Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 2901 til 2920 af 57177
-
Dansk Stil - HASTER!
ForumindlægHej allesammen, jeg har skrevet en dansk redegørelse af en interview med Inge Heise, vedrøende artiklen "Smid de dovne ud af gymnasiet" den er ca. 2-2.5 sider.. er der lige nogen der vil kigge den igennem o rette mine fejl. jeg skal afleve den idag, senest kl 23.59! :) -
Fordybelsesområde i dansk
ForumindlægHej allesammen! :-) Jeg har lige trukket mit fordybelsesområde i dansk, jeg trak "relationer" og jeg er helt på bar bund, jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om det, er der måske nogle derhar nogle ideer og tips de vil give videre? :-) Jeg går forresten i 9. klasse.. På forhånd ... -
Dansk Synopsis
ForumindlægJeg er ved at skulle op til eksamen i mundtlig dansk. Vi skal så lave en synopsis, jeg har trukket emnet: Storbyen og mennesket, er der nogle tekster i kan anbefale? Eller nogle tips generelt? Jeg har hørt at Dan Turell kunne være et godt valg, men hvilke af hans tekster kunne man vælge? På forh... -
Dansk Essay??
ForumindlægHeeij:D Nogen der gider hjælpe mig med min danske essay, den skal omhandle om en situation, hvor min mobil ringer og det irritere miq,. Emnet er ikke selv valgt:D Jeg har skrevet 591 ord, og der skal være 800 ord. Er der nogen der gider hjælpe mig med at gøre den færdig, og rette den? - Hvis der ... -
Den Danske Filmskole
ForumindlægJa, jeg kunne virkelig godt tænke mig at blive filmklipper. Ham der sidder og redigerer film, TV, videoer osv osv. Er Den Danske Filmskole den eneste vej til det mål? Jeg er kun 19 år, så er det helt umuligt for mig at komme ind? Og findes der alternativer til at komme til at beskæftige sig med ... -
Dansk stil !
ForumindlægHej Peeps :) Jeg sidder her og er igang med min danske stil som skal afleveres efter påskeferien. Jeg vil høre om der er nogen som vil rette den, når jeg bliver færdig med den? Den er på 1000 ord cirka og det er 2.g-stof. Det er generelt tegnsætning og eventuelle råd jeg gerne vil have til den ... -
Dansk - portræt
ForumindlægPortræt - dansk Jeg har lavet et portræt af en fra min klasse.. vil gerne vide om jeg har ramt genren og hvad der kunne laves om på:) -
Begivenheder til danskhed
ForumindlægHej, jeg har trukket Danskhed i historie til FSA. Har i nogle idéer til begivenheder, eller andet, jeg kan berøre/beskrive? :) - Fortsat god dag -
Dansk rettelse ?
ForumindlægKære bruger af studieportalen :) Jeg er færdig med min dansk kronik og vil gerne have en til at se på den hvis det var muligt ? Tusind tak på forhånd :D -
fsa dansk
ForumindlægEr der nogen der har et link til fsa dansk skriftlig fremstilling maj 2014, hvor jeg kan se det komplette sæt? På forhånd tak :) -
Dansk eksamen
ForumindlægHvordan synes i det er mest optimalt at læse til dansk eksamen? og hvilke bøger bruger i?Jeg har selv tænkt mig at benytte litteraturens veje en del, har i nogle forslag til andre bøger, der er gode til at gennemgå de forskellige perioder?Mht. pensum ved jeg ikke hvor meget jeg har tænkt mig at l... -
Dansk eksamen
ForumindlægDansk eksamen om "DANSKHED" Jeg trak så danskhed til mundtlig eksamen i dansk, og jeg mangler nogle idéer til nogle tekster, digte, sange, noveller, kortfilm osv. Hvis du har noget der omhandler danskhed, så må du meget gerne skrive dem.. Tak på forhånd - Freja -
dansk-eksamen...
ForumindlægHvad bør man se på, hvis man trækker fantasy til dansk? Skal de analyseres ligesom eventyr, eller som romanuddrag eller? HJÆLP! -
Dansk forfatter
Forumindlægjeg skal skrive en dansk rapport om analyse af novelle, og vil gerne vide hvilken forfatter jeg kan skrive om?kravene er meget små, det skal bare være en der skriver noget som kan fortolkes og analyseres bredt, og ellers intet andet :) -
MAT B SKRIFTLIG EKSAMENEN 27. MAJ 2014 STX
ForumindlægHej Vi der var oppe i MAT B STX i dag, kan vi ikke sammenligne vores resultater? Jeg kan ikke vente til jeg får opgaven igen!! -
Dansk statsborgerskab
ForumindlægKan jeg godt søge om dansk statsborgerskab, hvis jeg er under 18, og ingen af mine forældre har dansk statsborgerskab? -
Dansk Eksamen
ForumindlægJeg skal her til sommer til mundligt eksamen i dansk. Jeg har i dag trukket overemnet "Drømme". Jeg skal så finde en tekst som handler om drømme eller bare en tekst hvor der indgår en drøm. Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogle. Kender I en historie om en drøm eller ligene? Je... -
Hjælp til dansk stil!
ForumindlægHey derude!!:-)Jeg tænkte på om der er nogle af jer, som har skrevet en "studentereksamens" stil i skriftlig fremstilling i dansk (oplæg fra 1995)? Fordi jeg mangler virkelig inspiration, da jeg ikke helt ved hvilket emne jeg skal skrive om. Håber at nogle kan hjælpe mig :-) -
Dansk litteratur.
Forumindlæghey gutter. har fået en lille opgave stillet med hensyn til dansk litteratur. jeg skal forklare hvad følgende begreber betyder: radikal liberalisme positivisme naturalisme jeg har fundet ud af de to sidste, men har lidt problemer med den første, altså radikal liberalisme. det kunne være der v... -
Klumme om danskhed..
ForumindlægJeg skal skrive en klumme om danskhed og jeg vil gerne høre hvad I mener der er danskhed ! Og hvis nogle af jer har en ide til hvordan en god indledning på sådan en klumme er! Tager jeg meget gerne mod ideer? :-D
