Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 19941 til 19960 af 23683
-
Det Moderne gennembrud
ForumindlægHej Studi's.Nogen, som venligst vil forklare mig "Det Moderne gennembrud"? Gerne i forbindelse med, når billeder/malerier skal analyseres, som er fra denne tid. Jeg ved, at det moderne gennembrud handler noget om det kirkelige, det videnskabelige og industrialiseringen, men jeg syne... -
Rudyard Kiplings digt "hvid mands byrde”
ForumindlægHej allesammen!Har læst digtet "hvid mands byrde" af Rudyard Kipling, ´men ville gerne høre jeres bud på en kort tolkning/analyse. Er selv kommet frem til at detbeskriver victorianernes verdensbillede: Briterne er den nye verden overlegen og har således et moralsk ansvar over for de kol... -
USA's uafhængighedserklæring
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en AT-synopsis om USA's uafhængighedserklæring.. Fagene er engelsk og samfundsfag.. Min problemformulering lyder således: Hvorfor blev USA’s uafhængighedserklæring skrevet tilbage i 1776, og hvordan har den påvirket samfundet til at være, som det er i dag? jeg ... -
Synopsis - Huntington
ForumindlægHej Folkens. Jeg er ved at skrive en synopsis om kultursammenstød. Jeg har tænkt mig at bruge Huntingston teori/forudsigelse, og derefter analysere et uddrag fra en roman som handler om ulandende ud fra Huntingston teori. Problemet ligger bare i at jeg har virkelig svært ved at finde en god prob... -
HJÆLP til problemstillinger
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en AT-synopsis om USA's uafhængighedserklæring.. Fagene er engelsk og samfundsfag.. Min problemformulering lyder således: Hvorfor blev USA’s uafhængighedserklæring skrevet tilbage i 1776, og hvordan har den påvirket samfundet til at være, som det er i dag? jeg h... -
Jacob Hansen - "Lock Out" 1900
ForumindlægHej! Jeg har dansk/historie-opgave i 1.g som optakt/træning til den rigtige i 2.g, og har valgt at skrive i dansk. Jeg vil gerne analysere Jacob Hansens "Lock Out" fra 1900, da emnet er industrialiseringen. Da novellen er knap så kendt, har det været småt med at finde inspiration. er ... -
Inspiration til opgavebesvarelse
ForumindlægJeg har i forbindelse med et projekt fået en opgave hvor jeg skal "belyse og analysere teorien for tiltrækningskraften for legemer i rummet" Jeg har indtil videre skrevet lidt om hvad Gravitation er, men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal fortsætte. Jeg kunne selvølgelig vælge t... -
Dansk Mundtlig Eksame - Folkeviser- og Eventyr
ForumindlægJeg har trukket folkeviser og eventyr til mundtlig dansk. Jeg leder efter endten et folkeeventyr eller kunsteventyr, men det er meget svært at finde en god en som jeg kan analyse. Er der nogen som kan give mig forskellige forslag til hvilke eventyre der vil være oplagte? Og vil lige sige at jeg i... -
Eksame
ForumindlægHvad kom I op i mundtlig dansk ? Jeg kom op i en tekst sidste år jeg fik 6 :S jeg analyseren den korrekt svarede på spørgsmålene men ingen nytte jeg sammenligne denne her tekst med en tekst vi har haft tidligere! Det nyttede hellere ikke ? Til sidst kom jeg ind på det om hvad det vil betyde for V... -
AT-eksamen
ForumindlægHej Jeg ved godt der er en masse indlæg her inde, om humanistisk metode. Men jeg vil bare gerne være helt sikker på at jeg har forstået det rigtigt. Jeg har skrevet om pesten og her har jeg kombineret fagene historie og biologi. Jeg har her sagt at jeg har analyseret min kilde som en levnsslutnin... -
AT-temaet 2012
ForumindlægHej, hej Jeg ville høre, om der er nogen, som har valgt at kombinere historie + biologi og arbejde med atombomberne over Hiroshima samt Nagazaki under 2. Verdenskrig: Hvilke skridt har I taget indtil videre og hvad med erfaringerne? Jeg ser det ikke svært af få biologi med ind i sagen, me... -
Forberedelse - hvorledes?
