Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19981 til 20000 af 23723
-
Redegør for grafen for funktionen f(x)=k+b*e^ax
ForumindlægJeg har fået følgende problemformulering i forbindelse med SRO: Redegør for grafen for funktionen f(x)=k+b*e^ax. Herunder skal du komme ind på hvilken betydning de tre parametre (a, b og k) har. Forklar hvordan denne type af funktion relaterer sig til den velkendte eksponentialfunktionsfremst... -
Redegør for grafen for funktionen f(x)=k+b*e^ax.
ForumindlægJeg har fået følgende problemformulering i forbindelse med SRO: Redegør for grafen for funktionen f(x)=k+b*e^ax. Herunder skal du komme ind på hvilken betydning de tre parametre (a, b og k) har. Forklar hvordan denne type af funktion relaterer sig til den velkendte eksponentialfunktionsfremst... -
Synopsis - Huntington
ForumindlægHej Folkens. Jeg er ved at skrive en synopsis om kultursammenstød. Jeg har tænkt mig at bruge Huntingston teori/forudsigelse, og derefter analysere et uddrag fra en roman som handler om ulandende ud fra Huntingston teori. Problemet ligger bare i at jeg har virkelig svært ved at finde en god prob... -
USA's uafhængighedserklæring
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en AT-synopsis om USA's uafhængighedserklæring.. Fagene er engelsk og samfundsfag.. Min problemformulering lyder således: Hvorfor blev USA’s uafhængighedserklæring skrevet tilbage i 1776, og hvordan har den påvirket samfundet til at være, som det er i dag? jeg ... -
HJÆLP til problemstillinger
ForumindlægHej Alle Jeg skal skrive en AT-synopsis om USA's uafhængighedserklæring.. Fagene er engelsk og samfundsfag.. Min problemformulering lyder således: Hvorfor blev USA’s uafhængighedserklæring skrevet tilbage i 1776, og hvordan har den påvirket samfundet til at være, som det er i dag? jeg h... -
The Passion of the Christ - spørgsmål!
ForumindlægHej, vi har set en The Passion of the Christ i engelsk, og skal lave en analyse. Her er to spørgsmål som jeg skal svare på: 1. Mel Gibson, who directed the film, is a Roman Catholic. Why do you think Gibson as a Catholic chose to tell the story of Easter as he did? 2. Would a Danish Luthe... -
Jacob Hansen - "Lock Out" 1900
ForumindlægHej! Jeg har dansk/historie-opgave i 1.g som optakt/træning til den rigtige i 2.g, og har valgt at skrive i dansk. Jeg vil gerne analysere Jacob Hansens "Lock Out" fra 1900, da emnet er industrialiseringen. Da novellen er knap så kendt, har det været småt med at finde inspiration. er ... -
litterært essay?
ForumindlægHej Jeg skal skrive et litterært essay, men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg gør... Der står i opgaveformuleringen at jeg skal lave en fortolkning af historien, som om det var en børnehistorie. Derefter skal jeg enten fortolke teksten som en "moral tale" eller også skal jeg for... -
Dansk Mundtlig Eksame - Folkeviser- og Eventyr
ForumindlægJeg har trukket folkeviser og eventyr til mundtlig dansk. Jeg leder efter endten et folkeeventyr eller kunsteventyr, men det er meget svært at finde en god en som jeg kan analyse. Er der nogen som kan give mig forskellige forslag til hvilke eventyre der vil være oplagte? Og vil lige sige at jeg i... -
Forberedelse - hvorledes?
ForumindlægHvordan forbereder jeg mig bedst til tysk nivo B eksamen. Jeg skal op om 1 månede. Eksamen forløber sådan her: Jeg får udleveret en tysk tekst på ca. 1 side, skal ind .. læse den og forstå. Bagefter skal jeg ind og refere den på dansk. Derefter skal jeg fortælle om en tekst jeg har forberedt i 24... -
AT-eksamen
ForumindlægHej Jeg ved godt der er en masse indlæg her inde, om humanistisk metode. Men jeg vil bare gerne være helt sikker på at jeg har forstået det rigtigt. Jeg har skrevet om pesten og her har jeg kombineret fagene historie og biologi. Jeg har her sagt at jeg har analyseret min kilde som en levnsslutnin... -
Eksame
ForumindlægHvad kom I op i mundtlig dansk ? Jeg kom op i en tekst sidste år jeg fik 6 :S jeg analyseren den korrekt svarede på spørgsmålene men ingen nytte jeg sammenligne denne her tekst med en tekst vi har haft tidligere! Det nyttede hellere ikke ? Til sidst kom jeg ind på det om hvad det vil betyde for V... -
Formel eller gammel ordstiling. Hjæælp !
ForumindlægHej Jeg er igang med en analyse, og jeg ville bare høre om denne sætning havde noget formelt i sig, eller om det bare var gammel ordstilling: Venelite rider ud fra sin faders gård. Da ser hun bjergkongen frem for sig står. Jeg kom meget til at tænke på ordene ''frem for sig står&... -
Srp i engelskog mediefag - nogle idéer?
ForumindlægKære allesammen Jeg håber rigtig meget st der er nogle søde mennesker derude, som kunne komme med nogle idéer eller sige, hvad de selv skrev om hvis de skrev i fagene eng/medie . Jeg havde overvejet Fight Club, men synes faktisk, den er lidt svær. Det skal også gerne være noget hvor man kan inddr... -
Hjælp til enkelt ord...
Forumindlægjeg skal oversætte følgende:"Men ingen vil i dag benægte, at det er lykkedes Nadine Gordimer at forene nøgtern analyse og mådehold med engagement og indsigt, og hendes bøger vil blive læst for deres litterære kvaliteter, længe efter at systemet i Sydafrika er faldet."det er så ordet &qu... -
Hjælp, for det snart eksamenstid!
ForumindlægHej :) Jeg har trukket Kim Fupz Aakeson - Humor i mundtlig dansk eksamen. Jeg har bare store problemer med at finde en god tekst som siger mig noget. Min lærer har givet mig en der hedder; Den legetøjsløse stakkel'. Er der måske nogle der har hørt noget om den og give et par hints om teksten... -
Michael Strunge
ForumindlægHej alle :-) Jeg har lige fået en aflevering for i dansk, hvor jeg skal analysere og fortolke 3 af Michael Srunge digte; Revolution, Collager og Tidens bølger. Da det er nogen meget svære digte har jeg først og fremmest fundet oplysninger om ham, men er der nogen der ved i hvilken digt saml... -
AT i engelsk og biologi
ForumindlægJeg sidder og skal til eksamen i AT på torsdag, og er i fuld gang med at forbedre. Det går egentligt fint nok, men er gået i stå ved metodeafsnittet (som så mange andre).. I min engelskdel har jeg taget udgangspunkt i sangen "The End" skrevet af The Doors, hvor jeg har analyseret og fo... -
SRP - Depression i det senmoderne samfund
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive SRP om emnet "depression i det senmoderne samfund" i fagene psykologi og samfundsfag. Jeg tænkte om der var nogle derude, som der havde nogle relevante idéer om, hvilke teoretikere jeg kunne inddrage? Samt, om i kendte nogle kampagnevideoer, terapimodeller, met... -
Afkastningsgrad og overskudsgrad for NKT Holding
ForumindlægHej, står og mangler hurtig hjælp. Fik en opgave, hvor vi skulle vælge en virksomhed og analysere. Jeg valgte NKT Holding. Jeg har været inde og kigge på deres årsregnskaber for 2008 og ville gerne beregne nogle nøgletal for virksomheden men jeg får nogle ekstremt mærkelige tal, i forhold til en ...
