Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 19921 til 19940 af 72126
-
Fysik Eksamen FSA 09.
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til eksamen, så jeg har derfor nogle spørgsmål til følgende emner: 1) Magnetisme 2) Syre&Baser 3) Radioaktivitet Derfor vil jeg gerne have nogle spørgsmål besvaret. 1) Hvad kan man bruge de forskellige former for magentisme til i hverdagen: Induktion, Elektromagnetisme,... -
Lagrange regning
ForumindlægHej. Jeg sidder nu og læser op til studentereksamen i matematik på A-niveau, og af hvad jeg kan se af eksamensspørgsmålene, vil der i mange af eksamensspørgsmålene være mulighed for at komme et godt stykke ud over pensum ved at komme ind på noget lagrange regning. Vi har dog aldrig gennemgået de... -
L'Hopitals regel
ForumindlægJeg skal udregne følgende grænseværdi (se vedhæftede billede). Det er klart, at jeg skal bruge L'Hopitals regel, hvilket jeg gør og får: lim (x->0) (tan^2(x))/(3x^2) Vi bliver nødt til at benytte LHopitals regel nok en gang, men jeg ved ikke hvordan jeg skal differentiere tan^2(x). Kan ... -
Hvad gør jeg med min wiki..?
ForumindlægHej.. Jeg har oprettet Pensummarum, som er (eller skulle være) en wiki over det gymnasielle pensum.. Desværre har jeg ikke rigtig fået gang i den, så der er så godt som ingen aktivitet på den.. Og jeg er også gået ud af HF siden jeg oprettede wikien.. Så ja.. ved ikke rigtig hva jeg ska gør... -
Historie eksamen
ForumindlægOm et par dage skal jeg op til historie eksamen. Vores pensum er alt historisk fra 1945-2008. Tænkte på, om der var nogle af jer som havde nogle gode noter til den tidsperiode? Måske nogle, som selv har været oppe til historieeksamen, og som har nogle noter tilovers?! .. I så fald må I meget gern... -
Logaritme- og eksponentialfunktioner
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig matematikeksamen A-niveau her om små to uger, og jeg har nogenlunde styr på pensum, undtagen logaritme- og eksponentialfunktioner! Jeg var syg den uge vi gennemgik det, og nu er jeg på r*ven.. Selve spørgsmålet er som følger: Du skal behandle ln(x) og e^x, idet du bl.a.... -
Nulhypotese
ForumindlægJeg er ved at læse op på matematik - men dengang jeg tog A-niveau i sin tid var der altså ikke lige hypotesetest som en del af pensum. Nå. Det er der så nu. Jeg har vedæftet opgaven. Mit spørgsmål er egentligt primært, hvilken nulhypotese skal jeg opstille? Det har jeg lidt svært ved at genne... -
Historie eksamen
ForumindlægHej jeg skal til historie eksamen den 23 juni. Det er min sidste folkeskolen afg eksamen. Da jeg har skuffet lidt med de sidste 2 karaktere vil jeg gerne slutte det hele af med en meget god karakter i historie. Vil helst ikke have under 10 da det ikke vil være tilfredstillende på nogen måde. Jeg ... -
Kendt og ukendt tekst til mundtlig dansk (A) HF ?
ForumindlægJeg kan ikke finde nogen vejledning/bekendtgørelse ang. kendte og/eller ukendte tekster til mundtlig dansk eksamen (A) på HF. Vores lærer har i den allesidste dansk time pludselig nævnt, at der kan være kendte tekster mellem spørgsmålene til eksamen. Kan det virkelig passe ? Og er det ikke at &qu... -
Matematik-HJÆLP
ForumindlægHej. Skriver her, da det måske var et sted hvor man kunne få hjælp. Situationen er den at jeg til sommer skal afslutte matematik på niveau B, HHX. Jeg går på skole i helsingør, så hjælpen skal gerne komme fra området heromkring. Er lidt på bar grund og kunne derfor tænke mig at arbejde struk... -
ioner
Forumindlæghej (: Jeg skal op til en prøve-eksamen her på fredag, hvor ioner er en del af pensum. Jeg ved intet om emnet, bortset fra at en ion er et atom, der enten har afgivet eller modtaget en eller flere elektroner. - Jeg går i ottende klasse, men på en privatskole hvor de stiller niveauet som i niend... -
Eksamensreglement Mat B?
