Søgning på: musik analyse. Resultater: 19941 til 19960 af 25890
-
Hvor meget skal jeg veje af??
ForumindlægHej . Min opgave er en kvantitativ analyse af kalium via flammefotometri. Jeg har et fast stof hvis formel du er K2CO3.2H2O med en beregnet molarmasse på 174.2 g/mol. Jeg skal fremstille 10 mL opløsning af mit stof med en koncentration af kalium på ca. 0.03 M. Spørgsmålet er hvor mange mg jeg ... -
Religions eksamen
ForumindlægHej Alle Jeg skal op i religion til studenter eksamen om et par dage og til det kom jeg pludseligt i tvivel, hvad skal man egentligt gøre med den tekst man trækker? Jeg mener udover at referere den hvad så? Er der nogen som har et step by step disposition over hvordan man skal trackle sådan en te... -
Tema//forfatterens holdning
ForumindlægHey, jeg håber i kan hjælpe mig! Jeg har et problem med et skille tema og forfatterens holdning fra hinanden. i hvert fald med en speciel kortfilm, jeg er ved at analysere, som hedder Ærtekontrolløren. Nogen der kan hjælpe mig med at få kastet et lys på, hvad tema er, eller hjælpe mig med, hva... -
herodot ..
Forumindlæghej.. Er der nogen som ved hvad solons to historier om lykke er henblik på måske demokrati - da jeg er ved at skrive notater om de tre forfatninger af Otanes, Megabyxos, Dareios. Er der nogen som har guldkorn om dette afnit? noget analyserende? Hvem mener Herodot har ret? det er ham den sidste ik.. -
Høj tone og lav tone
ForumindlægJeg skal skrive en analyse af sproget i Jeppe paa Bjerget, og jeg skal kommentere på sproget mht. om det er en lav tone eller en høj tone, men jeg er lidt i tvivl om, hvad der karakteriserer disse to toner. Er der en som kan forklare og evt. give et eksempler på høj- og lav stil i sproget? -
herodot - kampen mod perserne.
Forumindlæghej.. skal snart op til eksamen i old, så er ved at læse op.. og det hele går fint undtaget herodot.. synes det er noget værre noget hvis jeg kommer op i det.. Er der nogen som har noget om kampen mod perserne? noget analyserende.. ved virkelig ikke hvad jeg skal sige hvis jeg kommer op i det? og... -
Engelsk eksamen - HF
ForumindlægSkal til engelsk eksamen i næste uge. Er der nogle der kan sige hvordan den foregår? Vi har 24 timers foreberedelse, så vi trækker en tekst dagen forinden. Men trækker man ikke også en tekst til selve eksamen som man også skal gennemgå og analysere? og hvilken tekst skal man perspektivere til det... -
Statistik: Assistance/privat hjælp til tolkning af resultater og forklaring af analysemetoder anvendt i projekt
ForumindlægHej Er der mon nogen der er skrap til statistik og kan være behjælpelig med eksamensforberedelse mht tolkning af resultater og uddybende forklaring af anvendte statistiske metoder i et projekt. Er sundhedsfaglig stud. og akut brug for hjælp. Kan uddybe nærmere hvis der er en der har tid til at h... -
essays
ForumindlægHej alle sammen... jeg sidder for første gang siden folkeskolen og skriver et essay... og jeg ville bare lige høre jer ad hvor langt sådan et normalt skal være på 3.HH(g) - sammenlignet med en analyse og fortolkning... længere eller kortere? eller ca samme længde? Håber nogen kan hjælpe -
HJÆLP! Marilyn Monroe af Andy Warhol: Hvilken stilperiode?
ForumindlægHej. Jeg er ved at analysere det meget berømte maleri Turquoise Marilyn af Andy Warhol... Jeg ved, at det er malet i 1964... Men hvilken stil tilhører det? Er det postmoderne? Eller det der "Pop-art" eller begge dele? Ville gerne kunne indsnævre stilperioden lidt mere end til bare "... -
Tekster Vedr. emnet ''Udviklingen fra barn til voksen'' eller ''Barn-ung-voksen''
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive DHO og har valgt emnet ''Udviklingen fra barn til voksen''. Jeg skal i den forbindelse finde en tekst og analysere, hvor netop udviklingen fra barn til voksen kommer til udtryk. Hvilke tekster kender i til, som omhandler dette emne? Mvh Frede... -
termisk sønderdeling eller syre-baseprocess?
ForumindlægHejsa! i en undersøgelse for kationer i en ammoniumion hældte vi konctreret NaOH på analysen som indeholdt NH4+, og varmede det op i vandbad og så at dampene var basiske med indikatorpapir... Vi kom frem til denne reaktionsligning: NH4+(aq) + OH-(aq) --> NH3(aq) + H2O og NH3(g) der dampede ... -
Eksamens hjælp?
ForumindlægJeg skal analysere novellen "tudsen og muldvarpen" af Aage Brandt til eksamen på tirsdag. Er der nogle der har læst den og eventuelt kan komme med nogle idéer til hvad man kan fortælle om den og hvad i synes er væsentligt for novellen ? Ellers kunne jeg også godt tænke mig at vide hvad ... -
Slaget ved Thermopylai?
Forumindlæghej.. har lige læst herodot - Slaget ved Thermopylai og jeg ved virkelig ikke noget som helst.. ved kun at perserne og grækerne går i kamp mod hinanden.. er der nogen som har noget notater hertil? ved virkelig ikke hvad man kan analysere ellet noget helst.. håber nogen vil hjælpe :D -
Morfemer og fonemer
ForumindlægHeej :D Da jeg er ved at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere morfemer og fonemer i en tekst, har jeg brug for jeres hjælp :D Nogen der har nogle gode forklaringer på hvad det går ud på? Og gerne nogle eksempler :D På forhånd tak :D - Venlig hilsen Camilla -
Gode råd til old eksamen
ForumindlægJeg skal op i oldtidskunstskab på fredag og det ville være fedt hvis der var nogle, som kunne komme med nogle gode råd? Hvilket emner der er gode at snakke om? Hvordan teksten skal analyseres? Skal teksten inddeles i afsnit? Fortæl hvordan i gjorder til eksamen og måske hvad i kunne have gjort ... -
B. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark
ForumindlægB. S. Ingemann : Prins Otto af Danmark Hej - denne tekst blev givet som stil emne. Skal lave en analyse og fortolkning, nogle der har nogle gode hints, eller måske hjemmesider med referencer til netop en opgave af denne type, til sådan en slags historie?! er helt på herrens mark :) -
Madonna Litta - budskab
ForumindlægHej. Jeg sidder med et billede af Leonardo da Vinci. Billedet hedder "Madonna Litta". Jeg har analyseret billedet, men har svært ved at komme frem til en fortolkning/budskab. Måske nogle af jer kan hjælpe mig? - I kan søge 'Madonna Litta' på google, så kommer billedet frem.... -
Haster. Please hjælp mig.
ForumindlægHej med jer Jeg har trukket en slem tekst i engelsk, og jeg kan simpelthen ikke komme igang med den. Ved slet ikke hvordan jeg skal gribe den an. Teksten hedder "Something To do With Baseball" og er skrevet af Richard Panek. Emnet er identity. Er der nogle som kan hjælpe mig lidt? Eller... -
udlægning af citater???? Historie
ForumindlægHej Jeg er lidt forvirret når det kommer til længere citater fra primær kilder Når jeg i min opgave er noget til analyse delen og skal udlægge nogle citater for at bakke min argumentation op, skal jeg så fx. gøre sådan her ....en af årsagerne til xxxxx var xxxxxx, det kan man se tydelig se &...
