Søgning på: musikvideo analyse. Resultater: 19941 til 19960 af 23735
-
how do i say? ;)
ForumindlægHej..jeg er igang med engelsk analyse hvor jeg skal henvise til steder i teksten..jeg ved bare ikke rigtigt hvordan man siger det på engelsk..og hvordan man i det hele taget skal skrive det..mit eget bud:"Se side 12, linje 13"check page 14, line 13"Se side 12, afsnit 2, linje 4&quo... -
Globalisering og medier
ForumindlægHej. Jeg vil gerne skrive en opgave omkring mediers indflydelse på globalisering (og/eller omvendt), men ville gerne tage udgangspunkt i en bestemt begivenhed som kunne analyseres - er der nogle der har en god idé til hvad denne begivenhed kunne være? Gerne noget lidt mere originalt end muhammed... -
Ludvig Holberg
ForumindlægHejsa. :-) Jeg sidder med en dansk aflevering der omhandler et essay, som Ludvig Holberg har skrevet. Jeg kan ikke helt finde ud af, hvem Ludvig Holbergs målgruppe er i forhold til hans tekster. Essayet hedder: "Omvend ikke ved tvang, men ved kloge ord". Hvis nogen brænder inde med ... -
The Passion of the Christ - spørgsmål!
ForumindlægHej, vi har set en The Passion of the Christ i engelsk, og skal lave en analyse. Her er to spørgsmål som jeg skal svare på: 1. Mel Gibson, who directed the film, is a Roman Catholic. Why do you think Gibson as a Catholic chose to tell the story of Easter as he did? 2. Would a Danish Luthe... -
litterært essay?
ForumindlægHej Jeg skal skrive et litterært essay, men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg gør... Der står i opgaveformuleringen at jeg skal lave en fortolkning af historien, som om det var en børnehistorie. Derefter skal jeg enten fortolke teksten som en "moral tale" eller også skal jeg for... -
help needed...
ForumindlægHey folkens!Jeg skal skrive en anmeldelse af Erasmus Montanus (skal afleveres på mandag, fik det igår :/ ), men ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme igang!Kan I hjælpe mig med hovedepointerne?Hvis I har læst den og har nogle fede guldkorn, ville jeg blive overglad for at få dem.Det skal nævnes ... -
Den lille prins
ForumindlægHey:) Hmm jeg har nu læst den lille prins, men jeg synes den er sværd at analysere og fortolke, da jeg ikke helt forstår meningen i nogle af de ting som bliver sagt. Er der ikke en der kan hjælpe mig, ved at sige hvad de har fået ud af at læse den lille prins?? Jeg har dog været inde og læse de i... -
Antistofindhold % af voksen- niveau
Forumindlæghejsa, jeg er igang med en bilogi alf. men er gået i stå med to opgaver, håber du kan hjælpe mig med det :)\n\na)Forklar, hvorfor fostrets IgM koncentration er så lav sammenlignet med IgG koncentration:\n\nb)Analysere figur 1 og forklar, hvad udviklingen i henholdsvis IgG og IgM antistoffer betyd... -
Formel eller gammel ordstiling. Hjæælp !
