Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 2041 til 2060 af 3925
-
Redegørelse og diskussion - 13-tal
ForumindlægJeg har skrevet redegørelses og diskussions stile i gymnasiet i lang tid, og jeg har fået 11 hver gang. Nu er jeg så kommet til det punkt, hvor det ville være rart at vide, hvad jeg kan gøre for evt. at få 13. Min lærer taler i øst og i vest, når hun forklarer hvad der skal gøres bedre, så hvis d... -
Filosofi eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg skal selv til Filosofi C-niveau eksamen her d. 4., og ville derfor høre lidt om, hvordan sådan en eksamen forløber, osv. - Hvordan skal man strukturere sin eksamen? I vores undervisning har samtalen altid været meget løs? - Nogle gode råd ? På forhånd tak. -
Er jeg klar til mundtlig dansk??
ForumindlægHejsa! Jeg har styr på periodernes overordnede træk, forfatterne fra perioderne, noteret de vigtigste ting fra pensumteksterne, hvormed jeg også har fået repeteret hvad der er stilistisk og karakteristisk ved de forskellige tekster og perioder. Jeg har også noteret småting om de forfattere jeg k... -
Dansk eksame 9.klasse.:)
ForumindlægHej :) Jeg skal op til dansk mundtlig i overmorgen men er der nogen som vil forklarer mig hvordan jeg kan starte med at perpektiveringen? tak.. -
Livsytringer!
ForumindlægEr der nogen der kan komme med en helt konkret definition på de suveræne livsyrtinger. Er der andre slags livsytringer end de suveræne? Hvordan hænger det sammen med "den etiske fordring"?? -
hvordan skriver man en andmenelse af et digt
Forumindlæghvad for nogle ting skal det inholde nå man skriver en andmenelse af et digt, -
1984 en fremtidsforudsigelse
ForumindlægJeg skal skrive At-eksamensopgave i dansk og historie om George Orwells roman 1984 og har brug for lidt hjælp Jeg vil spørge om der er nogle der kan forklare hvad der gør 1984 til en fremtidsforudsigelse ud over at handlingen tager plads en rum tid før bogen egentlig er skrevet... Hvad er det de... -
Rækkefølge eksamen
ForumindlægHej, jeg tænkte på, om dem af jer, der har været oppe, lige kunne skrive i hvilken rækkefølge i tog de forskellige ting, som skal med til fremlæggelsen? Og så evt. hvilken karakter i har fået, så man har lidt at forholde sig til? På forhånd tak -
Starten på en engelskstil ?
ForumindlægHej ! Jeg ville høre, om der var nogen der havde nogle gode forslag til, hvordan man kan starte sin engelsk stil ? evt. gode vendinger ? -
Finde hastigheden, forsøg
ForumindlægHej! Jeg har lavet en fysik forsøg med snor som blev sættet i sving ved nogen forskællige frekvenser. Længden af snoren er 0,905 m og massen pr. længde er 86 mg/m. Jeg målte frekvensen for 1.overtone for forskællige lodbelastninger og skrev det ind i en tabel. Så skal jeg finde farten ved at bru... -
Dansk/Historie opgave
ForumindlægHej, jeg har brug for en kort og let forståelig vejledning til hvordan man skriver problemformuleringen til Historieopgaven.. jeg vil gerne beskæftige mig med noget indenfor mellemkrigstiden. håber på hurtig hjælp da jeg skal aflevere imorgen. tak:) -
Hvilken fortæller.
ForumindlægHej alle sammen (: Håber virkelig i gider og hjælpe mig! Er ved og analyser digtet "skæbne" og er kommet til hvilken slags fortæller det er. Men er kommet rigtig, rigtig meget i tvivl. Så mit spørgersmål er - hvad syntes i? Digtet: Hurtige, lyse stemmer, der hvirvlede ud i det blå ... d... -
Litterær Artikel
ForumindlægHay ! Skal til at skrive en litterær artikel og blev lige i tvivl, må/skal ikke/skal den være i punktform ? -
Kemi C - Eksamen
ForumindlægHej! Jeg står i den situation, at jeg skal til mundtlig eksamen i Kemi C på mandag. ' Da spørgsmålene tager udgangspunkt i rapporter, er det vel væsentligt at rapporten er nogenlunde rigtig? Et af eksamensspørgsmålene handler om et forsøg jeg tidligere har lavet, nemlig "Titrerin... -
Metoder
ForumindlægHvilke metoder bruger man normalt i Old? Jeg har analyseret og fortolket "platons symposion", men er ikke sikker på hvilken metode jeg skal skrive jeg har brugt?? Er det bare hermeneutikken? Eller ligger der mere bag det? Fortsat god aften til alle. -
Dansk eksamen hjælp til min synopsis
Forumindlægoverskrifte beskriver en del af mit problem, vi har fået en masse ark af min lærer hvor der står hvad en synopsis skal indeholde men jeg føler virkelig stadig at jeg er på bar bund, og jeg syntes ikke rigtig min lærer er til den stor hjælp.... altså jeg har lavet side et og nu skal jeg til at la... -
Engelsk synopsis
ForumindlægHej der ude! :) Jeg står og skal lave en engelsk synopsis. Mit overmene er "Sociale networks" og mit underemne er "The sociale medias influence on teenager". Jeg ved ikke helt hvad punkter man kan have til dette emne? Håber i kan hjælpe og komme med nogle bud :) Med venlig h... -
HJÆLP H.C ANDERSEN DEN LILLE HAVFRUE
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen i 9 klasse og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svolvst... -
engelsk
ForumindlægHej Er der nogen der ved om der står på selve teksten man trækker til engelsk mundtlig eksamen på B-niveau (STX) om det er en short story eller et essay osv.? -
Denne hersens forfatter
ForumindlægJeg har i noget tid nu været i gang med at læse American Psycho, som jeg skulle have haft skrevet om til SSO. Men da jeg synes at denne (som siderne er skredet frem, hvilket man egentlig burde have vidst) er blevet en tak for voldsom for mig. Jeg vælger dog at blive ved samme forfatter og vil så ...