ForumindlægHej, jeg skal op i matematik B, HTX i næste uge. Prøven er todelt, dvs. jeg skal forsvare en rapport samt trække et emne, hvor jeg har en halv times forberedelse. MIt spørgsmål er, hvad må man have med til forberedelsen?? Jeg tænker computer, matematikbog, noter osv. Måske er der eventuelt no... -
Statskundskab
ForumindlægHejsa. Jeg regner med, at starte på studiet statskundskab næste år - efter en endt HF i år. I det henseende, så kunne jeg godt tænke mig, at høre om der er nogen som har en ide om, hvilket materiale man læser på 1 år? (Og evt. hvor jeg ville kunne finde det) Det ville være ualmindeligt rart, at ... -
Statskundskab
ForumindlægHejsa. Jeg regner med, at starte på studiet statskundskab næste år(København) - efter en endt HF i år. I det henseende, så kunne jeg godt tænke mig, at høre om der er nogen som har en ide om, hvilket materiale man læser på 1 år? (Og evt. hvor jeg ville kunne finde det) Det ville være ualmindelig... -
Synopse hjælp!!!
ForumindlægHej, jeg har trukket mit emne som blev: Novelle. :D Nu ved jeg ikke hvordan jeg skal komme i gang og hvad man skal gøre, mit pensum er: - Som englene flyver. Af Naja Marie Aidt - Grim og dum. af Gretelise Holm - Tåge på en klar dag. - En kærlighedshistorie. Af Naja Marie Aidt - G... -
spørgsmål ang. jura -studiet
Forumindlæghey er der nogle, der ved om man har mange bøger på engelsk, når man skal til at læse jura? engelsk er nemlig ikke lige min stærke side, så det håber jeg ikke.. så har jeg lige endnu et spørgsmål: folk siger man har meget "ferie", når man læser på uni, fordi man har en masse pensum, der... -
Mundtlig eksamen, Beviser? Hjæælp!!!
ForumindlægHej.. Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik B om 4 dage..Har kigget på mit pensum og alle de beviser jeg skal kunne. Jeg er rigtig nervøs, for matematik er slet ikke min stærke side, men det kræver jeg består det for at kunne komme ind på mit drømmestudie. Er der nogen der har nogle tips ti... -
Noter
ForumindlægEr der nogen, der har nogle biologi notater, som de kunne sende til min mail. Mine notater er nemlig forsvundet fra min computer. Aner ikke hvorfor, og jeg skal op i fuld pensum i alle fag, så har ikke tid til at lave notaterne igen. Jeg vil være meget taknemmelige hvis der en gad sende notaterne... -
X^2 test
ForumindlægHej Derude Jeg skal til skriftlig eksamen i matematik, og vi har fået et nyt emne til pensum som hedder x^2- test Hvis nogen derude har en masse gode ting om det, som kan hjælpe mig til at forstå det, må i meget gerne hjælpe mig :) Det eneste jeg kender ligningen (forventede-observerede)^2... -
DANSK MUNDTLIG HJÆLP!!!!
ForumindlægHej derude! Jeg skal op i dansk mundtlig, da det er obligatorisk for alle 9.klasser. Jeg har trukket overemnet ''At træffe et valg''. Jeg ville derfor spørge jer, hvilken tekst eller måske billedbog, jeg skal snakke om til eksamen? Jeg kan ikke vælge Sommersøndag(kortfilm), ...
