Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19941 til 19960 af 40954
-
Oversættelse og essay
ForumindlægHej derude Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg skal lave et essay omkring hvordan jeg har oversat en tekst fra engelsk til dansk? evt forklare mig lidt om skopos teorien? På forhånd tak -
Symmetrielement
ForumindlægBeskrive hvad symmetri er i forhold til inversion, refleksion, rotation og element? Nogen der kan skrive kort om hvad symmetrielement er på dansk herunder nævne symmetri operation? -
Emnebestemmelse
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal snart til AT-årsprøve i fagene fysik og dansk. Er der nogle, der kan komme med en sag, hvor kommunikation spiller en central rolle? På forhånd tak :) -
SSO "Festen"
ForumindlægHar lige fået SSO i Dansk og har "Festen", som jeg skal analysere. Nogen som har nogle guldkorn til noget fra Festen? B.la. en forståelse af vores hovedperson, Christian. ? -
6 ord
ForumindlægHvordan ville man oversætte denne sætning til korrekt fransk? ".. mange danskere har allerede set den." "..un grand nombre de Danois ont déjà vu." ??? -
Hjælp..jeg forstår det ikke
ForumindlægHvad menes der med, " du skal analysere artiklens biologiske indhold" ? Jeg skal jo ikke redegør, hvad der står i teksten om f.eks. evolution? Eller skal jeg? Det er jo ikke det samme som dansk. Hvad er det præcis, man skal? HJÆLP SØGES!!! -
Skyggen af H.C. Andersen
ForumindlægHej, studieportalen. Jeg skal op tilprøveeksamen i mundtlig dansk, og har om Ondskab. Jeg har valgt eventyret ´´Skyggen´´ af H.C Anderse som tekst. Jeg vil bare lige vide, om teksten er for lang? -
Kortfilmen "Kuppet"
ForumindlægHej All :-) Jeg skal snart op til eksamen i dansk, og jeg skal analysere en kortfilm der hedder Kuppet. Er der nogen af jer som har analyseret og arbejdet med den? Så må i meget gerne lige skrive :-) -
Danas have
ForumindlægHej drenge og piger. Ville høre om, jeg kunne få hjælp til kortfilmen 'Danas have' Måske en der har analyseret den? Hvad der helt bestemt bliver sagt i kortfilmen på god nutids dansk. Please -
oversættelse
Forumindlæghej allesammen. er der muligvis nogle der gider at rette denne oversættelse igennem? jeg ved at der ikke er en dansk tekst, jeg vil også kun have at i retter grammatikken i den! så bare se det som en normal tekst! på forhånd tak! -
synopsis
Forumindlæghey, er i gang med en synops til dansk, og har trukket kærlighed - med et prøveoplæg der er: jeg er født i danmark jeg tænkte om der var nogle der kunne hjælpe mig med at perspektivere sangen? -
Hjælp til perspektivering (Afgangsprøven)
ForumindlægHej Jeg er i gang med at forberede mig til dansk muntlig. Jeg skal bruge noget hjælp vedrørende perspektivering. Jeg skal perspektiver "Aften" af Tove Ditlevsen med Blinkende lygter (Film) -
Analyse af "Sat ud"
Forumindlægnogen der kan hjælpe mig? skal op i dansk eksamen, jeg skal snakke om billedet "Sat ud. nogen der har nogle noter, eller forslag? det ville være super, hvis nogen gad hjælpe mig :) -
Hjælp til en kort sætning!
ForumindlægHej er der nogle der vil være så søde at oversætte denne sætning for mig... Jeres firma er blandt dem, som vi har fået opgivet af den danske ambassade i Paris. Især det med....SOM VI HAR FÅET OPGIVET hjæælp :D? -
Hjælp!?!
Forumindlægskal op i mundtlig dansk på mandag, og har trukket et gammelt digt. har så valgt ved frokosten af Johannes v jensen, men kan ikke finde noget om den!?! nogen der vil hjælpe mig? evt en analyse af den -
JEG VIL GØRE ALT FOR AT FÅ FAT I POWERPOINTS OM ALLE PERIODER!!!
ForumindlægEr der nogen som har noget som kan hjælpe mig til mundtlig dansk eksamen!! Nogen som har noget til: - Nyeste tid - Danmark 1950-1973 - Sprog og kommunikation - Mellemkrigstid - Litteraturhistorie - Migrations og kulturmøder!! -
integration
Forumindlæghej er der nogen vil godt svare på det her spørgsmål med en lang forklaring på ? "Hvorfor er det så svært for den østlige verdens folk i forhold til de vestlige at integrere sig i det danske samfund?" -
Medicin i England
ForumindlægNogle der ved, hvordan man kan læse medicin i Englans, hvad det kræver, hvordan man bliver vurderet og om det er realistisk, at en dansk elev kan gå der. Altså, er det for svært eller? Alt om medicin i udlandet er nyttigt :) -
Hjææælp til dho!!!
ForumindlægHeeeey alle sammen!! Her er et spørgsmål som jeg håber at I kan besvare eller har gode links til : Diskuter mulighederne for bevarelse af ordentlige løn- og arbejdsforhold på danske byggearbejdspladser fremover Hjæælp :D -
Perspektivering
ForumindlægNår man skal perspektivere til en anden tekst, til sin dansk eksamen, hvad skal man så sige?? Skal man sige ''Jeg har valgt at perspektivere til ..... fordi .....'' eller hvad skal man? HJÆLP TAK! SKAL OP IMORGEN :-(
