Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19961 til 19980 af 27879
-
hvad kan en klumme handle om....?
ForumindlægJeg er gået i stå. Jeg har været inde og læse grundigt på hvad en klumme er, så jeg ved hvad kravene for genren er. Men jeg kan dog ikke finde en god måde at starte den på og om hvad den skal handle om. Er der nogen, der vil hjælpe med et emne og en meget kort indledning. Det vil jeg sætte sto... -
Modtagere i denne artikel?
ForumindlægJeg ved godt hvad en modtagere er, men jeg har så fået denne her artikel: http://www.information.dk/299070 Og den handler kort og konkret om en journalist som opholder sig i en Syrisk by som er under belejring af præsidents styrker. Men jeg tænker sådan lidt.. Udover dem der læser infor... -
Hjælp til indsamling af viden (Imperialisme)
ForumindlægHej allesammen. Om ikke så lang tid skal jeg skrive SRP i Mat A og Historie A, og jeg vil gerne læse op på emnet allerede nu. Men jeg mangler noget litteratur, især om imperialismen, som jeg kan bruge. Jeg vil især fokusere på koloniseringen, og måden hvorpå man navigerede. Er der nogen, som ... -
Reaktionskinetik
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive SRP i Biotek og matematik om "reaktionskinetik og herunder enzymkinetik". Er der nogle af jer, der har erfaring med dette emne og kan give mig nogle gode råd, bøger, link, punkter jeg kan tage med osv osv. Det vil jeg blive rigtig glad for. Evt. hvad ma... -
Hjææælp vigtigt!!
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en matematikaflevering, som jeg skal aflevere i morgen. Emnet er om eksponentielle funktioner og logaritme Jeg skal udregne hvordan antallet af unge vil se ud i år 2020? Jeg skal både lave en løsning ´i hånden´ og i TI-Nspire. Det er den udregning jeg skal lave ´i hånd... -
Atomfysik atomkerne?
ForumindlægHej derude. Jeg ville hører om der ikke er nogen som kan komme med nogen informationer om, atomfysik bare sådan generelt, da jeg skal til eksamen om 3 dage. Atomfysik er det eneste emne jeg ikke ved så meget om, så det kunne være dejligt hvis noge gidste at opfriske det sådan helt fra ny, bare s... -
Disposition til Årsprøve i matematik
ForumindlægHej, jeg har årsprøven i matematik om ikke så lang tid. Mit emne er lineære funktioner, jeg vil lige høre jeres mening om den disposition jeg har lavet. Den lyder: 1. Hvad selve formlen er 2. Hvad a og b er 3. Lavningen af en graf 4. Bevis en formel 5. Kom med eksempler Håber i kan hjælpe:) -
Enzymkinetik
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive SRP i Biotek og matematik om "reaktionskinetik og herunder enzymkinetik". Er der nogle af jer, der har erfaring med dette emne og kan give mig nogle gode råd, bøger, link, punkter jeg kan tage med osv osv. Det vil jeg blive rigtig glad for. Evt. hvad ma... -
SRP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SRP om identitetsdannelse i det senmoderne samfund (Samf. + Dansk), men mangler at vælge et værk jeg skal analysere. Jeg vil rigtigt gerne skrive om enten Naja Marie Aidt eller Katrine Marie Guldager. Er der nogen som har en ide til hvad det kunne være? Noget so... -
Udfældning
ForumindlægHej! Jeg har en rapport for om udfældning, hvilket er et emne vi kun har haft om i ganske få lektioner. Jeg skal forklare hvorfor Vand+ (NaCl, NaBr og NaI) reagerer med sølvnitrat. Jeg kan dog ikke forstå dette spørgsmål overhovedet.... Nogen der kan hjælpe med med at forklare det? -
Identitetsdannelse i det senmoderne samfund.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive SRP om identitetsdannelse i det senmoderne samfund (Samf. + Dansk), men mangler at vælge et værk jeg skal analysere. Jeg vil rigtigt gerne skrive om enten Naja Marie Aidt eller Katrine Marie Guldager. Er der nogen som har en ide til hvad det kunne være? Noget so... -
differentiering af sammensat funktion
Forumindlægf(x) = x4+ln(2x +1) Bestem f'(1) På trods af at have læst om emnet flere steder kan jeg stadig ikke løse denne...... Ved at jeg skal bruge reglerne for sammensat funktion osv, men skal ha skåret denne opgave ud i pap -
Feminisme - produkt?
ForumindlægHej alle dejlige mennesker derude! Jeg og min gruppe har besluttet os for at skrive om emnet, "Feminisme," til vores overmene, "Overgange." Jeg ville bare lige høre, om I har nogle foreslag til et produkt? Vi er lidt blanke på det punkt, haha. Ellers tak på forhånd! :D -
Kemi B - sso
ForumindlægHej alle. Jeg overvejer stærkt at skrive sso i kemi på b-niveau og jeg står og mangler emne at skrive om. Så hvis i kan komme med noget inspiration, ville det være rigtig dejligt. Jeg er specielt interesseret i salte, men har svært ved at finde på noget passende om dette, da det jo skal v... -
Hvad er Rydbergformlen og balmerserien?
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at skrive en rapport, hvor emnet er spektralanalyse med formålet: Forsøgets formål er at undersøge et grundstofs emissionsspektre. Jeg skal derfor skrive et teoriafsnit, hvorunder jeg inddrager følgende: - rydbergformlen - balmerserien Har I nogle guldkorn... -
Veterinærsygeplejerske
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at skrive en opgave om Veterinærsygeplejerske, mit under emne det er smådyr. Jeg kan intet finde overhovedet på nettet om hvordan det er og arbejde med små dyr og hvilke handlinger og andre ting der skal til? Nogen der kan hjælpe mig evt. Eller har et link til... -
Emneforslag til SRP - engelsk og religion
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SRP og jeg har valgt fagene engelsk A og religion B. Mit problem er, at jeg ikke kan finde noget spændende emne inden for de to fag. Er der nogen derude som har nogle ideer/emneforslag, der kunne være relevante at arbejde med i engelsk og religion i SRP sammenhæng ? -
AT - forslag tak!
ForumindlægHej. Jeg har om Rejser i AT, og hermed er det ikke psykiske rejser men fysiske. Mit problem ER, at jeg ikke rigtigt ved, hvad jeg skal vælge. Har tænkt på flygtninge, men da det er et bredt emne, så kunne jeg tænkte mig at høre om I har forslag til nogle bestemte flygtninge-dele.... Tak for hjæ... -
SRP: Radioaktivitet
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal som så mange andre til at skrive min SRP her til december, og tænker på at skrive om radioaktivitet i Mat-A of Fys-B. Derfor tænkte jeg på, om nogle af jer allerede har beskæftiget jer med emnet, eller blot har nogle forslag til hvad jeg kan inddrage i min opgave?... -
Matematik Noter
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med nogle fantastiske noter gennem matematik A forløbet, altså til de enkelte emner?? - Jeg er desværre i den situation hvor jeg skal selvstudere mat a, og er derfor meget interesseret i nogle gode noter af pensum. Er villig til at betale for dem, hvis de ...
