Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 19861 til 19880 af 153958
  • Kildehenvisning

    Forumindlæg
    Hejsa. :) Jeg har i forbindelse med min SRP om kolesterol i biologi og matematik fået kontakt til en forsker. Hvis jeg nu anvender stof som hun har fortalt om hvad skriver jeg så i min litteraturliste og kildehenvisning? Er der noget der hedder personlig samtale eller er det et form for interview?
  • Help

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen...!Er der nogen, der har lavet dette eksamenssæt i biologi:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-1bi.pdfJeg er særlig intersseret i opgaverne: 3,4 og 6.Håber, at høre fra nogen:-)På forhånd tak Line
  • Enzymaktivitet i vaskepulver

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en biologi aflevering om Enzymaktivitet i vaskepulver. Jeg er stort set færdig men har et lille problem. Jeg aner ikke hvad Hypotesen er... Så jeg tænkte der måske sad et lille geni som kunne hjælpe mig lidt.... Så ville jeg blive lykkelig.
  • Landbruget, HASTER!!

    Forumindlæg
    Hej!:) Jeg er igang med en biologi rapport, men jeg sidder i et problem. Sædskifte? Hvad er det? Spørgsmålene lyder: Hvorfor bruges sædskifte? Hvorfor er kløver en vigtig afgrøde ved sædskifte? Som sagt har jeg om Landbuget, Planteavl. HJÆLP! DET HASTER!!!!
  • Protein

    Forumindlæg
    HejJeg har i en aflevering i biologi fået stillet en opgave der lyder: Forklar KORT hvordan et protein normal syntetiseres!Er der nogle af jer der kan hjælpe mig med det? En kort og korrekt forklaring måske???På forhånd tak
  • Hvad kunne man tænke sig at det isolerede DNA kunne benyttes til?

    Forumindlæg
    Hej jeg har en biologi rapport for og mangler hjælpe til et spørgsmål i diskussionen. Det går ud på at isolere et DNA fra løget. Og så har jeg fået det her spørgsmål og kunne godt bruge lidt hjælpe. Hvad kunne man tænke sig at det isolerede DNA kunne benyttes til? Tusind tak på forhånd:-)
  • SSO opgave.

    Forumindlæg
    Hej der ude.... jeg skal til at skrive min SSO opgave i Biologi B, om kræft, og især om livmoderhalskræft. jeg ville derfor høre om der er nogen der kender nogle hjemme sider, der er skrevet af læger, eller noget lign. så må i meget gerne hjælpe mig med det:):)
  • Energiforsyning

    Forumindlæg
    Hej.Skal skrive en mindre afhandling om enmet bæredygtig energiforsyning. Er der nogen, der har gode ideer til hvad, jeg kan skrive om. Faget et kemi, men forslag der har relevans til fysik og eventuelt biologi er også velkomne.Mette.
  • genitiske fingeraftryk og DNA

    Forumindlæg
    Hej :) jeg håber at der er nogen der gider og svar mig i dag. Har virkelige brug for hjælppppppppppppp vi har fået en biologi rapport og den skal afleveres imorgen, har svaret alle spørgsmålene undtagen en. 1) kunne DNA prøverene adskilles fra hinanden, hvis det kun var enzym 1 der var blevet...
  • Kemi og dansk/historie

    Forumindlæg
    Jeg kunne godt tænke mig at skirve i kemi C og dansk eller historie. Hvad kan man skrive om der? Jeg er meget interesseret i medicin, men har desværre ikke biologi, så det kan jeg ikke vælge. Jeg er helt på bar bund med det AT rejser. På forhånd, tak for hjælpen.
  • Alkohol

    Forumindlæg
    Hej!Jeg er lidt forvirret over et biologi spørgsmål. Spørgsmålet lyder: hvilke stoffer i en gærcelle, er ansvarlig for dannelsen af alkohol? Jeg tænker alkoholgæring og dens enzymer. Men er det skudt fuldstændigt ved siden af?
  • Fotosyntese

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave en aflevering i fysik/biologi, jeg skal fortælle om fotosyntesens kredsløb, og drivhusefektens kedsløb, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklarer det? altså hvad rækkefølge og såndan noget den skal afleveres i morgen
  • blomsterplanter

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ikke lige den skarpeste til faget biologi, og har derfor brug for lidt hjælp til følgende opgave: Jeg skal give en beskrivelse af blomsterplanternes livscyklus (generelle), hvor jeg også gør rede for bestøvning og befrugtning, Kunne også bruge nogle links på dansk om det...
  • genspaltning

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave i biologi hvor jeg skal svare på hvilken type genspaltning diverse gen laver. Hvad er definitionen af en genspaltning og hvilke typer er der? Fx. 1-genspaltning og 2-genspaltning, er der flere og hvad betyder det når det er 1-/2-genspaltning?
  • Den Grønne revolution og kemi

    Forumindlæg
    Nogen der har en ide til hvordan man får kædet noget kemi ind i Den grønne Revolution? Min kemilærer mener at DNA og metoden til gensplejsning er mere biologi end kemi og godtager derfor ikke den del som dækkende.
  • Mobilisering af alkohol

    Forumindlæg
    Er der nogen genier, som er gode til biologi, som har lyst til at hjælpe mig med at rette et stykke tekst jeg har skrevet om alkohols optagelse i kroppen / Mobilisering af alkohol. På forhånd tak! Min mail er christina_linette_hansen@hotmail.com
  • SSO rettelse

    Forumindlæg
    Hej...Jeg vil høre om der er nogen der gider at kigge igennem min store biologi opgave?Altså for stavefejl, og eventuel omfomuleringer der vil få sætningerne til at lyde bedre?Håber der er nogen :o)
  • AT6

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til at lave AT6, hvor jeg skal til en mundtlig årsprøve. Vi har emnet Jagten på det gode liv, og skal fremlægge om noget i kemi/religion eller biologi/religion. Nogle der har forslag om, hvad man kunne skrive om?
  • Balancebegrebet!

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive en biologi rapport om 'søen - et økosystem.' Og jeg skal skrive om balancebegrebet, som jeg ikke ved hvad fanden er? Nogle der kan hjælpe mig?! Jeg går i 8. klasee (: tak, på forhånd...
  • Glycogen og energiomsætning

    Forumindlæg
    Hej!Ja så sidder jeg endnu engang og fedter rundt med en opgave og er lidt i tvivl om hvad jeg skal skrive. Er der en venlig sjæl, der måske kunne give en hjælpende hånd.Opgaven er denne: http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1995/Opg.%201%20Glykogen%20og%20energioms%C3%A6tning.docPå...

Søgninger relateret til biologi a skriftlig