Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 19961 til 19980 af 62610
-
Verdensopfattelse
ForumindlægHvis man taler om henholdsvis buddhismens, kristendommens og islams verdensopfattelse, er det så ikke rigtigt bare at sige, at førstnævnte har en cirkulær, hvorimod de to andre har en lineær opfattelse af verden? -
negativ tid
Forumindlægesksiterer negativ tid? -
Opgaver - Wee
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/MyPage/Papers.aspx ej hvor fedt!! Tak for det, det er da bare lige hvad der er blevet efterspurt.. (evt. kan kunne tilføje noget "nr. 7 i køen") :D -
Eksamen om 24 timer (ligesom Jack Bauer...næsten)
ForumindlægHey yall.. Jeg skal op i tysk i morgen, og har været oppe for at trække en tekst idag. Jeg trak en tekst der hedder Berlin 1947 af Rut Brandt.. Nogen der vil hjælpe lidt med hvordan jeg skal gå op i det her? Vi har aldrig haft det her i tysk, så det er ret svært for mig at finde noget at relater... -
synopsis?
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogle, der ved hvordan man skriver en god synopsis. I ved måske godt at til histore eksamen (den nye ordning) skal man skrive en synopsis. Jeg har meget svært ved det, og er meget nervøs, for der er kun 3 timer til forbredelse (skrive en synopsis). På forhånd tak! -
Bog
Forumindlægkan jeg skrive en bog, er der nogle forfatter her tilstede som kan hjælpe mig .? på forhånd tak :-) -
Eksamensnit.
ForumindlægHejsa. Ja, jeg har været meget uheldig i mat i år. Har det på a-1-årigt. Sidst år fik jeg 5 i 2.g og i år regner jeg med at det går helt galt, altså 03 :(. Men mit spg. lyder på hvad kommer der så til at stå i kolonen med eksammenskaraekter på. Fordi den fra 2.g tæller 1/3 og den fra 3.g 2/3, d... -
Tekstgenrer?
ForumindlægDa jeg skal op i Religion C har jeg valgt at dedikere min weekend til omgang pensumlæsning og hvad der ellers hører med. Jeg har et udmærket overblik hvordan jeg skal gennemgå eksamensteksten, der er bare nogle forskellige tekstgenrer som jeg er i tvivl om. Så hvis der var en eller anden der gad ... -
hej jeg har fået et spørgsmål som lyder..
Forumindlægundersøg, hvordan levestandarden var i danmark omkring 1870? håber i kan hjælpe :) -
Onefone?!
ForumindlægHej folkens (= I har sikkert alle set reklamerne i tv, på gaderne og i posten; Onefone - ring billigt til udlandet. Det har ærligt talt fristet mig til at bytte mit skide dyre mobilabonement fra TDC, ud med et fra Onefone, da jeg ringer en del til udlandet. jeg kunne bare skide godt tænke mig at ... -
HJÆLP?! Samf synopsis
ForumindlægHvad er reformation og hvad indebærer det? -
Omregning af enhed
ForumindlægHej Jeg har noget med nulpunktskonventioen og standardtilstande lige nu. Jeg har fået en opgave som lyder Find standardentalpierne for H2O(g) og H2O(l) - værdierne er angivet i kJ/mol.. Disse er fundet og forskellen bliver -44,01kJ/mol Så kommer det, som jeg ikke kan finde ud af.hvordan omregner... -
tysk hjælp
Forumindlæger der nogen der kan hjælp mig med at oversæt det til tysk:: navneord, tillægsord, udsagnsord nutid, datid, før nutid/datid -
Mening?
ForumindlægHvad mener de med dette spørgsmål? Skriv i hvilke fag du tilmelder dig FSA (ud over dansk, engelsk, matematik, fysik/kemi). Hvis der er søgt dispensation, så du kan aflægge prøve på særlige vilkår i et eller flere fag, skal du skrive hvilke(t) fag, det drejer sig om. Hvis der er søgt dispensati... -
Middelalderen i DK
ForumindlægHJÆLP! Jeg skal skrive DHO om forholdet mellem kongemagten, kirkens mænd, adelen og bønderne i middelalderen i Danmark! Alt hvad i kan komme i tanke om vil hjælpe. På forhånd tak :-) -
The shining?
ForumindlægOndskabens hotel Er der nogle der kan komme med nogle forslag til, hvorfor Stanley Kubricks film ender som den gør? -
At arbejde i den danske ambassade
ForumindlægSom titlen lyder: Hvilken uddannelse skal man have for at, kunne arbejde for den danske ambassade? og evt. blive udstationeret i et andet land for den danske ambassade? -
Prostitutionsdokumentar til brug i SRP
ForumindlægJeg skal skrive om legalisering kontra kriminalisering i min SRP i dansk og samf. I danskdelen vil jeg rigtig gerne analysere en dokumentarfilm, der har fungeret som et indlæg i debatten - den skal altså gerne være subjektiv. Men alt jeg kan finde, handler om menneskehandel, og det er ikke det, j... -
Akepot af brødrene grimm
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at lave eventyr analyse, men bliver i i tvivl om Askepot af Brødrene Grimm er et folkeeventyr eller kunsteventyr? Håber der er en der kan hjælpe, er lidt presset :D -
March Boedihardjo
Forumindlæghttp://uk.news.yahoo.com/afp/20070904/tod-hongkong-education-7f81b96.html Hvordan kan en barn vide så meget? Jeg forstår det ikke..
