsesfaget Gys og Gru til min dansk eksamen i Juni, men jeg aner ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Er der nogen der har nogle idéer eller erfaringer eller bare noget nyttigt jeg kan bruge? Det ville jeg virkelig værdsætte. På forhånd tak - Camilla