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til tysk nivo B eksamen. Jeg skal op om 1 månede. Eksamen forløber sådan her: Jeg får udleveret en tysk tekst på ca. 1 side, skal ind .. læse den og forstå. Bagefter skal jeg ind og refere den på dansk. Derefter skal jeg fortælle om en tekst jeg har forberedt i 24... -
Hjælp til enkelt ord...
Forumindlægjeg skal oversætte følgende:"Men ingen vil i dag benægte, at det er lykkedes Nadine Gordimer at forene nøgtern analyse og mådehold med engagement og indsigt, og hendes bøger vil blive læst for deres litterære kvaliteter, længe efter at systemet i Sydafrika er faldet."det er så ordet &qu... -
SRP i samfundsfag og mediefag - film om kønsroller/maskulinitet i det senmoderne samfund
ForumindlægHey studieportalen. Skal snart til at vælge fag i SRP og jeg har tænkt på at skrive i samf og mediefag. Jeg har tænkt på at skrive i samf om noget i retningen af identitet, kønsroller og maskulinitet i det senmoderne samfund. Jeg mangler dog en film, som jeg kan bruge og analysere i mediefagsdele... -
Hjælp, for det snart eksamenstid!
ForumindlægHej :) Jeg har trukket Kim Fupz Aakeson - Humor i mundtlig dansk eksamen. Jeg har bare store problemer med at finde en god tekst som siger mig noget. Min lærer har givet mig en der hedder; Den legetøjsløse stakkel'. Er der måske nogle der har hørt noget om den og give et par hints om teksten... -
Litteratur om Tjernobyl
ForumindlægHej :-) Jeg skal skrive om Tjernobyl til AT i samfundsfag og dansk. I samfundsfag vil jeg bruge Ulrich Becks teori om risikosamfundet og jeg vil overordnet se på hvordan katastrofen har påvirket folks holdninger til risikoerne der er forbundet med det moderne samfund. MEN jeg kan simpelth... -
AT i engelsk og biologi
ForumindlægJeg sidder og skal til eksamen i AT på torsdag, og er i fuld gang med at forbedre. Det går egentligt fint nok, men er gået i stå ved metodeafsnittet (som så mange andre).. I min engelskdel har jeg taget udgangspunkt i sangen "The End" skrevet af The Doors, hvor jeg har analyseret og fo... -
1000 kr. for Dansk Stil
ForumindlægHejJeg er en elev som går i 3.G.Jeg søger en som har ekspertise i at skrive Dansk stile/analysere tekster. Gerne en som læser litteraturvidenskab eller dansk på universitet. Jeg har brug for en stil der vil give mindst et 10-tal.Jeg vil tilbyde 1000 kr. for denne opgave. Betalingen vil ske via. n... -
Afkastningsgrad og overskudsgrad for NKT Holding
ForumindlægHej, står og mangler hurtig hjælp. Fik en opgave, hvor vi skulle vælge en virksomhed og analysere. Jeg valgte NKT Holding. Jeg har været inde og kigge på deres årsregnskaber for 2008 og ville gerne beregne nogle nøgletal for virksomheden men jeg får nogle ekstremt mærkelige tal, i forhold til en ... -
Hjælp: en AT'sk undersøgelse, kan man sige det?
ForumindlægHej alle, Jeg har biologi og engelsk i AT og skal op på fredag. Jeg vil derfor høre om man godt kan sige dette eller om det lyder helt hen i vejret for så lader jeg bare være med at nævne det :) Den AT’ske undersøgelse = Blander metoderne fra det naturvidenskabelig og det humanistiske fakul...
