Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 19921 til 19940 af 23683
-
Kollektiviseringen i Rusland under Stalin
ForumindlægHeyJeg har valgt at skrive min historieopgave om Landbrugskollektiviseringen i Rusland under Stalin og udryddelsen af kullakkerne som klasse.Jeg vil forsøge at sætte omstændighederne i perspektiv omkring hvad der foregik i Rusland på dette tidspunkt, og motiverne, politiske lokalt som internation... -
SRO Green Street symboler?
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive min SRO og har delvist lavet min analyse over filmen Green Street Hooligans ved hjælp af berettermodellen(hollywood modellen). Jeg har undret mig over hvor jeg kunne finde nogle symboler henne i denne film Jeg har lagt mærke til at soundtracket "... -
Mellem altid og aldrig - Pia Tafdrup hjælp!
ForumindlægHej! Jeg håber virkelig, at der sidder en derude, der kan hjælpe mig. Jeg har fået stillet en opgave, hvori jeg skal analysere digtet mellem altid og aldrig. Det lyder: Mellem altid og aldrig er det at tingene sker et åndelæst sekund når man mindst venter det forandres verden sunke... -
Tolkninger -3årsopgave
ForumindlægSidder i denne uge og skriver 3.årsopgave (sso) og har fået nogle spørgsmål.Skal analysere Kaschnitz' noveller "Eines Mittags Mitte Juni", "Schneeeschmelze" og "Das dicke Kind"Når nogen bor i et hus der er lejet ud (Mietshause) ksn det så have en betydning? Hvord... -
kan dette være et TEMA?
ForumindlægHej SP. Jeg er i gang med at analysere et uddrag fra Andre Aggasis autobiography "open". uddraget handler bla. om relationer mellem generationerne, og mit spørgsmål er om man kan sige at det er et tema? Jeg har skrevet: "the extract is build up open several different scenes from ... -
Vedlagt Cd i SSO rapport
Forumindlæger det tilladt at vedlægge en cd med et 10 minutters klip, til at underbygge ens beskrivelse af en konflikt i rapporten..den konflikt jeg skriver om er meget indviklet, og min beskrivelse fylder kun 2 sider....resten er analyse og vurdering--den skal ses som et suplement til min skrevne tekst..al... -
Redegør for grafen for funktionen f(x)=k+b*e^ax
ForumindlægJeg har fået følgende problemformulering i forbindelse med SRO: Redegør for grafen for funktionen f(x)=k+b*e^ax. Herunder skal du komme ind på hvilken betydning de tre parametre (a, b og k) har. Forklar hvordan denne type af funktion relaterer sig til den velkendte eksponentialfunktionsfremst... -
Redegør for grafen for funktionen f(x)=k+b*e^ax.
ForumindlægJeg har fået følgende problemformulering i forbindelse med SRO: Redegør for grafen for funktionen f(x)=k+b*e^ax. Herunder skal du komme ind på hvilken betydning de tre parametre (a, b og k) har. Forklar hvordan denne type af funktion relaterer sig til den velkendte eksponentialfunktionsfremst... -
Anmeldelse - hjælp mig nu lige
ForumindlægPlease - be om - be om - be om - be om - be om.Jeg er pokkers ny i at skrive, analysere, og har kort sagt ikke fulgt ordenligt med da jeg gik i skole. Er der da ikke en eller anden der har læst "Det forsømte forår", og som vil give mig en ordentlig omgang kritik - jeg har efterhånden st... -
Den engelske patient
ForumindlægJeg er i gang med at analysere Den engelske patient af Michael Ondaatje med henblik på bøgerne der bliver brugt deri (Herodot og Kim).Jeg har ikke rigtig kunnet finde ud af noget om Kim, da man ikke får at vide hvem der har skrevet den. Er der nogen der evt. kan hjælpe mig videre eller som har no... -
The Passion of the Christ - spørgsmål!
ForumindlægHej, vi har set en The Passion of the Christ i engelsk, og skal lave en analyse. Her er to spørgsmål som jeg skal svare på: 1. Mel Gibson, who directed the film, is a Roman Catholic. Why do you think Gibson as a Catholic chose to tell the story of Easter as he did? 2. Would a Danish Luthe... -
litterært essay?
ForumindlægHej Jeg skal skrive et litterært essay, men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg gør... Der står i opgaveformuleringen at jeg skal lave en fortolkning af historien, som om det var en børnehistorie. Derefter skal jeg enten fortolke teksten som en "moral tale" eller også skal jeg for... -
Ideer til undersøgelse af bodyshampoo?
ForumindlægJeg er i gang med et kemiprojekt, hvor vi skal undersøge forskellen mellem forskellige bodyshampoo'er. Problemet er, at jeg ud over at måle pH-værdier og kigge på indholdet ikke kan komme i tanke om nogle forsøg der kan laves.Det ville være alletiders med et par ideer til forsøg, der kan brug... -
Gensplejsning + Etik?
ForumindlægJeg skal til at lave AT-opgave, hvor jeg vil bruge biologi og religion til at belyse emnet gensplejsning. Jeg har tænkt på at bruge etikken til at undersøge om det er etisk korrekt eller ukorrekt ud fra skabelsesberetningen som siger at Gud har skabt mennesket som det skal være. Men jeg er lidt p... -
Formel eller gammel ordstiling. Hjæælp !
ForumindlægHej Jeg er igang med en analyse, og jeg ville bare høre om denne sætning havde noget formelt i sig, eller om det bare var gammel ordstilling: Venelite rider ud fra sin faders gård. Da ser hun bjergkongen frem for sig står. Jeg kom meget til at tænke på ordene ''frem for sig står&... -
Hjælp! Historieopgaven!
ForumindlægGod dag!Jeg skal som så mange andre før mig til at skrive den spændende historieopgave i 2.g. Som emne har jeg valgt at skrive om den kinesiske borgerkrig. Jeg har tænkt mig at redegøre for Kinas udvikling fra 1911-1949, derefter vil jeg prøve at analysere årsagerne til kommunisternes magtovertag... -
Billedanalyse
Forumindlægjeg skal analyserer et billed. Der hedder...Carlo Crivelli (ca.1430-1495)"The Annunciation" (Bebudelsen),1486Er der nogen der har arbejdet med billedet?Evt.Om der nogle symboller?Ps: vil blive meget glad hvis i kunne hjælpe mig?her kan du se billedet? http://images.google.dk/images?svnu... -
Michael Strunge
ForumindlægHej alle :-) Jeg har lige fået en aflevering for i dansk, hvor jeg skal analysere og fortolke 3 af Michael Srunge digte; Revolution, Collager og Tidens bølger. Da det er nogen meget svære digte har jeg først og fremmest fundet oplysninger om ham, men er der nogen der ved i hvilken digt saml... -
Ludvig Holberg
ForumindlægHejsa. :-) Jeg sidder med en dansk aflevering der omhandler et essay, som Ludvig Holberg har skrevet. Jeg kan ikke helt finde ud af, hvem Ludvig Holbergs målgruppe er i forhold til hans tekster. Essayet hedder: "Omvend ikke ved tvang, men ved kloge ord". Hvis nogen brænder inde med ... -
Rudyard Kiplings digt "hvid mands byrde”
ForumindlægHej allesammen! Har læst digtet "hvid mands byrde" af Rudyard Kipling, ´men ville gerne høre jeres bud på en kort tolkning/analyse. Er selv kommet frem til at detbeskriver victorianernes verdensbillede: Briterne er den nye verden overlegen og har således et moralsk ansvar over for de ko...
