Søgning på: analyse af valgaften. Resultater: 19861 til 19880 af 23676
-
how do i say? ;)
ForumindlægHej..jeg er igang med engelsk analyse hvor jeg skal henvise til steder i teksten..jeg ved bare ikke rigtigt hvordan man siger det på engelsk..og hvordan man i det hele taget skal skrive det..mit eget bud:"Se side 12, linje 13"check page 14, line 13"Se side 12, afsnit 2, linje 4&quo... -
help needed...
ForumindlægHey folkens!Jeg skal skrive en anmeldelse af Erasmus Montanus (skal afleveres på mandag, fik det igår :/ ), men ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme igang!Kan I hjælpe mig med hovedepointerne?Hvis I har læst den og har nogle fede guldkorn, ville jeg blive overglad for at få dem.Det skal nævnes ... -
Den lille prins
ForumindlægHey:) Hmm jeg har nu læst den lille prins, men jeg synes den er sværd at analysere og fortolke, da jeg ikke helt forstår meningen i nogle af de ting som bliver sagt. Er der ikke en der kan hjælpe mig, ved at sige hvad de har fået ud af at læse den lille prins?? Jeg har dog været inde og læse de i... -
Antistofindhold % af voksen- niveau
Forumindlæghejsa, jeg er igang med en bilogi alf. men er gået i stå med to opgaver, håber du kan hjælpe mig med det :)\n\na)Forklar, hvorfor fostrets IgM koncentration er så lav sammenlignet med IgG koncentration:\n\nb)Analysere figur 1 og forklar, hvad udviklingen i henholdsvis IgG og IgM antistoffer betyd... -
Materialer om Englands kultur
ForumindlægHej ! Jeg skal til at skrive DIO i engelsk og samtidshistorie, og jeg har valgt at skrive om Englands indtrædelse i EU. Jeg skal analysere EU-modstanden i England ved hjælp af diverse kulturteorier, og det er her mit problem er. Jeg kan ikke finde noget materiale udover Hofstede omkring lige nøj... -
3g's opgave - Hamlet
ForumindlægI min 3g's opgave har jeg valgt at skrive om Shakespeares Hamlet. Min umiddelbare udgangsvinkel skulle nok være en psykoanalyse af primært Hamlet og samtidig naturligvis analyse af dramahistorien. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide om der er nogle, som har skrevet om stykket og havde en li... -
Optisk gitter
ForumindlægHej Hvad kan et optisk gitter konkret bruges til? At det kan sprede lys i dets farvebestanddele må vel kunne anvendes teknologisk på en eller anden måde. Jeg har læst nogle meget overfladiske beskrivelser, som ikke giver mig nogen som helst fornemmelse af, hvad der sker fysisk, bl.a. at et op... -
facts
Forumindlæghej allesammen... jeg skal skrive et essay om horror i engelsk.... mine punkter jeg skal skrive om er:\n1) write about the Gothic Univers\n2)analyse kittens\n3) why do we need horror\n\nhvis der er nogen som har nogle gode indveninger eller facts jeg kan bruge må i endelig skrive!!!! er lidt lost... -
den sorte smerte (balladen om den sorte smerte af García Lorca)
ForumindlægEr jeg så heldig at der sidder nogen derude med et fedt analyse/fortolkningsbud på Lorcas "Romance de la pena negra" - oversat og kommenteret af Peer Sibast til "Balladen om den sorte smerte"? Den var en af mulighederne i Operation dagsværks-hæftet fra dansk studentereksamen i... -
Hjælp til problemformulering!
ForumindlægHej jeg skal skrive eksamensprojekt i historie og engelsk- om borgerrettigheds bevægelsen i USA med særlig fokus på Martin Luther King og busboykotten (Hvorfor blev Martin Luther king valgt til at lede boykotten?) Jeg vil gerne analysere Martin Luther Kings tale " I have a dream" Er d... -
Hvad er rigtigt? :)
ForumindlægHej folkens. Jeg har ét spørgsmål, men 2 forskellige svar. jeg vil bare gerne vide, hvilket svar er rigtigt? Hvad kan man bruge PCR-metoden til? 1. SVAR: Som nævnt tidligere er PCR en forkortelse for Polymerase kædereaktion (Polymerase Chain Reaction), og er navnet på en metode der blev udvikle... -
Politiske kredsløb
ForumindlægHola!\n\n- Sætte emnet/problemet ind i det politiske kredsløb samt analysere de/den politiske holdning der kommer til udtryk (hvilken ideologi?). \n\nHvad betyder at sætte problemet ind i det politiske kredsløb??\n\nArtiklen kan findes her:\nhttp://www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=347953\n... -
Sætningsanalyse ??
ForumindlægHej alle Hvordan analyserer jeg disse sætninger korrekt? "Jeg vil ikke opereres af min slagter" "Da hun ser John i sit hvide tøj komme ind i rummet, bliver det for meget for hende" Jeg er godt klar over subjekterne og verbalerne i sætningerne, men "opereres af min sl... -
Islam forståelse
ForumindlægJeg skal lave en analyse af Muhammed og hans forkyndelse i tekster fra Koranen: Åbenbaringen: Sura 53, linie 1-19 Er det korrek forstået hvis denne handler om at Gud har talt til Muhammed oppe på et bjerg hvorefter han bringer ordet videre. Hvad kunne disse betyde? 1)Så ... -
"Fra et vindu" fortæller=han=fy?
ForumindlægHey\nJeg skal analysere "Fra et vindu", og snakker en masse om fortælleren.. Kan jeg godt konsekvent kalde fortælleren "han"? det lyder bare lidt åndssvagt, at skrive "fortælleren" hele tiden..?\n\nEr der forresten nogen, der ved hvilken genre det er? indtil videre h... -
Inspiration til William Blake: Mary
ForumindlægHej!\n\nJeg skal snart skrive et essay om digtet "Mary" af William Blake. Umiddelbart virker det rimelig trivielt - er der nogen der kan finde nogle skjulte budskaber, eller andet man kunne hive frem i forbindelse med en analyse?\n\nDet kan læses her:\nhttp://www.sterneck.net/cybertribe... -
Sproglige billeder i dansk??
ForumindlægHej er jeg helt forkert på den med følgende ord? Jeg skal analysere liljen og dugdråben: sproglige billeder som benyttes er eks.: Besjæling i strofe 1: Solens afskedssmil hvilket er en besjæling Igen i strofe 3: Med skyerne kun gaar min vej. Symboler: Strofe 1: Engles længsel - sy... -
SSO - Løgneren
ForumindlægHej\nJeg skal skrive stor skriftlig opgave om bogen "Løgneren" af Martin A. Hansen. Har nogen en god analyse+fortolkning? Eller ved præcis hvor jeg kan finde den? Jeg vil helst undgå at bruge 2dage på at lede hele internettet igennem :o) Håber nogen kan/vil hjælpe.\nPå forhånd tak\n\nMv... -
sidposition af 3g's opgave?
ForumindlægHej \njeg skal skrive min 3g's opgave i spansk om Isabel Alledes åndernes hus.... Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal diponere min opgave? Jeg kommer bl.a. ofte til at fortolke før jeg analysere osv.... Håber der er nogle der vil give mig nogle fif til hvordan jeg får en god opgave o... -
disposition til 3g's opgave
ForumindlægHej \njeg skal skrive min 3g's opgave i spansk om Isabel Alledes åndernes hus.... Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal disponere min opgave? Jeg kommer bl.a. ofte til at fortolke før jeg analysere osv.... Håber der er nogle der vil give mig nogle fif til hvordan jeg får en god opgave ...
