Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 19981 til 20000 af 47497
-
differentialligninger
Forumindlæger der ikke lige en/nogen som kan uploade mig i det, for har simpelthen glemt det? -
facitliste
ForumindlægFindes der ikke en facitliste til bogen "eksamensopgaver i matematik", da det er dybt frustrerende at sidde og øve til prøve ved at regne ogaver uden at kunne se om man har regnet rigtigt.... -
Bioanalytiker
ForumindlægJeg har planer om at søge ind som bioanalytiker efter endt gymnasie tid, men kunne se på www.ug.dk, at de ikke kører efter kvote systemet, og er så i tvivl om hvordan jeg finde ud af hvad gennemsnittet osv. skal være.. Skal man ringe derind, eller er der nogen der ved om man kan se det et eller a... -
de 5 trekantstilfælde
ForumindlægHej! er der nogen herinde der kan fortælle mig HVORFOR der lige præcis er 5 trekantstilfælde. der er lidt stress på den (; -
optagelsesprøve
ForumindlægHej alle sammen!!! Jeg vil hører om der er nogen der har været til optagelsesprøve på hhx, og om jeres meninger og holdninger til dette...er den svære eller hvad forventer de at man skal kunne? tak på forhånd -
Sygeksamen og...
ForumindlægHej! Jeg er meget bekymret for min eksamen på mandag, jeg skal op til mat. B skrf.. jeg ersyg og ved ikke om det går over indtil mandag., jeg er bange for at det påvirker min eksamen.. Så mit spørsmål er hvis jeg går til sygeeksamen og det er i august hvor jeg skal tage sommerkursus i mat. A på G... -
Er der eksamen for folkeskolerne i morgen?
ForumindlægVille bare vide det da min ven sagde det til mig men de plejer ikke at komme så tideligt -
karakter
Forumindlæghvis et uddannelses sted kræver matB på mindst 8 i gennemsnit, og man selv har mat A, hvor meget skal man så have i gennemsnit, før kravet bliver opfyldt? -
Bestemmelse af kvartilsættet og procentdel
ForumindlægJeg har problemer med en opgave som lyder: Pr. 1. januar 2013 har man opgjort aldersfordelingen af københavnere mellem 30 og 70 år, der har taget en lang videregående uddannelse. Aldersfordelingen fremgår af nedenstående tabel. [alder,30-40,40-50,50-60,60-70] [uddannelse.,28738,13128,6608,5129] ... -
Online notat database
ForumindlægJeg spiller i øjeblikket på mit sidste kvad i gymnasiet, men her op til eksamen tiden, kom jeg på ideen om at lave en online notat database hvor alle kan supplere med hvad de ved og derved stykke et godt grundlag sammen for alle der skal have lidt ekstra med på vejen til eksaminations lokalet.Til... -
dansk
ForumindlægMin lærer sagde engang, at det ville være en god ide om at snakke lidt om fagenes muligheder og begræsninger. Men kan ikke rigtig se nogle begrænsninger.. hmm.. jeg skriver i dansk og historie.. Dvs. humanistisk og samfundsfagligt.. Hvilke begrænsninger kan der være ved disse fag? -
Hjælp!!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave?? -
eksamens spg. differantialregning
Forumindlæghej,jeg har et par spørgsmål, som håber I kan svarer på.hvordan kan et spørgsmål i differantielregning lyde? (mat. b-niveau)Har I nogle forslag til en disposition hvis man trækker "differantielregning"?Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil starte med hvis jeg trak dette emne ?_? -
supplering
Forumindlægheyhar en veninde som har søgt ind på radiografuddannelsen med er blevet afvist da hun ikke havde et snit på 6 i mat A som var et krav, nu spørger hun mig om hun kan nå at supplere det, og hvis ja skal man så til eksamen igen?jeg kunne ikke rigtig svare hende derfor spørger jeg herinde.. -
Rumgeometri
ForumindlægHej, jeg ville bare spørger, om der nogle der kunne hjælpe mig med min opgave, da jeg er helt lost. Den lyder på: Bestem parameterfremstilling af linjen som går igennem A(1,2,2), B(3,-4,-2) Tak på forhånd! -
Eksamensspørgssmål
ForumindlægHej jeg har svært ved at finde ud af hvad man kan svare til dette spørgsmål vi har fået stillet, min opgave lyder som følger: Skriv en disposition til nedenstående eksamensspørgsmål. Dispositionen skal max fylde en A4 side, hvor I beskriver/tegner de relevante begreber, formler, figurer og vigti... -
Mikro økonomi - undervisning
ForumindlægHar følgende oplysninger: QD = 200 – 2·P Q viser antal timer i tusinder, og P er timeprisen i Euro. For monopolet er de samlede omkostninger ved produktionen (Q) givet ved følgende funktion: TC = 25·Q + 0,125·Q2 Har brug for hjælp til følgende: - Beregn og illustrér grafisk antallet a... -
Forskellige spørgsmål til mundtligt mat
Forumindlæg1) Bevis for sinusrealtionerne (vilkårlige trekanter) 2) Bevis for formlen for arealet af en vilkårlig trekant 3) Redegør for differentialkvotienten som en grænseværdi. 4) Redegør for andengradspolynomiers monotoniforhold 5) Vis hvordan man kan bruge trekantsberegninger til opmåling og afstandsbe... -
Hjælp til opgave omkring Valves
ForumindlægHej... Håber der er nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver, er helt blank :(http://peecee.dk/?id=3911 (opgaven er på engelsk)Jeg tror nok det er lykkedes mig at lave nr 1, men det går virkelig helt galt ved nr 2 osv...På forhånd rigtig mange tak :) -
Løsningsmuligheder
ForumindlægEn fåreavler vil opsætte en rektangulær indhegning langs en å. Der skal ikke være være hegn ned til åen. Han råder oer 150 meter hegn. Er det nok til at få indhegnet et areal på 3200 m2? Løs opgaven på 3 forkellige måder?Øh..skal den regnes sådan?noget med, at:Der er sidderne x,x,også er der 150 ...
