Søgning på: vejledning til engelsk essay på A-niveau. Resultater: 19921 til 19940 af 32803
-
Nutid & datid. Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg vil spørger, om nogle af jer, der kan hjælpe mig. Hvordan man skriver en god novelle/ essay. Det vil betyde meget. Jeg er ikke så god til at skrive, men vil ikke også hjælpe mig med nutid og datid Det vil betyde meget Skriv egenlig i en besked, eller alt andet Jeg har virkelig brug f... -
Frygt for fantasien + Landet som ikke er
ForumindlægJeg ville høre om der er nogle som har skrevet en dansk stil som hedder således..Skriv et essay, hvori du overvejer eventyrgenrens funktion. Du skal tage udgangspunkt i Frygt for fantasien og Landet som ikke er. Jeg har lidt svært ved at komme igang, da jeg ikke har fundet så meget inspiration..... -
HJÆLP EKSAMEN SPØRGSMÅL
Forumindlægjeg har trukket emnet: det lyriske og billedskabende sprog i digt eller essay. Er der nogen der har en idé til hvilket digt jeg kunne vælge? jeg kunne helst tænke mig noget i stil med Søren ulrik thomsen, dog ikke vent eller levende da vi har arbejdet med dem. Hvis i ikke har nogen idéer ka... -
Trigonometri (matematik)
ForumindlægHey da..En essay i matematik er da altid noget nyt, det troede jeg ikke man skulle, men nu er det første gang. Mit emne er om trigonometri.Ved i/du hvor jeg skal lede på nettet.. har fundet noget på nogle forskellige sider men det kunne være i/du kendte til nogle ret gode nogle.Skal vi noget om d... -
arnold schwarzenegger as Governor
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive en essay om arnold schwarzenegger, og jeg skal finde to spørgsmål som jeg vil komme ind på, jeg har fortalt lidt om at hvordan han har været som Governor in California og han har forbedret deres økonmoi, men jeg kan ikke rigtig fortælle om hvad han har gjordt fo... -
Rødder - Danmarks Guldalder
ForumindlægHejsajeg sidder og skriver en dødsyg dansk stil, som sædvandlig..Jeg skal skrive et essay med overskriften rødder, hvor jeg skal inddrage 2 digte.Essay'et skal handle om Danmarks rødder. Helt tilbage til guldalderen.. vikingetiden..Men jeg ved ikk rigtig hvad jeg skrive? :S Kan ikk rigtig ko... -
Rødder - Danmarks Guldalder
ForumindlægHejsajeg sidder og skriver en dødsyg dansk stil, som sædvandlig..Jeg skal skrive et essay med overskriften rødder, hvor jeg skal inddrage 2 digte.Essay'et skal handle om Danmarks rødder. Helt tilbage til guldalderen.. vikingetiden..Men jeg ved ikk rigtig hvad jeg skrive? :S Kan ikk rigtig ko... -
Dansk stil
ForumindlægHey alle sammen...Jeg har en stil for til mandag i næste uge, jeg skal skrive et essay om erindringen med udgangspunkt i to tekster den ene af H. C. Andersen og den anden af Martin Andersen Nexø. Den var en eksamens stil i august 2003.. jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig i gang... tusind t... -
Hjælp og det Haster
ForumindlægHej folkens. Jeg skal igang med at skrive min SRO opgave om integration og kulturmødet, men min lærer har været rigtig dårlig til at fortælle hvordan sådan en opgave skal opbygges, om man skal analysere og fortolke eller skrive opgaven som et essay hvor man sammeligner teksterne med hinanden. Der... -
Glemte at skrive min mail.
Forumindlægjeg har lige lavet en indlæg.. hvor jeg skiver, at i meget gerne må sende en mail hvis i har en opgave om reklamer. overskriften var: essay om reklamer i dag men jeg glemte hvis og skrive min mail ;) min mail er [email protected]åber at høre fra jer -
Jeg mangler min opgave, har du den?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive et essay, som hedder "Undskyld ventetiden" og jeg mangler min opgaveformulering. Dvs. at jeg mangler det... digt er det vel... som står på siden, for jeg skal nemlig reflektere over det i teksten, og det er lidt svært at reflektere over noget, som man ikke ... -
Forståelse af sprøgsmål
ForumindlægHej Jeg har lidt svært med at forstår det her spørgsmål som skal bruges til at skrive et essay "How radical was the New Right's challenge to Keynesian thinking?" Er der nogle der har mulighed for at forklar mig hvad spørgsmålet går ud på :-) Mvh MM -
Om at fortælle børn eventyr
ForumindlægHej... Jeg sidder og skriver til om P.M. Møller's essay: "Om at fortælle børn eventyr", Jeg sidder fast, og kan ik rigtig komme videre... Mangler lidt inspiration... Så jeg ville høre om der er nogle der har skrevet til om den, eller har nogle noter til den, eller andet der kunne væ... -
idé til titel
ForumindlægJeg ved simpelthen bare ikke, hvad jeg skal kalde mit essay. Er der nogen, som vil læse det igennem og komme med forslag? Jeg er ikke meget for at lægge det direkte herind, hvis nu andre skulle 'hugge' det og jeg derved ville blive beskyldt for snyd. Men sender det meget gerne over meddel... -
Toil and Temptation af Michael Kamber
ForumindlægEr der nogen, der på et tidspunkt har været i gang med at analysere "Toil and Temptation" af Michael Kamber? Novellen siger mig bare ingenting, selvom jeg har læst den flere gange efterhånden. Nogen, der eventuelt har et essay om det, som jeg kan få noget inspiration fra? Det kunne vi... -
Kvinden Og Aben - Spørgsmål
ForumindlægHej SP, Jeg skal skrive et essay, hvor jeg tager udgangspunkt i bogen "Kvinden og aben" af Peter Høeg. Jeg vil gerne skrive om dyremishandling, og dyrenes rolle i "menneskeverdenen", men jeg er ikke helt sikker på, om dette er et centralt emne for romanens handling. Synes I... -
Landsbyernes betydning
ForumindlægHej allesammen!\n\nJeg er i fuld gang med at skrive et essay om landsbyernes betydning i det danske samfund. Jeg har skrevet omkring 2 sider, men mine ideer er ved at ebbe ud. Nogen som har nogen forslag? Eller blot en henvisning til nogle interessante hjemmesider der vedrører emnet...\n\nPå forh... -
A shot in the light
ForumindlægHej alle.\nSkal til at skrive eksamens-stilen fra december 2003 - A shot in the light.\nJeg ville blive mægtig glad hvis der var nogen som kune hjælpe mig med essayet.\nPå forhånd tak !\n*Stressede tyttebøvs* -
Hvad ville du give for denne stil?
ForumindlægHej alle, Jeg har for en uges tid siden været oppe i skriftlig dansk (9. klasses afgangeksamen). Jeg er meget dårlig til at vente, og det ville derfor være super godt, hvis I gad at læse min stil, samt give den en karakter. Opgaven lød på at man skulle skrive et essay om ventetid, samt komme med ... -
Hvad ville du give for denne stil?
ForumindlægHej alle, Jeg har for en uges tid siden været oppe i skriftlig dansk (9. klasses afgangeksamen). Jeg er meget dårlig til at vente, og det ville derfor være super godt, hvis I gad at læse min stil, samt give den en karakter. Opgaven lød på at man skulle skrive et essay om ventetid, samt komme med ...
