Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19981 til 20000 af 153151
-
KVINDER!
ForumindlægHey allesammen! Håber at i kan hjælpe mig! Jeg har om kvinderne i 1920-30 erne, som jeg skal skrive en stor stil om. Hvad kan jeg komme ind på, som er vigtigt!? Det må gerne være noget historie og dansk. det er sådan set ligegyldigt. husk det er i 1920'erne-30'erne JEG VIL VÆRE DYBBB... -
Lektiehjælp i matematik søges
ForumindlægHej. Jeg er en pige, som går i gymnasiet i 3.g og bor i odense. jeg søger hjælp i matematik på A niveau 2 til 3 timer om ugen. jeg har brug for hjælp til mine afleveringer og studieretningsopgaven, som jeg skriver i matematik og historie. Man får selvfølgelig løn. Jeg håber at der er nogen der h... -
Fysik - effektivitetsudregning, evne og forbrug (AT-eksamen)
ForumindlægHej (: Jeg skal til AT-eksamen på mandag (d. 31.05.10) i historie og fysik. Jeg skriver om damplokomotivet og skal udregne effekten af maskine vs. effekten af skibsfart og dyretransport (heste og okser).. Hjælp?! Hvordan udregner jeg det og hvilke tal skal jeg have om damplokomotivet, skibsfart ... -
Paradigme, metode?
ForumindlægHej.. Min lærer har sagt til mig at det ville være en god idé at bruge noget paradigme metode i mit metode afsnit.. men jeg ved ikke hvad det er?? Har prøvet at søge på det på nettet og i den mappe hun foreslog jeg læste, men kan simpelthen ikke finde ud af det :S... nogen der ved det? Skriver om... -
Palæstina/Israel - Problemformulering
ForumindlægHej alle, Jeg skal til at skrive en problemformulering og mit overordnet emne er: Israel Palæstina konflikten. Mine to fakulteter er historie og samfundsfag. Jeg vil gerne kom ind på noget forhistorie og optakten til 1948 og derefter noget inddragelse af samfundsfag, men det har j... -
The Dress - symboler???????
ForumindlægKære alle. Håber virkelig i kan hjælpe mig, har prøvet og prøvet at finde nogle symboler i ''The Dress'' af Julia Darling, men forgæves. Her efter har jeg forsøgt at søge på nettet, men igen intet. Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at finde nogen i den historie? Håber vi... -
Matematik og andet fag?
ForumindlægHej folkens Jeg søger ind på matematiske fag på KU. Jeg har sendt min ansøgning afsted, og kommer forhåbentlig ind med mit snit på lidt over 10. Mit spørgsmål går på opbygningen af studiet i forhold til inddragelse af andre fag.Jeg ved at der er mulighed for at kombinere med f.eks. økonomi, stati... -
Darwins evolutionsteori (Links + bøger)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) Jeg har lånt bogen "Arternes oprindelse", men da det er en ordentlig moppedreng, tænkte jeg på om der er nogen som kender en god hjemmeside som forklarer det hele eller en lidt korter... -
impressionismen og Helle
ForumindlægImpressionismen og Helle Helle med det mener jeg Helle Helles måde at bruge impressionismen er der nogen der kender nogle bøger eller sider der omhandler det? Eller anden form for hjælp?Håber i kan hjælpe mig har nemlig kun fundet en novelle der omhandler det. -
Bestået eller ikke bestået
ForumindlægHejsa...Vi har diskuteret en del efterhånden, om hvorvidt det er muligt at bestå en studentereksamen med eksamenssnit på under 6.Lad os antage at vi har de to søjler, x og y.x er årskaraktererne, mens y er eksamen.Jeg er så klar over, at man tager gennemsnittet af de to.Men er det dermed muligt a... -
Overskrift
ForumindlægHej!\n\nJeg er ved at lave et stort projekt i latex og er løbet ind i (endnu) et problem.\n\nHver gang vi påbegynder et nyt chapter, laver latex et sideskift og starter herefter et godt stykke nede på siden.\n\nHvordan kan jeg få overskriften rykket længere op på siden? -
Ulighed
ForumindlægEndnu et spørgsmål fra min side af.\n\nJeg sidder og kigger på en ulighed. Der står:\n|2-a|>1 <=>\n2-a>1 v 2-a<-1 <=>\na3, dvs. 3<a=<4.\n\n(her skal =< ses som "mindre end/lig med")\n\nDet jeg ikke forstår er sidste linje. Hvordan kan det blive ... -
elektricitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe?\n\nHvordan udvikler vi produktionen af elektricitet i fremtiden ? \n -
Valg af bog til rapport
ForumindlægJeg skal til i morgen vælge en bog, som jeg vil lave bograpport over, men aner ikke, hvilken jeg skal vælge.Bogen skal helst være en roman, men må også gerne være en novelle- eller digtsamling.Der stilles ikke krav til noget specielt antal sider - fx må den gerne være på 80.Har ind til videre tæn... -
Interessant område
ForumindlægHvad er efter din mening det mest interessante område inden for fysikken? -
gennemsnit
ForumindlægHejsa, Jeg har min sidste eksamen i morgen. hvordan kan jeg regne mit gennemsnit ud indtil videre? jeg er fra den gamle skala, ordning. er der et skema et sted hvor jeg kan indsætte mine karakterer og regne med snit ud? vh. josefina -
Hjælpelærer til SRP 2017 søges
ForumindlægHej Jeg er en pige, som skal til at begynde i 3.g, og derfor skal jeg i dette år skrive min studieretningsopgave (SRP) i december. Jeg har en naturvidenskablig studieretning, (MAT A, Fys A og Kemi B), og søger dermed en hjælpelærer, som vil vejlede mig, og hjælpe mig igennem forløbet i december.... -
muligt at klage?
ForumindlægHej, jeg bliver student i næste uge. Jeg har i dag fået skriftlige karakter for de skriftlige prøver. Er det muligt at klage over karakteren? -
Lars Løkke Rasmussens nytårstale 2011
ForumindlægEr der nogen der har læst og analyseret Lars Løkke Rasmussens nytårstale 2011 ? -
DHO idéer/emner?
ForumindlægKære SP, Jeg stod fast ved at skulle skrive om en bog der var blevet filmatiseret. Men jeg ville have taget udgangspunkt i både bogen - og filmen. Min lærer synes det var for bredt. Han mente jeg skulle tage kun bogen, hvilket jeg ikke ville fordi det er dødssygt at analysere en hel krimi (roman...
