Søgning på: historie noter hf. Resultater: 4041 til 4060 af 33009
-
Oldtidskundskab EKSAMEN
ForumindlægJeg skal op i old i næste uge, jeg har læst pensum ,men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige om de læste tekster, det er jo bare nogle historier. Hvad skal man sige når man er til eksamen? Altså hvad kræves der at man siger? -
Engelsk til og med på mandag! Hjælp Plz.
Forumindlægjeg har følgende sætninger og ud fra det skal jeg skriv en historie. behøver ikke være overdrivende lang. men bare en opdigtet et. sådan lyder opgaven (WRITTING A NAARATIVE) THIS IS THE UNFINISHED STORY HENRY DUNLOP,MANAGING DIRECTOR OF A LARGE COMPANY. WRITE IT IN FULL SENTENCES- AND COMPLETE IT... -
Hvad betyder
ForumindlægHvad betyder det når der som adgangskrav står følgende: En højrere forberedelses ekamen (hf-enkeltfag) uden overbygning, men med seperat overbygningsbevis Nogen der kan fortælle mig hvad et seperat overbygningsbevis indebærer -
1,03-Reglen!
ForumindlægHey..Er der nogen herinde, der ved om man i HF kan gøre brug af denne regl!På HF har man ikke et højtniveau fag, men hvis nu man tager et A-niveau fag som aftenundervisning et sted, kan man så godt? -
Hjælp søges!
ForumindlægJeg har desværre været syg i længere tid, og har fundet ud af at jeg skal lave en analyse af Historien om en moder, skrevet af H.C Andersen. Den skal afleveres om 3 dage. Og jeg er på bar bund. Nogen derude som vil hjælpe mig??Hilsen Dije -
Romerrigets fald SSO
ForumindlægHej jeg har brug for idéer omkring min problemformulering. Altså emner jeg kan komme ind på En redegørelse for hovedtræk i Romerrigets udvikling i senantikken - mange tak :) -
Terrorisme
Forumindlæger der nogle der har forslag til SSO om terrorisme? Behøves ikke at være historie, kan sagtens være samfundsfag, da jeg har begge fag. -
Thermopylai
ForumindlægHej, Nogen der kan hjælpe mig med nogle gode noter til SLaget ved Thermopylai? Ikke et resumé, men noter til en analyse søges.. -
Skifte uddannelse
ForumindlægHej jeg skriver for at spørge meget vigtigt jeg håber du kan hjælpe mig måske har været udsat for det samme. Lige nu går jeg på HF men kunne godt tænke mig at skifte da jeg ikke er tilfreds det sted jeg går på nu. Hvis man gerne vil skifte er det muligt at gøre lige nu eller er det for sent. Al... -
Xenofon - Oikonomikos
ForumindlægHey.. Er der nogen der har beskæftiget sig med bogen Oikonomikos, og muligvis har nogle gode notater hertil?? Det ville være en utrolig stor hjælp... jeg har selv lavet notater til bogen og har planer om at ligge dem ind på studieportalen, men vil lige sammenligne mine notater med andres så jeg e... -
erfaring med matematik på a?
Forumindlæghej jeg har ligenu "kun" matematik på a niveau, men er ret glad for det og rimelig stærk i det. så overvejer lidt at hæve det til a niveau er der nogen her der har erfaringer med a niveauet, i forhold til b niveau? har nemlig hørt mange skræk historier om at selvom du er dygtig på b ... -
SSO tysklands udenrigspolitik 1930 og optakt til anden verdenskrig
ForumindlægHej Jeg har sammen med min vejleder fundet frem til mit emne som er Tysklands udenrigspolitik i 1930'erne og deres optakt til anden verdens krig. Er der nogen her inde som kan komme med gode råd til min problemformulering eller bøger og sider hvor der stor fakta omkring mit emne. Jeg skriv... -
Vikingetiden
ForumindlægAlt der kan bidrage til min viden omkring vikingetiden og overgangen til det kristne Danmark vil være til meget hjælp. -
Erkendelsesteori
ForumindlægHej er der nogen der har gode noter til erkendelsesteori i historie? Eller nogen der hurtigt kan forklare det her? -
Das Blaugeschlagene?
Forumindlæger der nogen som har læst historien Das Blaugeschlagene? som måske har nogle noter til den?? for den er med i mit pensum... -
Erfaring med at være selvstuderende??
ForumindlægNogle der har erfaring med at være selvstuderende? (gym.uddannelse)? Jeg har lige været selvstuderende i matematik c HF enkeltfag (det gik rigtig godtjeg fik 2 12 taller ) men er nu selvstuderende i samfundsfag c jeg tænkte på om dette umiddelbart er hårdere/sværere? jeg tænker mere på forkell... -
høj karakter?
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie d. 19 og det er min sidste eksamen. Jeg har nok over 400 ns, som skal læses og jeg stræber efter et 10-tal. Mit spgm lyder:Hvordan foregår eksamen HELT PRÆCIST? Og hvordan kan man bedst forberede sig derhjemme? Synes nemlig der er mange ting og det er især det med kild... -
Hvordan?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvor og hvordan man skal regne sit gennemsnit ud? -
Metode religion/his. ?
ForumindlægNogle der vil hjælpe en forvirret person som mig ;) Metode? Men hvad er metode, nu er jeg kommet i tvivl. Jeg har haft religion/his. for lang tid siden og jeg var ikke til de der eksamensprojekts kursus, så nu er jeg helt blank. Jeg har læst det her: Hvad betyder det her, er de forskellige fag no... -
Eksamensnoter
ForumindlægJeg søger eksamensnoter til Fysik A både mundtlig og skriftlig.. Mest mundtlig, da der jo er formelsamlignen til skriftlig - og man kan jo ikke vide hvordan de skr. opgaver ser ud. Der har ikke været noget at finde til A-niveau her på siden... Håber der er nogen der liggen inde med noter til ...