ForumindlægHej Jeg er igang med en analyse, og jeg ville bare høre om denne sætning havde noget formelt i sig, eller om det bare var gammel ordstilling: Venelite rider ud fra sin faders gård. Da ser hun bjergkongen frem for sig står. Jeg kom meget til at tænke på ordene ''frem for sig står&... -
Michael Strunge
ForumindlægHej alle :-) Jeg har lige fået en aflevering for i dansk, hvor jeg skal analysere og fortolke 3 af Michael Srunge digte; Revolution, Collager og Tidens bølger. Da det er nogen meget svære digte har jeg først og fremmest fundet oplysninger om ham, men er der nogen der ved i hvilken digt saml... -
SRP i samfundsfag og mediefag - film om kønsroller/maskulinitet i det senmoderne samfund
ForumindlægHey studieportalen. Skal snart til at vælge fag i SRP og jeg har tænkt på at skrive i samf og mediefag. Jeg har tænkt på at skrive i samf om noget i retningen af identitet, kønsroller og maskulinitet i det senmoderne samfund. Jeg mangler dog en film, som jeg kan bruge og analysere i mediefagsdele... -
3g's opgave - Hamlet
ForumindlægI min 3g's opgave har jeg valgt at skrive om Shakespeares Hamlet. Min umiddelbare udgangsvinkel skulle nok være en psykoanalyse af primært Hamlet og samtidig naturligvis analyse af dramahistorien. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide om der er nogle, som har skrevet om stykket og havde en li... -
facts
Forumindlæghej allesammen... jeg skal skrive et essay om horror i engelsk.... mine punkter jeg skal skrive om er:\n1) write about the Gothic Univers\n2)analyse kittens\n3) why do we need horror\n\nhvis der er nogen som har nogle gode indveninger eller facts jeg kan bruge må i endelig skrive!!!! er lidt lost... -
HJÆLP : AT Danmarks industrialisering 1870-1900 +
ForumindlægHEJ.. Hjælp.. Jeg skal snart aflevere AT-synopsis, og jeg har fagene Dansk-Historie Vi har om Danmarks industrialisering i 1870-1900 + I dansk skal jeg analysere nogle tekster og så et billede. teksterne har jeg nogenlunde styr på, men ikke billedet. jeg glemte lige at nævne, at jeg har tænkt mig... -
den sorte smerte (balladen om den sorte smerte af García Lorca)
ForumindlægEr jeg så heldig at der sidder nogen derude med et fedt analyse/fortolkningsbud på Lorcas "Romance de la pena negra" - oversat og kommenteret af Peer Sibast til "Balladen om den sorte smerte"? Den var en af mulighederne i Operation dagsværks-hæftet fra dansk studentereksamen i... -
Politiske kredsløb
ForumindlægHola!\n\n- Sætte emnet/problemet ind i det politiske kredsløb samt analysere de/den politiske holdning der kommer til udtryk (hvilken ideologi?). \n\nHvad betyder at sætte problemet ind i det politiske kredsløb??\n\nArtiklen kan findes her:\nhttp://www.politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=347953\n... -
nationalliberalisme - hurtig hjælp - 2g opgave!
ForumindlægJeg sidder i min 2.g opgave, og skal finde frem til de nationalliberales ideologi, bl.a. på baggrund af min analyse af orla lehmanns tale i casinoteatret. men det er begrenset hvor meget ideologi jeg kan få ud af den. men jeg kan ingen hjemmeside finde, der fortæller noget om nationalliberalismen... -
:'( Dansk-historieopgaven :'( HASTER :'(
ForumindlægNogen der virkelig har lidt tid til at hjælpe med at analysere og fortolke novellen "En hunsnegl er det tætteste en hansnegl kommer på at score en fotomodel", fra novellesamlingen og havet klapper, af Jesper Wung-Sung. :( Jeg kan ikke finde noget om den novelle, heller ikke anmeldelser,... -
Inspiration til opgavebesvarelse
ForumindlægJeg har i forbindelse med et projekt fået en opgave hvor jeg skal "belyse og analysere teorien for tiltrækningskraften for legemer i rummet" Jeg har indtil videre skrevet lidt om hvad Gravitation er, men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal fortsætte. Jeg kunne selvølgelig vælge t... -
"Fra et vindu" fortæller=han=fy?
ForumindlægHey\nJeg skal analysere "Fra et vindu", og snakker en masse om fortælleren.. Kan jeg godt konsekvent kalde fortælleren "han"? det lyder bare lidt åndssvagt, at skrive "fortælleren" hele tiden..?\n\nEr der forresten nogen, der ved hvilken genre det er? indtil videre h...
