Søgning på: analyse af novellen sex. Resultater: 341 til 360 af 28369
-
HJÆLP! Romaner/noveller om identitetsdannelse til min SRP
ForumindlægJeg skal snart igang med at skrive min SRP og mit emne er "unge i det senmoderne samfund" og fagene er Dansk A og samfundsfag A. Jeg tænker lidt at jeg gerne vil ind på noget med identitetsdannelse af unge, men jeg mangler desperat inspiration til romaner/noveller som jeg kan bruge i ... -
Provokerende undertone i novelle.
Forumindlæghej. jeg går i 8 klasse, og vi har fået udelt en novelle som vi skal analysere og der efter forklare om hvad/hvordan der er noget provokernede i teksten. jeg har fået tildelt novellen Drivhuset af Anders Bodelsen. jeg har desværre meget svært ved at finde ud af hvad det provokernede i dette værk ... -
Gode noveller fra 1990-2010
ForumindlægJeg har trukket "noveller fra 90'erne og 00'erne" i min dansk mundtlig eksamen. Jeg skal selfølgelig selv have en novelle fra den tidsperiode at analysere, så jeg tænkte på om i måske ville kunne skrive nogle gode i kommentarfeltet. Tak på forhånd. ... -
Pressefoto,novelle,artikel,børnebog.
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til eksame i dansk, og jeg fatter ikke en dyt af pressefoto,novelle,artikel eller bærnebøg. Jeg skal analysere en af dem. Kan i hjælpe mig med ar fortælle præcis hvordan man gøre og hvordan jeg for det i hovedet! Taak -
Far och jäg (novelle)
ForumindlægHej allesammen. Er der nogel der har lavet en analyse af "Far och jäg" af Par Lagerkvist? Jeg forstår ikke helt om hele novellen er et flashback, da drengen fortæller om en ting der er sket. Han er jo blevet ældre, og fortæller om turen med sin far (da han var 10 år). Vil det så sige, ... -
Noveller
ForumindlægHej Jeg skal skrive en novelle. Hvad er reglerne for en novelle? -
novelle, høj stil, lav stil ?
ForumindlægHej hvad bedtyder høj stil og lav stil når man analyserer novelle? -
HJÆLP TIL NOVELLEN: ANE-METTE
ForumindlægEr der nogen der har læst Ane-mette som har analyseret den el. muligvis har nogen gode notater til den? -
Kender du en god novelle fra det moderne gennembrud
ForumindlægJeg skal bruge en noveller, eller en anden form for teks, der belyser at samfundet var klassedelt mellem 1850-1914. Novellen må meget gerne være fra de riges synsvinkel. Har du et bud på en tekst, så skriv gerne :). -
novelle
ForumindlægHej jeg skal op i dansk eksame meget snart, jeg skal op i novelle fra perioden 1940-1990. men kan bare ikke finde en god novelle, kan i hjælpe. -
Analyse af en mediebegivenhed
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal op til dansk eksamen her i næste uge, men har virkelig brug for hjælp.. Jeg skal fortælle om novellen ''en mediebegivenhed'' af Villy Sørensen. Er der nogen der kan hjælpe mig med at analysere den? Hvad der står mellem linjerne og hvad det hele egentlig... -
Analye af novellen " Rooftop
ForumindlægNogen som har lavet en analyse af novellen Rooftop ? -
Novelle
ForumindlægHej Jeg vil gerne en kort rusme til barnet novelle Af Poul - Henrik Trampe -
Noveller om narcissisme og individet
Forumindlæg(MÅ GERNE VÆRE ANDET TEKST END NOVELLER) Hej. Jeg skal skrive AT i Dansk og oldtidskundskab, og jeg leder efter en dansk tekst at analysere. Er der nogen, der kender nogle tekster, som illustrerer nynarcissisme? Det må være alt muligt tekst. FX blogs, artikler, noveller, digte. Alt kan bruges, me... -
Brugen af sex i fremtidige reklamer
ForumindlægHej alle Har i et bud på hvordan fremstillingen af køn samt brugen af sex blive brugt i fremtidige reklamer :) -
valg af novelle - Sorg
ForumindlægHej, jeg skal lave et oplæg om en selvvagt novelle, men jeg har svært ved at finde en der er interesant og fin nok at analysere. De eneste 2 krav der er at den skal være mellem 5-10 ns, og omhandle sorg. nongle forslag? :)) -
Novelle
ForumindlægHej alle! jeg skal skrive en novelle til terminsprøven, og vil bare være helt sikker på hvordan man bygger en novelle op, og hvad der karakteriserer den. hvis nogle ville komme med tips eller generel info om noveller ville det være skønt! -
Novelle! :-)
ForumindlægHejsa! - jeg har ingen ideer om hvad min novelle skal handle om. - hvis du har en novelle vil du så ikke poste den ind her så jeg kan tage nogle ideer fra din novelle? Vil sætte meget pris på det! :-) Tak på forhånd. -
Freud - noveller - AT 2010
ForumindlægHej Jeg har besluttet mig for at fokusere på Freuds psykoanalyse til årets AT eksame. Jeg vil bruge fagene dansk og psykologi, så leder efter noveller /digte der vil passe godt med Freud. Jeg overveje at inddrage behaviorisme i en eventuel diskussion?? Men alle foreslag er velkomne, så kom gerne ... -
Noveller
Forumindlæghej. plejer der og være et anslg når en novelle begynder i in media res? :-)
